Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر کل استاندارد استان یزد:

64 قلم کالای غیر استاندارد از بازار استان یزد جمع آوری شد


مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: کارشناسان و بازرسان این اداره کل از اول ماه مبارک رمضان تاکنون 64 قلم کالای غیر استاندارد را در سطح استان جمع آوری نمودند.

به گزارش یزد امــــروز،محمد حسین ماجدی افزود: مراحل توقیف این کالاها در دست پیگیری است و بزودی به شهروندان معرفی می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان هنگام خرید کالا به نشان استاندارد و کد 10 رقمی آن توجه کنند اظهار کرد: مردم برای اطمینان، این کد را به شماره 1517 پیامک کنند که در کمتر از یک دقیقه تاریخ تولید ، سازنده و شرایط نگهداری آن ارسال می شود.

وی افزود: در بازار بعضا محصولاتی وجود دارد که دارای نشان استاندارد جعل و شرایط نگهداری آنها مناسب نیست که در این زمینه همکاری مردم لازم و ضرورری است.

ماجدی گفت: شهروندان از خرید کالاهای غیر استاندارد خودداری کنند که این امر موجب می شود عرضه آن در بازار کم شود.

وی افزود: توزیع و فروش کالای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد و یا بدون داشتن نشان استاندارد ممنوع بوده و توزیع کنندگان و فروشندگان این نوع کالاها باید در خصوص محصولات داخلی ، داشتن نشان استاندارد را مورد توجه قرار دهند.

مدیر کل استاندارد یزد اضافه کرد: در صورتی که واحدهای تولید کننده ، محصولات بدون کیفیت و فاقد استانداردهای لازم تولید کنند بنابر مقررات با دریافت تذکر، اخطار، تعلیق و ابطال پروانه استاندارد مواجه می شوند.

 

منبع:ایرنا






آخرین اخبار آخرین اخبار