Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه مشهد در جمع ناظران شورای نگهبان در یزد:

افراد زاویه‌دار با رهبری،سربازان پا به کار آمریکا و اسرائیل/مواظب باشید افراد نفوذی دشمن به اسم ملت از دروازه مردم‌سالاری عبور نکنند


آیت‌الله علم الهدی با تأکید بر این نکته که دشمن به دنبال راه‌اندازی فتنه‌ای دیگر در این کشوراست گفت: این کشور متعلق به امام عصر (عج) بوده و باید همه شما حافظان این نظام تلاش کنید و مراقب باشید که افراد نفوذی دشمن از دروازه مردم‌سالاری و به اسم ملت عبور نکنند.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی عصر دیروز در جمع ناظران شورای نگهبان برصندوق های رای دراستان یزد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان احمدی روشن و میرحسینی گفت:خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان‌ها می‌گوید ما شمارا به دو حقیقت و واقعیت بزرگ می‌آزماییم و آن دو حقیقت اول مجاهده و دوم صبر و مقاومت است و بدانید تمامی اعمال شما در این زمینه در آزمونی بزرگ سنجیده می‌شود.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی اضافه کرد: اعمال شما ناظران از دو منظر مراقبه از خود و مراقبه از افراد دیگر دارای اهمیت است چراکه در ابتدای امر انسان در عرصه خدامحوری و معاد محوری باید از خود مراقبت کند و تنها دل‌خوش به فرایض دینی نباشد و تنها آن‌ها را ملاک سنجش اعمال خود قرار دهد بلکه وجود دو عنصر مجاهده و مقاومت است که زندگی انسان را متمایز می‌کند

آیت‌الله علم الهدی افزود:اما شمادرقبال افرادی که می‌خواهند رسالت قانون‌گذاری و نظارت بر قوه مجریه را بر عهده بگیرند نیز باید دو عنصر مجاهده و مراقبه را در نظر داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه در عرصه خدامحوری و معاد باوری ادعا و شعار پاسخگو نیست گفت:اگر کارنامه یک انسان مالامال از میلیون‌ها رکعت نماز و صدها هزار روز روزه‌داری باشد این نشانگر اصل خداباوری و معاد باوری نیست و باید در کارنامه اعمال دو عنصر مجاهده و مقاومت شفاف و جلوه‌گر باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که این دو عنصر در زندگی ما بارز باشد تا با این نشانگری بتوان در عرصه عبودیت ظهور و بروز داشته باشیم .

آیت‌الله علم الهدی نگاه انسان در ابتدای جوانی را نگاه روبه‌جلو دانست و گفت: همین انسان وقتی به سن پیری می‌رسد درجلوخود گودال قبر را می‌بیند و به همین علت به گذشته خود نگاه می‌اندازد و اینجاست که وقتی به عبادات و اعمال خود نگاه می‌کند می‌بیند بسیاری از آن‌ها رد خواهد شد و تنها اعمالی موردپذیرش قرار می‌گیرد که نشانی از جهاد برای خدا یا مقاومتی داشته باشد .

وی بزرگ‌ترین منت شهدا بر گردن ملت را جاری ساختن این دو عنصر در زندگی‌ها دانست و گفت : آنان نوعی زندگی را برای ما به وجود آوردند تا بتوانیم در آن مجاهده و مقاومت را درراه بندگی و عبودیت هویدا سازیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ولایت‌فقیه را دیوار بلند قلعه نظام خواند و اظهار داشت:در طول این 37 سال انقلاب هیچ دشمنی نتوانسته از این دیوار بالا بیاید و وارد قلعه نظام شود هرچند ممکن است در پاره‌ای از زمان‌ها در حوزه ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس ورود پیداکرده باشد.

وی مردم‌سالاری را به دروازه وسیع قلعه نظام تشبیه کرد و گفت: دروازه در هر شهر و قلعه‌ای حکم محل ورود و خروج افراد مختلف را دارد و ممکن است هر کس از این دروازه قصد ورود داشته باشد و اینجاست که وظیفه شما یعنی پاسداری و حراست از جایگاه نظام مشخص می‌شود و نباید اجازه دهید هرکسی وارد این قلعه شود.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به ترفندهای دشمنان برای نفوذ به ارکان نظام ابراز داشت : دشمن برای عبور از دروازه نظام هرگز با برند خود اقدام نمی‌کند چراکه می‌داند این دروازه نگهبانان متدین و بصیری دارد که اجازه ورود به دشمن را نمی‌دهند بنابراین به دنبال افرادی به‌ظاهر خودی که زمینه صلاحیت مزدور شدن را دارد می‌گردد و او را به استخدام خود درمی‌آورد تا در لباس یک خودی به ارکان نظام دست یابد و ریشه آن را از جای برکند.

وی افزود: اینجاست که دشمن افرادی ایرانی زمینه‌دار به دام انداخته و با نقاب ولایت‌پذیری و القاب مردم‌پسند تربیت‌کرده و یک‌دفعه پس از چهار سال تعدادی نماینده مزدور پرورش داده که می‌توانند از کانال مجلس به سکوهای مختلف نظام راه پیدا کنند و تمام هست ونیست کشور را تقدیم او کنند

وی با اشاره به عبرت‌آموزی تاریخ گفت: در زمان قاجار فردی به نام وثوق‌الدوله به مجلس ملی راه پیدا کرد که انگلیسی‌ها او را شناسایی و به نوکری خود درآوردند و این فرد از طریق مجلس ملی به صدارت رسید و سبب سقوط قاجار و بروز حکومت رضاخانی شد و این تجربه سبب شد تا تدوین‌کنندگان قانون اساسی نظام مقدس اسلامی شورای نگهبان را برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقات تلخی متشکل از 6 فقیه عادل و 6 حقوقدان در نظر بگیرند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان با اشاره به حوادث فتنه 88 اظهار داشت: در فتنه 88 دشمن به دنبال توطئه و شکستن سد ولایت مطلقه فقیه بود و با نزدیک شدن به افرادی که به نبال قدرت‌طلبی بوده و با رهبری زاویه داشتند پس از عدم کسب رأی در انتخابات توسط این افراد، آنان را برای رسیدن به مقاصد خود ابزار کرده و کار را به‌جایی رساند که در مملکت اسلامی و شهید داده شعار نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی سر داده شد.

وی تأکید کرد: متأسفانه دشمن این تجربه را دارد و در سال 94 نیز به دنبال جذب افراد دارای صلاحیت نوکری و زاویه‌دار با ولایت است که در حقیقت همان سربازان پا به کار آمریکا واسرائیلند.

آیت‌الله علم الهدی با تأکید بر این نکته که دشمن به دنبال راه‌اندازی فتنه‌ای دیگر در این کشوراست گفت: این کشور متعلق به امام عصر (عج) بوده و باید همه شما حافظان این نظام تلاش کنید و مراقب باشید که افراد نفوذی دشمن به اسم ملت  از دروازه مردم‌سالاری عبور نکنند.


 






آخرین اخبار آخرین اخبار