Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد:

استان یزد در حدود 10 هزار جانباز به انقلاب تقدیم کرده است/تمامی آزادگان استان جانباز هستند


مدیرکل بنیاد شهید استان یزد گفت: استان یزد مفتخر است که نه هزار و 685 جانباز را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده که از این تعداد شش هزار و 38 جانباز بین 5 الی 24 درصد، سه هزار و 64 جانباز 49 الی 25 درصد،410 جانباز 69 الی 50 درصد و 173 جانباز 70 درصد به بالا هستند.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ احمد ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جانباز برگزار شد با اشاره به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های جانبازان و خانواده‌های آنان گفت: امروز آرامش و آسایش ما مرهون ایثار، گذشت و فداکاری جانبازان عزیز بوده که با عمل خود درس شجاعت و ایثار را به جهانیان دادند.

تمامی آزادگان استان جانباز هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد بابیان اینکه جانبازان شهدای زنده تاریخ هستند روز جانباز را نماد فداکاری، استقامت و صبر دانست و اظهار داشت: استان یزد مفتخر است که نه هزار و 685 جانباز را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده که از این تعداد شش هزار و 38 جانباز بین 5 الی 24 درصد، سه هزار و 64 جانباز 49 الی 25 درصد،410 جانباز 69 الی 50 درصد و 173 جانباز 70 درصد به بالا هستند.

ابراهیمی افزود: البته استان یزد 752 نفر آزاده نیز داردکه همگی به‌افتخار جانبازی نائل‌آمده‌اند.

وجود 21 جانباز زن در استان یزد

وی از وجود 21 جانباز زن در استان خبر داد و ابراز داشت: تاکنون 66 نفراز جانبازان استان به درجه رفیع شهادت نائل‌آمده‌اند که یا براثر جراحات جانبازی به شهادت رسیده‌اند و یا جانباز بالای 70 درصد بوده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید ادامه داد: همچنین استان یزد دارای هزار و 378 جانباز شیمیایی، دو هزار و 450 جانباز اعصاب و روان،25 جانباز قطع نخاعی و قطع سه عضو و 13 جانباز روشن‌دل بوده و تعداد نخبگان جامعه ایثارگری نیز 397 نفر هستند که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

تشریح برنامه‌های هفته جانباز

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به بیان برنامه‌های بنیاد شهید در هفته جانباز پرداخت و گفت: برنامه‌های هفته جانباز از جمعه گذشته آغازشده و جشن‌های آن از 19 تا 23 فروردین با حضور خانواده‌های جانبازان بالای 25 درصد در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار و سرکشی از جانبازان بالای 70 درصد با مشارکت استانداری و سپاه الغدیر استان، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس جهت روایتگری، عیادت از جانبازان در بیمارستان‌ها، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری در روز 5 شنبه، اجرای طرح ملی علمداران حماسه، اجرای برنامه پیاده‌روی و مسابقات ورزشی، پایش سلامت جانبازان بالای 70 درصد و پرخطر، تجلیل از طلاب شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های این بنیاد در این هفته به شمار می‌رود.

گفتنی است همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت هفته جانباز ساعت 6 صبح پنجشنبه 22 فروردین از میدان آزادی به سمت آسایشگاه جانبازان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار