Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد:

نزدیک به هزار نفر از فرزندان جانبازان استان یزد جویای کار هستند


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: نزدیک به هزارنفراز فرزندان جانبازان استان جویای کار هستند و 60 درصد از مراجعات مردمی نیز در ارتباط با همین موضوع است.

احمد ابراهیمی در مصاحبه با یزدامروز؛ مهم‌ترین مشکل جانبازان استان را اشتغال فرزندان آنان دانست و گفت: نزدیک به هزارنفراز فرزندان این عزیزان جویای کار هستند و 60 درصد از مراجعات  مردمی نیز در ارتباط با همین موضوع است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد افزود: متأسفانه با توجه به شرایط کنونی افراد کمتری به دنبال کارآفرینی و ایجاد اشتغال هستند و بیشتر تمایل به پشت‌میزنشینی دارند که این مسئله با توجه به محدودیت‌های استخدامی باعث شده نتوانیم اقدامی شایسته این عزیزان انجام دهیم.

وی در خصوص اقدامات این بنیاد برای رفع مشکل مسکن جانبازان استان هم گفت: به‌تمامی جانبازان بالای 25 درصدی که فاقد مسکن باشند زمین تعلق می‌گیرد و اگر دارای مسکن فاقد مناسب‌سازی باشند کمک‌هزینه‌ای برای مناسب‌سازی منزل به آنان پرداخت می‌شود.

ابراهیمی افزود: وام مسکن نیز برای جانبازان بالای 25 درصد در نظر گرفته‌شده که  مبلغ آن در شهر یزد 67 میلیون و در شهرستان‌ها 37 میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد شهید  استان در خصوص  تفاوت جانبازان زیر 25 درصد با جانبازان بالای 25 درصد هم اظهار داشت: بر اساس قانون جامع ایثارگران تفاوت این جانبازان در دریافت برخی خدمات بوده که به نظر بنده این سیاست سیاستی غلط بوده و خوشبختانه این موضوع درحال متعادل شدن است البته تمامی جانبازان ما در موضوع درمان خدماتی یکسان دریافت می‌کنند.

وی در پایان از اعزام 233 نفراز ایثارگران یزدی  به مراسم حج تمتع امسال خبر داد و ابراز داشت: سهمیه ما  برای امسال 60 نفر بوده که با پیگیری‌های همکاران بنده تا این لحظه  به 233 نفر رسیده و شاهد رشدی 400 درصدی در این زمینه بوده‌ایم.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار