Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل سازمان فرهنگی- اجتماعی شهرداری یزد خبر داد

افتتاح ورزشگاه بانوان در منطقه آزادشهر یزد در آینده ای نزدیک


عباس ملازینلی از بهره برداری از ورزشگاه اختصاصی بانوان آزادشهر در چند ماه آینده خبر داد.

عباس ملازینلی در مصاحبه با خبرنگار یزدامروز؛ با بیان اینکه شهرداری در کشورهای پیشرفته همه کاره شهرها هستند و در زمینه های مختلف ایفای  نقش می کنند گفت: در کشور ما شهرداری ها به تازگی به مباحث فرهنگی اجتماعی، ورزشی، آموزشی و گردشگری ورود پیدا کردند و به همین دلیل از زیر ساخت های مناسبی در این حوزه ها برخوردار نیستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی،ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد اضافه کرد: در خیلی از کشورها که توسعه شهری در آن ها به خوبی شکل گرفته شهرداری ها تمامی ارگان ها و دستگاه ها را زیر مجموعه خود قرار داده و هم درآمدها، هم ارائه خدمات و هزینه ها در شهر را برعهده دارند که به این چنین مدیریتی در شهر مدیریت واحد شهری می گویند.

ضرورت شکل گیری مدیریت واحد شهری در یزد

ملازینلی با اشاره به این مطلب که اگر بخواهیم به سمت توسعه شهری حرکت کنیم باید به مقوله مدیریت واحد اجتماعی توجه جدی داشته باشیم ابراز داشت: حضور شهرداری ها در مباحث فوق گام موثری در خصوص تثبیت مدیریت واحد اجتماعی خواهد بود.

وی با تاکید برعدم وجود زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مناسب در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، آموزشی و گردشگری در شهرها اظهار داشت: در زمینه های سخت افزاری نظیر ورزشگاه اعم از ورزشگاه بانوان و آقایان، پارک،نگارخانه و گالری، فرهنگسرا و خانه های فرهنگ و.... همچنین در زمینه نرم افزای شامل قوانین، تسهیلات و امکانات که جای پای شهرداری ها را در شهر محکم کند با چالش جدی روبرو هستیم که نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان و شهر هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود امکانات شهری در حوزه های مختلف گفت: ما در شهر یزد چه امکاناتی داریم که انتظار پارک بانوان داشته باشیم ؟ ما کمبودهای زیادی داریم که باید همگی آنان مرتفع شود برای مثال کار بازسازی تالار شهرداری را که در سال 1345 ساخته شده و نیازمند مرمت در زمینه های زیرساختی و بنا داشت از سال قبل آغاز کردیم و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهیم رساند.

ملازینلی از تهیه لیست ویژه عمرانی توسط سازمان متبوعش خبر داد و ابراز داشت: در این لیست از ورزشگاه اختصاصی بانوان تا گالری و سالن نمایش و آنچه در حد مقدورات شهرداری است دیده شده که بتوانیم با بودجه محدود سازمان راه اندازی کنیم البته نکته  ای که وجود دارد این است که حیات اقتصادی شهرداری ها به حیات و رونق بازار گره خورده و تا بازار رونق نداشته باشد بودجه های شهرداری نیز محقق نخواهد شد.

راه اندازی بازارچه مشاغل بانوان در یزد

مدیرعامل سازمان فرهنگی،ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد در بخش دیگری از سخنانش از احداث بازارچه مشاغل بانوان یزدی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز محصوردر منطقه حسن آباد راه اندازی خواهد شد که شامل بازارچه، مرکز مشاوره آسیب های اجتماعی، مرکز آموزش حرفه و ورزشگاه اختصاصی بانوان است.

وی افزود:  بانوان سرپرست خانواده و صاحب حرفه می توانند دستاوردهای خود را در این بازارچه به فروش برسانند ضمن اینکه بانوان علاقه مند نیز می توانند در مرکز اموزشی آن حرفه بیاموزنند و از مراکز مشاوره و ورزشگاه نیز بهره مند شوند.

ملازنیلی در ادامه از بهره برداری از ورزشگاه اختصاصی بانوان آزادشهر در چند ماه آینده خبر داد و ابراز داشت: این مجموعه ورزشی محصور شامل زمین چمن فوتبال، زمین بسکتبال، فوتبال ساحلی و پیست دوچرخه سواری است که در حال حاضر مراحل پایانی عمرانی را می گذراند و با تکمیل سرویس های بهداشتی و نصب سایه بان ها به زودی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار