Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد

112عملیات امدادرسانی توسط «112 هلال احمر یزد»


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بیش از ١٥ هزار و ٣٠٠ نفر میثاق نامه کمپین نه به تصادفات را در ایستگاه های هلال احمر امضا کردند.

به گزارش یزدامروز، «دکتر محسن حرازی زاده» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر که از ۲۴ اسفندماه ۹۶ آغاز و تا ١٤فروردین ماه ٩٧ ادامه داشت، ‌گفت: این عملیات ها شامل ٣١عملیات جاده ای ، ٧٥عملیات حضوری، ٢خدمات مناسبتی،‌ ٢ عملیات کوهستان و 2 عملیات ریزش آوار است.
‌وی مجموع حادثه دیدگان در ایام نوروز در حوادث جاده ای را ٨٤نفر اعلام کرد و افزود: مجموع کل نجات یافتگان در حوادث جاده ای ١٨ نفر بودند که از این تعداد ١٢ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ٦ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
حرازی زاده با بیان اینکه مجموع کل تیم های اعزام شده از سوی هلال احمر ١٢٧ تیم بوده است، ادامه داد: ٤٦٦ نفر نیروی عملیاتی و ٤٧ دستگاه آمبولانس در ایام نوروز به کار گرفته شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح های مختلف از سوی این جمعیت در ایام نوروز،‌ افزود: سه هزار ١٠٩ مسافر در خیمه‌های نماز پایگاه های ایمنی و سلامت به اقامه نماز پرداخته و چهار هزار ٦٠ کودک نیز در فضای دوستدار کودک حضور پیدا کردند. 
وی ادامه داد: در طول اجرای طرح، ٤ هزار ١٥٣ نفر نیز از خدمات ایستگاه‌های سلامت بهره مند شدند. 
حرازی زاده با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر روزانه در ٢٢ پست طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی حضور یافتند،‌اظهار کرد: ٩٤هزار و ٦٦٨نقشه، ٩٠ هزار بروشور و بیش از ٦٦ هزار عدد اقلام آموزشی و فرهنگی میان مسافران توزیع شد. 
‌این مقام مسئول ادامه داد: با اجرای طرح سحاب توسط همیاران جوان در پارک ها و تفرجگاه های شهرستانها به بیش از ٢ هزار و ١٠٠ نفر خدمات رسانی شد. 
وی گفت: کمپین نه به تصادفات جاده ای نیز توسط یقه آبی های همیارجوان هلال احمر یزد با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی، در چادرها و ایستگاه های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی تشکیل و مورد استقبال خوب مردم و مسئولان قرار گرفت.
حرازی زاده افزود: بیش از ١٥ هزار و ٣٠٠ نفر میثاق نامه کمپین نه به تصادفات را در ایستگاه های هلال احمر امضا کردند.
وی با اشاره به اجراي برنامه هاي مختلف توسط معاونت داوطلبان جمعيت هلال احمر استان يزد در ایام پایانی سال و نوروز، تصریح کرد: اجرای طرح های ‌«فرشتگان رحمت ، مروجين سلامت و نيابت» از این برنامه ها بود؛ طرح بزرگ فرشتگان رحمت با همکاری خیران و داوطلبان و با هدف خدمات رسانی و حمایت از افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست اجرا شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: در قالب اين طرح تعداد یک هزار و ٧٠٠ سبدغذايي به ارزش یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون ريال در بين پنج هزار و ٥٠٠ نفر توزيع شده است.
وی ادامه داد: در طرح نيابت كه با حضور داوطلبان در خانه هاي سالمندان معلولين و منازل خانواده معزز شهدا و به منظور دلجويي از آنان ا‌جرا شد ويزيت رايگان، رسيدگي به مشكلات معيشتي و درماني از خدمات ارائه شده توسط داوطلبان بود. 
حرازی زاده گفت: ‌با اجرای طرح مروجین سلامت تعداد ١٤٠نفر داوطلب به ٤٠٠ خانوار خدماتي شامل ١٤٦ نفر ويزيت رايگان و توزيع تعداد ١٩٠ بسته بهداشتي ارائه خدمات کردند.
در اجراي طرح مروجين سلامت با هدف آموزش آحاد مردم در خصوص كاهش خطرات چهارشنبه آخر سال با حضور بيش از ٤٠ نفر از داوطلبان با استقرار در ٧ پايگاه و چادر درمدارس و مكانهاي عمومي شهر آموزش هاي لازم را به تعداد ٧٠٠ نفر از مردم ارائه کردند.
 
انتهای پیام/





آخرین اخبار آخرین اخبار