Navigation Navigation

محتوا محتوا

استاندار یزد:

کنگره ملی شهدای یزد باید با فرهنگ معنوی یزد پیوند بخورد


محمد علی طالبی گفت: برنامه های کنگره باید با مشخصه های فرهنگ بومی یزد پیوند داشته باشد چراکه فرهنگ غنی استان یزد می تواند این کنگره را به یکی از درخشان ترین و ماندگارترین برنامه های دفاع مقدس در سطح کشور تبدیل کند.

به کزارش خبرنگار یزدامروز، استاندار یزد در نشست ستاد بزرگداشت کنگره شهدای استان یزد گفت: برگزاری دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان یزد توفیق بزرگی برای همه مسئولان است.

محمدعلی طالبی افزود: کنگره چند وجه دارد که پاسداشت یاد و خاطره شهدا در کنار انتقال ارزش های شهدا به نسل جدید و نسل آینده مهمترین جنبه آن است و این کنگره در واقع موتور محرکی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تاکید کرد:تکریم ایثارگران و خانواده های شهدا موضوعی کلیدی است که در این کنگره باید توجه دادن همه اقشار به خانواده شهدا و فرهنگ شهادت بیشتر از سایر برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

طالبی ادامه داد: برگزاری کنگره دفاع مقدس و شهدا در این سطح قطعا بازخورد عمومی قابل توجهی خواهد داشت که باید  این نظرات و بازخورد اجرایی شود؛ کنگره شهدا باید بازتاب فرهنگ غنی دفاع مقدس و شهدا باشد و نیازسنجی از جامعه به خوبی نشان می دهد که جامعه امروز چقدر به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نیاز دارد.

وی تاکید کرد: این کنگره می تواند مظهر وحدت و تجسم همدلی و انسجام جامعه باشد و پاسداشت ایثارگران و رزمندگانی باشد که برای این کشور از جان و مال و آبروی خود گذشتند.

طالبی گفت: برنامه های کنگره باید با مشخصه های فرهنگ بومی یزد پیوند داشته باشد چراکه فرهنگ غنی استان یزد می تواند این کنگره را به یکی از درخشان ترین و ماندگارترین برنامه های دفاع مقدس در سطح کشور تبدیل کند.

استاندار یزد تصریح کرد: اتاق فکری برای ایده پردازی و چشم انداز روشن برای این کنگره تلاش داشته باشد و طرح ریزی و افق دید را به گونه ای طراحی کند که آحاد مردم یزد از برگزاری چنین کنگره ای مطلع باشند و آثار آن را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی دخیل در این کنگره باید برنامه های سال آینده خود را بر اساس این کنگره به عنوان یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی استان تنظیم و اجرایی کنند و همدلی و همراهی استان یزد هیچگونه جای نگرانی را برای برگزاری این کنگره برجا نخواهد گذاشت و این استان آمادگی کامل برای اجرای این برنامه را دارد.






آخرین اخبار آخرین اخبار