Navigation Navigation

محتوا محتوا

هادی حکیمیان نویسنده یزدی :

«برج قحطی»را به توصیه مرحوم فردی نوشتم/رمان «برج قحطی» در یزد رونمایی شد


رمان برج قحطی اثر هادی حکیمیان نویسنده یزدی با موضوع انقلاب اسلامی در یزد رونمایی شد.

به گزارش یزد امـــــــــروز، رمان "برج قحطی" شامگاه سه شنبه در مراسمی با حضور مسئولان و اهالی هنر و ادب یزد در کتابخانه وزیری یزد رونمایی شد.


هادی حکیمیان نویسنده این رمان در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه این کتاب ظرف مدت 5 سال نگارش شده، اظهار داشت: رمان برج قحطی به عنوان دومین اثر بلند داستانی در 438 صفحه و هفت فصل با موضوع انقلاب اسلامی در یزد نگارش و تدوین شده است.


وی گفت: این رمان بخش‌هایی از تاریخ معاصر ایران و مبارزات مردم علیه حکام ظالم دوران قاجار و پهلوی را روایت می‌کند.


هادی حکیمیان افزود: انتشار رمان برج قحطی به عنوان پایه‌گذاری رمان‌نویسی بومی در محدود جغرافیایی استان یزد مهم و حائز اهمیت است.


وی هدف از نگارش این رمان را ارائه تصاویر ناب از شرح مبارزات مردم انقلابی استان یزد در دوران معاصر عنوان کرد.


رمان برج قحطی با شمارگان یک هزار و 200 نسخه در 28 نمایشگاه بین‌المللی تهران عرضه و در اولین جشنواره سراسری داستان اشراق رتبه اول رمان در بخش ویژه پنجاهمین سالگرد نهضت امام خمینی(ره) را به خود اختصاص داده است.


کتاب داستان "گل انارها را باد می‌برد" از دیگر نگارش‌های هادی حکیمیان است که در سال 86 رتبه برتر کتاب سال در جشنواره شهید حبیب غنی‌پور را کسب کرده است.

 

«برج قحطی» را به توصیه مرحوم فردی نوشتم/تاکید نوه نواب‌صفوی بر آشنایی نسل جوان با انقلاب از طریق ادبیات

نویسنده رمان «برج قحطی» گفت: نگارش این اثر را به پیشنهاد و توصیه مرحوم امیر حسین فردی ـ پایه گذار جریان رمان انقلاب اسلامی ـ شروع کردم که نگارش آن پنج سال به طول انجامید.
به گزارش فارس، کتاب «برج قحطی» نوشته هادی حکیمیان با موضوع انقلاب اسلامی دیشب (26 خرداد) در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان و هنرمندان در کتابخانه وزیری یزد رونمایی شد.

این اثر که در قالب داستان دریچه‌ای به رویدادهای تاریخ معاصر یزد گشوده در 438 صفحه و هفت فصل به موضوع انقلاب اسلامی در یزد می‌پردازد و بخش‌هایی از مبارزات مردم این دیار علیه حکام زر و زور در دوران قاجار و پهلوی را روایت می‌کند.

محمد صادق کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد در این مراسم که جوادیان زاده مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و مفیدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز حضور داشتند با اشاره به رسالت حوزه هنری در زمینه ترویج و انتشار کتاب، تولید آثار ارزشمند و ماندگار ادبی از جمله رمان و داستان کوتاه در زمینه انقلاب اسلامی را ضروری خواند.

محمد صادق کوچک زاده ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سربازان دلیر اسلام؛ بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک نژاد و 175 شهید مظلوم غواص کربلای چهار گفت: بر ما واجب و ضروری بود که از زحمات و تلاش‌های هادی حکیمیان مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قدردانی کنیم و این برنامه در همین راستا و به منظور معرفی هرچه بیشتر اثر وی برگزار شد.

در ادامه نوه شهید نواب صفوی در سخنانی به ضرورت نشر ادبیات انقلاب اسلامی و لزوم آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نسل امروز با داستان انقلاب اشاره کرد و توجه بیشتر به این مقوله را خواستار شد.

ثابت القول رضوی افزود: باید کتاب‌هایی شامل داستان‌های مینی مال و کوتاه ویژه کودکان و نوجوانان منتشر شود و به آسانی در دسترس آنها قرار بگیرد تا زمینه آشنایی کودکان و نوجوانان با حوادث و رویدادهای تاریخی مرتبط با انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی همچنین خاطراتی از ویژگی‌های اخلاقی و مبارزات شهید نواب صفوی با رژیم طاغوت را بیان کرد.

نویسنده کتاب «برج قحطی» هم با اشاره به هدفش از نوشتن این رمان گفت: نگارش این اثر را به پیشنهاد و توصیه مرحوم امیر حسین فردی ـ پایه گذار جریان رمان انقلاب اسلامی ـ شروع کردم که نگارش آن پنج سال به طول انجامید.

هادی حکیمیان افزود: در این اثر سعی کردم تصاویری ناب از مبارزات مردم مؤمن و انقلابی استان یزد در دوران قاجار و پهلوی را در قالب داستان ارائه دهم.

وی ادامه داد: این کتاب گزارش تاریخی نیست بلکه همه حوادث و شخصیت‌های آن تخیلی است.  

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد در خصوص وجه تسمیه و نام گذاری این رمان گفت: در گذشته نه چندان دور، شهر یزد دارای دیوار و حصاری با 54 برج بود که هر کدام از آنها یک اسم خاص داشت و از جمله آنها «برج قحطی» بود که همین نام را برای کتاب انتخاب کردم.

رئیس سابق حوزه هنری یزد هم در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های هادی حکیمیان در عرصه نویسندگی گفت: وی از جمله جوانانی بود که فعالیت ادبی خود را با حضور در دوره‌های آموزشی حوزه هنری آغاز کرد و اکنون به نویسنده‌ای قابل و پویا در این حوزه تبدیل شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

محمود ملک ثابت با اشاره به وجود استعدادهای ادبی و هنری جوان در استان افزود: با تداوم دوره‌های آموزشی، استعدادهای جدیدی در این عرصه ظهور می‌کنند که می‌توانند آینده درخشانی را برای استان در حوزه شعر و ادب و سایر رشته‌های هنری رقم بزنند.

خواندن بخش هایی از رمان توسط کرامت یزدانی از نویسندگان و هنرمندان استان و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


در ادامه با حضور حجج اسلام زکریا اخلاقی و مظفر سالاری از شاعران و نویسندگان برجسته و مسئولان از کتاب «برج قحطی» رونمایی شد.

رمان «برج قحطی» در شمارگان هزار و 200 نسخه در قطع رقعی، توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر و در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه شده است.

این اثر سال گذشته در نخستین جشنواره سراسری داستان اشراق حائز رتبه اول رمان در بخش ویژه پنجاهمین سالگرد نهضت امام خمینی(ره) شد.

از این نویسنده یزدی همچنین مجموعه داستان «گل انارها را باد می‌برد» توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در سال 86 برنده کتاب سال جشنواره شهید حبیب غنی پور شده است.

حکیمیان هم اکنون رمان «کُشته خانه» با موضوع انقلاب اسلامی و نیز رمان‌های «تنگه زاغ» و «خواب پلنگ» با موضوع کودک و نوجوان را در دست چاپ دارد.

انتهای پیام/ع








آخرین اخبار آخرین اخبار