Navigation Navigation

محتوا محتوا

سخنگوی شورای شهر یزد خبر داد

احداث بیمارستان بحران در یزد/ «بی آر تی» یزد سال آینده راه اندازی می شود


حمیدرضا قمی از احداث بیمارستان بحران در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ حمیدرضا قمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات شهرداری و شورای شهر یزد برای مقابله با ویروس کرونا  گفت: با تصویب شورا و با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی یزد بیمارستان بحران در جوار بیمارستان شهید صدوقی به صورت پیش ساخته در سریعترین زمان ساخته خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر یزد افزود: همچنین مصوب شد از 5 دستگاه آزمایش تست بیماری کرونا در کشور،یک دستگاه را  شهرداری خریداری کند.

بهره مندی از فضای شهری برای آموزش شهروندان در برابر کرونا

 وی بهره مندی از فضای شهری و تابلوهای تبلیغاتی در جهت آموزش شهروندان را یکی از اقدامات آموزشی شهرداری در مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: البته کلیپ های آموزشی  نیز در این زمینه تهیه شده و فرهنگسرای خانواده هم  برنامه هایی را برای آموزش خانواده ها در نظر گرفته است.

قمی از ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی سطح شهر،اتوبوس ها، تاکسی ها و وسایل بازی پارک ها خبر داد و گفت: شهرداری همسو با متولی بهداشت شهر یعنی دانشکاه علوم پزشکی در این زمینه عمل خواهد کرد و با توجه به بحران اخیر، در حال  اخذ مجوز لازم  برای کنترل مبادی ورودی شهر هستیم هرچند کار کنترل افراد ورودی به  شهر در پایانه مسافربری به صورت غیر رسمی در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح بازپیرایی در 71 پارک سطح شهر اظهار داشت: علاوه بر بازپیرایی این پارک ها اقدامات جدید با استفاده از شرکت های داخل استان نظیر نصب فواره های نمایشی نیز در دست اقدام قرار داریم که اولین آن به زودی در پارک هفتم تیر نصب خواهد شد.

 

راه اندازی بی آر تی در یزد

قمی از احداث خطوط ویژه تردد اتوبوس های شهری (بی آر تی) در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این خطوط در سه مسیر پایانه مسافربری غدیر تا پارک دانشجو (فضای سبز) به عنوان خط اول،مسیر شهید سلیمانی تا دروازه قران به عنوان خط دوم ومسیر آیت الله کاشانی تا بلوار جمهوری به عنوان مسیر سوم احداث خواهد شد که امیدواریم بتوانیم تا سال آینده خط اول را راه اندازی کنیم.

سخنگوی شورای شهر یزد با بیان اینکه  در حدود 60 میلیارد تومان  بودجه دولتی برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری مصوب شده است اظهار داشت: حدود 20 دستگاه اتوبوس شهری 18 متری و 10 دستگاه اتوبوس شهری 12 متری به این ناوگان اضافه خواهد شد ضمن اینکه قریب به 50 دستگاه اتوبوس اتوبوس متعلق به شهرداری نیز با مشارکت یک شرکت خودروساز بازسازی خواهد شد.

قمی ادامه داد: 18 دستگاه اتوبوس فرسوده نیز با کمک بخش خصوصی و تسهیلات نوسازی از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شده و 13 دستگاه مینی بوس نیز به جمع ناوگان اضافه شده است.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به راه اندازی سامانه اتوبوس یاب گفت: این سامانه بر روی تلفن های همراه نصب می شود  و اولین تابلو اعلام مسیر در ترمینال سه راه شحنه نصب شده و بقیه تابلوها نیز به زودی نصب می شود .

وی دربخش پایانی در زمینه اقدامات شورای شهر در خصوص قطع درختان گفت: حفظ باغات از رسالت های شورای شهر بوده و به همین مناسبت برای تمامی پرونده های قطع درختان  باغات در شورا  پرونده  تشکیل شده و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام /ح






آخرین اخبار آخرین اخبار