Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

سردار سلیمانی آسایش خود را فدای آسایش مردم کرد


آیت الله سید محمد کاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در مسجد ریگ یزد در جمع بازاریان گفت: سردار سلیمانی در مسیر جهاد با خدای خویش معامله کرده و امنیت را از خود سلب کرد تا دیگران امنیت داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در جمع بازاریان یزد با بیان اینکه در مقایسه انسان ها با یکدیگر با چهار دسته انسان روبرو می شویم گفت: دسته اول انسان های «به شرط لا» هستند یعنی کسانی که خود محور بوده و برای دیگران  ارزشی قائل نیستند و همه چیز را برای خود می خواهند مانند صهیونیست ها اینان فقط ظاهر انسانی دارند اما از هر حیوانی پست تر هستند.

استاد حوزه علیمه یزد افزود: دسته دوم انسان های «لا به شرط» هستند که برای خود ارزش قائلند اما نسبت به دیگران هیچ احساس مسئولیتی ندارند و باورشان این است ما باید در امنیت و رفاه باشیم اما دیگران در رفاه و امنیت هستند یا نیستند مهم نیست.

سردار سلیمانی آسایش خود را فدای آسایش مردم کرد

مدرسی اضافه کرد:دسته سوم از انسان ها که غالب نوع بشریت را تشکیل می دهند شعارشان این است که همه باهم در رفاه و امنیت باشیم و اهل انحصار طلبی و خود محوری نیستند اما دسته چهارم انسان هایی هستند که قرآن آنان را ایثارگر می خواند و شعارشان این است که ما در رفاه و امنیت نباشیم تا دیگران رفاه، آسایش و امنیت داشته باشند بنابراین این افراد محبوب دل پروردگارند چرا که در مسیر جهاد با خدای خویش معامله کرده و امنیت را از خود سلب میکنند تا دیگران امنیت داشته باشند و سردار سلیمانی مصداق بارز چنین انسان هایی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش به بیان ویژگی های سردار سلیمانی پرداخت و گفت: سردار سلیمانی مالک اشتر نظام اسلامی بود و همانگونه که امیرالمومنین(ع) با شنیدن خبر شهادت مالک فرمود مرگ تو جهانی را تکان داد شهادت این سردار رشید اسلام نیز معادلات جهانی را به هم زد.

وی خطاب به دشمنان ایران اسلامی ابراز داشت: امروز دشمنان فکر می کنند با شهادت سردارسلیمانی  شب را آسوده به صبح خواهند رساند اما قطعا اینگونه نخواهد بود و انتقام سختی از آنان گرفته خواهد شد.

خطیب مراسم؛ عشق به شهادت را از ویژگی های مهم سردار سلیمانی برشمرد و اظهار داشت: او همواره با عشق شهادت در برابر دشمن می ایستاد و سرانجام در سحر شب جمعه به آرزویش رسید.

حاج قاسم فاتح قلوب مردم بود

مدرسی ادامه داد: دومین ویژگی حاج قاسم فتح قلوب مردم در کنار فتح الفتوحات نظامیش بود و در سفر اخیرش به عراق به دنبال الفت و یکپارچگی بین مردم این کشور بود و علی رغم اینکه شخصیت های نظامی معمولا دارای محبوبیت نیستند اما همگان دیدند که در عراق و ایران برای این سردار رشید چه کردند و حتی مردم لبنان و سوریه هم درخواست تشییع جنازه ایشان را داشتند.

وی با بیان این مطلب که سردار سلیمانی هم یک چهره بین المللی مقاومت و هم یک دیپلمات زبردست بود اظهار داشت: غربی ها هم مدیون او هستند چرا که اگر ریشه داعش را نخشکانده بودامروز بخشی از اروپا  درگیراقدامات تروریستی این گروهک خشن و بی رحم بود و درحقیقت باید سردار سلیمانی را نجات بخش امینت دنیا دانست.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد تصریح کرد: سردار سلیمانی به دنبال تحقق زمینه ظهور امام زمانش و مصداق بارز و تجلی عینی جذب حداکثری بود که بدون هیچ تردیدی کار و راه او ادامه خواهد داشت و خون او خواب را از چشمان دشمنان خواهد ربود و روز استکبار را به شب تار تبدیل خواهد کرد.

قدردانی از بازاریان یزد

امام جمعه  بخش مرکزی یزد عجین شده خون شهدای مقاومت عراق و ایران را نشان از اتحاد ملت ها در مسیر جبهه مقاومت دانست و گفت: هرچند امریکائی ها سردار سلیمانی  را از ما گرفتند اما یقینا فردی قویتر میدان مبارزه را در دست خواهد گرفت و با پشتوانه رهبری معظم انقلاب و ملت همیشه در صحنه پیروزی های بزرگتری در جبهه مقاومت رقم خواهد خورد.

مدرسی در پایان از حضور پرشکوه بازاریان یزد در مراسم پاسداشت سردار سلیمانی قدردانی کرد و اظهار داشت: بازاریان همواره در طول چهار دهه انقلاب یار و یاور نظام بودند و در صحنه های مختلف حضوری موثر وفعال داشتند.

انتهای پیام/ح


 






آخرین اخبار آخرین اخبار