Navigation Navigation

محتوا محتوا

سخنگوی شورای شهر یزد:

احیا مسیر رودخانه یزد از وظایف مهم مدیریت شهری است/رسانه‌ها مطالبه گری کنند


سخنگوی شورای شهر یزد احیا مسیر رودخانه یزد را یکی از وظایف مهم مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: باید به کمک شهرداری و دستگاه‌های دولتی مسیر رودخانه یزد پاک‌سازی و تخلیه‌شده و از آن رفع تعرض شود تا حداقل بخشی از این مسیل تاریخی که می‌تواند سیلاب یزد را مدیریت کند، دوباره کارایی پیدا کند.
سخنگوی شورای شهر یزد:

به گزارش یزدامروز؛ سخنگوی شورای شهر یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا؛ بابیان اینکه شهرهای تاریخی ما در برابر پدیده‌های مخرب طبیعی به نحوی طراحی‌شده بودند که در مواقع بحران کمترین آسیب متوجه شهر باشد گفت: برای مثال در یزد نیز برای دفع خطر سیلاب‌ها مسیر رودخانه اصلی شهر یزد (مسیل) طراحی‌شده که سیلاب‌ها و طغیان‌های فصلی در داخل آن هدایت‌شده و حجم این مسیر نسبت به شهر تاریخی یک حجم تعریف‌شده‌ای بود که تقریباً شهر را در برابر سیلاب محافظت می‌کرده است.

محسن عباسی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته علی‌رغم توسعه شهر این مسیل توسعه پیدا نکرده و برعکس توسط برخی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مسدود یا حریم آن مورد تعرض واقع‌شده‌اند و امروز بخش قابل‌توجهی از این مسیل مسدود بوده و نگرانی جدی را به وجود آورده است.

عباسی اضافه کرد: شهرهای کنونی در کشور بی پناهند و آمادگی مقابله با بحران‌ها را ندارند و این شهرها در حالت عادی هم در بحران‌اند چه برسد به زمانی که رخدادی طبیعی نیز مزید بر علت شود.

وی تصریح کرد: چند روز قبل با معاونت محترم عمرانی استانداری، رئیس و چند تن از اعضای شورا و مدیرعامل آب منطقه‌ای و سایر مسئولین مربوطه از این مسیل بازدید کردیم که باکمال تأسف باید گفت وضعیت این مسیل که در طول تاریخ اهمیت آن برای پیشینیان ما آشکار بوده درحال حاضر وضعیت بغرنجی داشته و مهم‌ترین دلیل آن‌هم سوداگری و نبود نظارت کافی برساخت و سازها در این محدوده بوده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد؛ احیا این مسیل را یکی از وظایف مهم مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: باید به کمک شهرداری و دستگاه‌های دولتی مسیر رودخانه یزد پاک‌سازی و تخلیه‌شده و از آن رفع تعرض شود تا حداقل بخشی از این مسیل تاریخی که می‌تواند سیلاب یزد را مدیریت کند، دوباره کارایی پیدا کند.

عباسی ادامه داد: علاوه بر آن شهرداری به دنبال این است که در صورت احیا این مسیل، طرح ساماندهی و بازپیرایی آن به‌عنوان جاده سلامت، مسیر پیاده و دوچرخه اجرا کند چراکه در عموم مواقع سال این مسیر قابلیت استفاده این‌چنینی را دارد فلذا این طرح در دست تهیه بوده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این مسیل در ابتدای امر احیاشده و در مرحله بعد ساماندهی و طراحی بازپیرایی آن صورت گرفته تا برای استفاده عموم مورداستفاده قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در این زمینه باید دستگاه‌های مختلف احساس مسئولیت و کمک کنند و رسانه‌ها نیز درزمینهٔ احیای این مسیل به‌طور جد از مسئولان مطالبه گری کرده و اجازه ندهند باگذشت زمان این موضوع مهم به دست فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/ح




آخرین اخبار آخرین اخبار