Navigation Navigation

محتوا محتوا


کلسترول یا چربی خون و راه های درمان و پیشگیری از آن


برای بیشتر افراد اتفاق می افتد که در آزمایش خون خود با حجم زیادی از چربی مواجه می شوند. کلسترول یک ماده ی موم مانند است که توسط کبد ساخته می شود و یا از طریق مواد غذایی پر چرب وارد بدن می شود.

یزدامروز؛ برای بیشتر افراد اتفاق می افتد که در آزمایش خون خود با حجم زیادی از چربی مواجه می شوند. کلسترول یک ماده ی موم مانند است که توسط کبد ساخته می شود و یا از طریق مواد غذایی پر چرب وارد بدن می شود. عملکرد چربی در بدن بسیار مهم است. کلسترول در بدن عواملی نظیر تنظیم درجه ی حرارت بدن، محافظت از بافت های مختلف بدن، تنظیم عملکرد هورمون ها و... را انجام می دهد.

 

اما بالا بودن چربی در بدن موجب بیماری های زیادی می شود که مهم ترین آن ها بیماری های قلبی عروقی از طریق تجمع چربی در بافت و دیواره ی رگ هاست.

در این مقاله توضیحاتی در مورد این بیماری ارائه می دهیم و همچنین محصولات ارگانیک و مفیدی که برای پیشگیری و درمان آن وجود دارد را خدمت شما معرفی میکنیم که متعلق به شرکت فوراور لیوینگ میباشد.

انواع کلسترول

کلسترول دارای انواع گوناگونی است و موجب تولید ماده ای به نام لیپوپروتیئن می شود:

  • لیپو پروتیئن کم چگالی: این نوع لیپوپروتئین به ال دی ال یا کلسترول بد معروف است. این نوع از چربی موجب رسوب چربی در رگ ها می شود و خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.
  • لیپوپروتئین کم چگالی: اچ دی ال مخفف نام آن بوده و به چربی خوب معروف است. این لیپوپروتئین موجب دفع ال دی ال از بدن می شود.
  • لیپو پروتئین خیلی کم چگالی: وی ال دی ال با میزان چربی بالا و پروتئین کم بوده و نوعی ال دی ال است.
  •  تری گلیسیرید: نوع دیگری از چربی نوع قبل بوده و هر نوع کالری اضافی، الکل و قند خون به این نوع چربی تولید شده و در سلول های چربی بدن ذخیره می شوند.

 چه عواملی موجب چربی یا کلسترول بالا می شود؟

  •  رژیم غذایی: تغذیه نقش مهمی در سلامت داشته و استفاده از غذا های چرب به ویژه استفاده از فست فود موجب افزایش کلسترول در خون خواهد شد.
  • وزن بدن: افرادی که دارای اضافه وزن هستند اصولا مقدار زیادی بافت چربی در بدن دارند. کاهش وزن و داشتن تناسب اندام موجب می شود تا بافت های چربی در بدن کاهش پیدا کرده و از ابتلا به بیماری های ناشی از چاقی و تجمع چربی جلوگیری نمود.
  • ورزش: ورزش مهم ترین عامل در کاهش چربی بدن است. در حین ورزش کلسترول ال دی ال به طور کامل از بین خواهد رفت.
  • سن و جنس: اصولا خانم ها درصد چربی بالا ترین از آقایان دارند. با افزایش سن نیز توده ی چربی بدن افزایش می یابد.
  • قند خون و عوامل ارثی: دیابت و قند خون باعث افزایش چربی شده و عوامل ارثی در تجمع چربی و ابتلا به کلسترول خون دخیل است.
  •  سیگار کشیدن: به طور کلی مواد مخدر موجب رسوب چربی در دیواره ی رگ ها می شود.

 راه های درمان کلسترول

برای درمان کلسترول و چربی خون راهکار های زیادی را می توان با استفاده کرد. اما باید توجه کرد که از روش های درمانی مناسب و معتبری استفاده نمود. با استفاده از رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن،ورزش کردن، اجتناب از مصرف الکل و مواد مخدر می توان به راحتی از ابتلا به کلسترول خون پیشگیری نمود.

 بهبود بیماری کلسترول و چربی خون با محصولات فوراور ایران

محصولات فوراور دارای محصولاتی گیاهی و صد در صد ارگانیک برای بهبود چربی خون است. محصولات بهبود چربی خون فوراور ایران شامل موارد زیر می باشد :

  1. مکمل ویتامین بتا کر فوراور : که این محصول شامل ویتامین ای، آ و سلنیوم بوده و برای بهبود چربی و کلسترول خون و همچنین بهبود دیابت بسیار مناسب است.
  2. مکمل سیر و آویشن فوراور : سیر در کاهش کلسترول ال دی ال تاثیر زیادی دارد. این مکمل حاوی سیر بوده و با مصرف آن می توانید چربی های اضافی بدن خود را به طور کامل از بین ببرید. این مکمل در کمک به هضم غذا و بهبود بیماری های تنفسی نیز تاثیر عالی دارد.
  3. مکمل امگای فوراور: این مکمل شامل امگا 3،6 و 9 بوده که حاوی روغن ماهی بوده و در بهبود بیماری های قلبی عروقی موثر بوده و چربی های رسوب کرده در دیواره ی رگ ها را از بین می برد.
  4. لیسیوم پلاس فوراور : یک ماده ی تقویت کننده ی سنتی است. این مکمل حاوی عصاره ی شیرین بیان بوده و از طریق سم زدایی در بدن به بهبود بسیاری از بیماری های در بدن کمک خواهد کرد. در صورتی که مشکل کبدی موجب ایجاد بیماری چربی و کلسترول خون در شما شده است این محصول را از دست ندهید.
  5.  نوشیدنی خالص آلوئه ورا ژلی : یک پاک کننده ی گوارشی به تمام معنا است. این محصول در بهبود بیماری های گوارشی و کاهش قند و کلسترول خون معجزه می کند.
  6. مکمل سلامت قلب با کو آنزیم : از دیگر محصولات بهبود بیماری چربی خون است. این محصول تمامی موا د لازمی که برای سلامت قلب و عروق لازم است را داراست.

انتهای پیام/

 






آخرین اخبار آخرین اخبار