Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

روحانیون یزدی کما فی السابق در میدان خدمت گذاری به مردم حاضرند


آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی گفت:یکی از وظایف روحانیت به ویژه در شرایط فعلی حضور در میدان خدمت گذاری به مردم است و این قشر کما فی السابق در این عرصه تلاشگر هستند.

آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز؛ با بیان این مطلب که در شرایطی فعلی یکی از وظایف روحانیت حضور در میدان خدمت گذاری به مردم است و این قشر کما فی السابق در این عرصه تلاشگر هستند گفت:در شرایط کنونی تک تک آحاد جامعه نسبت به کمک به یکدیگر وظیفه دارند و این وظیفه در این شرایط که برخی از اقشار جامعه دارای درآمد روزانه به دلیل بروز بیماری کرونا مجبور به خانه نشینی بوده و فاقد درآمد هستند سنگین تر است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: پیک موتوری ها،دست فروش ها،دوره گردها،کارگران روزمزد و کارگران خانگی و ساعتی نظیر کارکنان هتل ها،رستوران ها،خدمتگزاران مجالس سیدالشهدا(ع) بخشی ازاین دست افراد هستند که در این ایام هیچ گونه حامی مالی نداشته و روحانیت و طلاب وظیفه دارند با شناسایی آنان کمک های مردم وخیرین را به دست این اقشاربرسانند.

وی تصریح کرد: ما در بخش مرکزی یزد با کمک سپاه پاسداران و در بازار یزد حوالی مسجد فرت با همت بازاریان اقدام به دستگیری از این افراد کردیم و اگر به هر فردی هفتگی 200 هزار تومان کمک نقدی یا معیشتی کمک شود می توان بخشی از نیاز این قشر را برطرف کرد.

وساطت روحانیت برای بخشودگی  اجاره بهای کسبه

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش از وساطت روحانیت برای بخشودگی  اجاره بهای کسبه خبر داد و گفت: یکی از اقشار آسیب پذیری که چندان دیده نمی شوند مغازه داران و صاحبان کسب و کار به ویژه کاسب کاران محلات و کوچه پس کوچه ها هستند که در این ایام مغازه خود را تعطیل کرده و باید ماهیانه اجاره بها نیز پرداخت کنند از همین رو برآن شدیم تا با میانجیگری بین صاحبان مغازه و مستاجران بتوانیم دغدغه  کسبه را نسبت به اجاره بها کاهش دهیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد در پایان از مشارکت خیرین و بازاریان یزد در کمک به بیمارستان های درگیر با کرونا قدردانی کرد و ابراز داشت: در این مدت اخیر اصناف و بازاریان یزدی با همراهی اتحادیه های خود مبلغ 500 میلیون تومان به بیمارستان های استان که در خط مبارزه با کرونا هستند کمک مالی کردند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار