Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام ‌جمعه یزد:

اعضای شورا شهر یزد از تفرقه انگیزی و سیاست زدگی اجتناب کنند/ سپاه و بسیج مستحکم‌ترین بنیان در نظام جمهوری اسلامی ایران


آیت‌الله ناصری گفت: اعضای شورا شهر یزد نباید شورا را در مسائل سیاسی دخالت دهند و مباحث را به بین مردم بکشانند.

به گزارش یزدامروز، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به شرایطی که مستکبران و سلطه‌طلبان در این کشور ایجاد کردند سبب  آوارگی میلیون‌ها نفر از مسلمانان این شد، اظهار داشت: استکبار جهانی همواره به دنبال این است تا با ایجاد اختلاف و تفرقه بین جوامع اسلامی و کشورهای مسلمان نقشه‌های پلید خود را عملی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه آمریکا با شعله‌ور کردن آتش جنگ در منطقه و فروش سلاح به کشوری مثل عربستان و ایجاد درگیری بین کشورهای مسلمان به دنبال ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است، افزود: این کشورها به فکر منافع خود هستند و همان‌طور که سران آمریکا اظهار داشتند آن‌ها عربستان را گاو شیردهی می‌بینند که باید آن  را دوشید و منفعت کسب کرد.

وی با بیان اینکه کشورهایی سلطه‌طلب مانند آمریکا، اسرائیل و همدستانشان، ایران را به‌عنوان کشوری ناامن در منطقه معرفی می‌کنند، افزود: آن‌ها با مشاهده شکست پروژه‌هایشان در کشورهای عراق، سوریه و یمن و مشاهده نقش مهم ایران در این مناطق برای بازگشت به شرایط ایده‌آل، ایران را دشمن اصلی خود و کشور ناامن معرفی کردند.

امام ‌جمعه یزد به فتنه جدید این کشورها در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل جدیداً با شکست داعش، طرح جداسازی کردستان عراق را مطرح کردند تا بازهم اغتشاش جدیدی را منطقه به وجود آوردند و مردم سرگرم این مسائل شوند تا آن‌ها بتوانند نقش‌های شومشان را در منطقه عملی کنند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به وجود دشمنی‌های فراوان علیه نظام مقدس ایران و مردم کشور گفت: اکنون با توجه به این شرایط مسئولین و گروه‌های مختلف باید همدل و متحد باشند و همواره با حفظ عامل این اتحاد که ولایتمداری و پیروی از رهبری است.

وی تصریح کرد: مسئولین دولتی و وزارت خارجه نیز باید تلاش کنند تا مواضع صلح‌طلبی جمهوری اسلامی ایران را برای سایر ملت‌ها تبیین کنند و آن‌ها را نسبت به مواضع و اقدامات کشور که باعث ایجاد وحدت و صلح در منطقه و جهان می‌شود آگاه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه سپاه و بسیج متعلق به مردم و عزیزترین و مستحکم‌ترین بنیان در نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امروز کسانی بی‌شرمانه سپاه‌ را تروریست می‌خوانند که ظلم و جنایت آن‌ها در جهان مشهود است و خود عامل اصلی ایجاد گروه‌های تروریستی و ریخته شدن خون میلیون‌ها انسان بی‌گناه در سراسر عالم هستند.

امام ‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به شورای شهر یزد، گفت: اگر قانونی و یا تبصره‌ای به شورا ارائه می‌شود باید طبق قانون آن را اجرا کنند و نباید شورا را در مسائل سیاسی دخالت دهند و مباحث را به بین مردم بکشانند.

وی ادامه داد: وظیفه شورای شهر رسیدگی به مسائل شهری نظیر فعالیت‌ها عمرانی و فرهنگی در شهر است و اگر مسئله‌ای خارج از حیطه وظایف شورا به وجود آمد، اعضا باید اجازه دهند تا مسئله از طریق دستگاه‌های مسئول و شرایط قانونی خود حل شود از بیان مطالبی که باعث ایجاد تفرقه در شهر می‌شود پرهیز کنند.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی سبک‌های مداحی و شیوه‌های عزاداری که در شأن مجلس اهل‌بیت و یزد به‌عنوان حسینیه ایران نیست، تصریح کرد: عزاداری‌ها نباید از حد متعارف و اعتدال خارج شود.

وی اضافه کرد: امروز باوجود فضای مجازی به‌سرعت تصاویر و فیلم‌هایی از این نوع عزاداری‌ها غیرمتعارف پخش می‌شود و بهانه‌ای می‌شود تا دشمنان از آن علیه شیعه استفاده کنند و دین را تخریب کنند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار