Navigation Navigation

محتوا محتوا

وقتی نهادهای نظارتی استانی منفعل عمل می کنند

«بیت‌المال»؛ این بار قربانی «جشن تولد»مدیر ارشد بافقی! / «شایسته‌سالاری»! به سبک مسئولین دولت تدبیر و امید!


متأسفانه عده ای برای چاپلوسی و جلب توجه مدیر ، وقت و هزینه بیت المال را فدای نیات مغرضانه خود کرده اند و در ساعت وقت اداری به جای رسیدگی به کار مردم و با اطمینان از احتمال ضعیف برخورد نهادهای نظارتی، برای مدیر مجموعه جشن تولّد می‌گیرند!

به گزارش یزد امــــــروزبه نقل از عصرسیاست، شنیده ها حاکی از آن است که اخیرا تعدادی از کارمندان یکی از ادارات بافق برای مافوق خود جشن تولد گرفته اند و این در حالی است که این مدیر بر ضرورت قانونگرایی تاکید دارد که با این اقدام سوء استفاده از بیت المال شعار بودن ادعاهای وی ثابت شد.

متأسفانه عده ای برای چاپلوسی و جلب توجه مدیر وقت و هزینه بیت المال را فدای نیات مغرضانه خود کرده اند و در ساعت وقت اداری به جای رسیدگی به کار مردم و بدون توجه به احتمال برخورد سازمان بازرسی برای مدیر مجموعه جشن تولید می‌گیرند.

برخی شنیده ها حکایت از آن دارد یکی از مشاوران این اداره به جای پیگیری مسائل و مشکلات حوزه خود برای پیدا کردن آهنگی شاد برای این افتضاح، وقت اداری زیادی را صرف کرده است.

متأسفانه در گذشته نیز این کارمندان برای خوش آمد مدیریت مجموعه خود دست به اقدام مشابهی زده‌اند و از منبعی نامعلوم هزینه خرید یک دستگاه خودرو را برای مدیر را فراهم کرده اند که شبهه های اساسی در خصوص منبع تأمین مالی آن وجود دارد.

سوء استفاده از بیت المال در چنین نمایش های مغرضانه ای اکنون به موضوع عادی استان یزد بدل شده است و هر از گاهی برپایی جشن های دولت پایه حزبی جناحی در استان یزد خبر ساز می شود.(لینک کامل خبر)

در بررسی این موضوع باید چند نکته مورد توجه قرار گیرد:

1- برگزاری جشن‌های همراه با سوء استفاده از بیت المال و جهت‌گیری‌های مغرضانه سیاسی در حالی اتفاق می‌افتد که مسئولین ارشد استان یزد بر شایسته سالاری تاکید بسیار داشته اند ولی به نظر می‌رسد این شایسته سالاری همانطور که خود مسئول ارشد استان نیز مطرح کرده است دارای معیارهای متفاوتی است. با اندک توجهی به پویش ها و فعالیت های استان می توان به سادگی معیارهای آقایان را تشخیص داد معیارهایی که در ادعاهای واهی آقایان برای فراجناحی بودن جا خوش کرده است و آن هم اصلاح طلب بودن است.(لینک کامل خبر)

2- علی‌رغم گزارش های متعدد از برگزاری میتینگ‌های سیاسی دولت پایه که با شبهات اساسی سوء استفاده از بیت المال همراه بوده است مسئولین ارشد استان و برخی از دستگاه های نظارتی هیچ واکنشی نسان نداده‌اند و همین موضوع باعث جری‌تر شدن متخلفان شده و  سوء استفاده از بیت المال در یزد در صدر اخبار بسیاری از سایت‌های خبری استان و کشوری قرار گرفته است.

3- یکی از عواملی که به عنوان مشوق بسیاری از سوء استفاده ها در استان یزد شده است را می توان حضور بسیاری از مسئولین ارشد استان در جشن های شائبه دار نام برد به صورتی که حضور آن ها بر اقدامات سوء و شبهه دولتی بودن و حتی سوء استفاده از بیت المال در چنین مراسم‌هایی صحه گذاشته است.(لینک کامل خبر)

4- دولت یازدهم در زمان آغاز کار خود بر اصل شایسته سالاری و ضرورت نهادینه شدن آن در کشور تاکید فراوانی داشت که اقدامات بعدی دولت خط بطلانی بر آن ایده زیبا کشاند. دولت راستگویان با شانتاژ رسانه ای اتهامات متعددی را به دولت قبل نسبت داد که یکی از این اتهامات ادعایی عدم شایسته سالاری در کشور بود و در همین راستا دولت خود را ناجی شایسته سالاران در کشور معرفی کرد ولی اکنوند برابر سوء استفاده متعدد از بیت المال روزه سکوت گرفته است.(لینک کامل خبر)

در خصوص این موضوع دولت روحانی در موارد متعددی برای برخورد با سوء استفاده از بیت المال در دولت گذشته شکایات زیادی از دولتی گذشته را روانه دادگاه ها کرده است در حالی که مدیران دولت تدبیر با آسودگی هزینه و وقت بیت المال را قربانی غرایض خود کرده اند که با رویکرد کنونی مسئولین استان یزد و دولت یازدهم نباید امیدی به برخورد با این سوء استفاده ها داشته باشد  شاید برای رسیدگی به این موضوعات نیز باید دولت بعدی دست به کار شود.(لینک کامل خبر)

5- یکی از موضوعاتی که تأثیر بسیار بدی بر افکار عمومی دارد عدم برخورد با قانون شکنان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال است که با وجود ادعاهای گزاف دولت یازدهم و مسئولین استان این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند ولی اکنون این مسائل در بازی سیاسی مسئولین جایی ندارد و تمام هم و غم بسیاری از مسئولین بر کسب کرسی بیشتر برای جریان اصلاحات معطوف شده است.

6- یکی از موارد تعجب برانگیز سکوت نهادهای نظارتی و عدم برخورد با چنین سوء استفاده هایی است که زمینه اقدامات مشابه را فراهم می کند.

به راستی معیارهای اداری کارمندان چه تغییری کرده است که به جای کارآمدی باید چاپلوسی در دستور کارمندان قرار گیرد و در این میان بیت المال قربانی نیات آن ها شود؟

مسئولین استان یزد با آن ادعاهای گزاف در خصوص «قانونگرایی» و «شایسته‌سالاری» در کجای این موضوع قرار دارند؟ مسئول رسیدگی به این سوء استفاده از «بیت المال» چیست؟ 






آخرین اخبار آخرین اخبار