Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه زارچ:

آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیست/ انواع لباس منع شده در اسلام


امام جمعه زارچ در پایان با اشاره به تحریم جدید علیه ایران بیان کرد: رهبری معظم نیز بارها غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را گوشزد کرده بودند و آمریکا با این تحریم ها ثابت کرده است که هیچ وقت قابل اعتماد نیست.

به گزارش خبرنگار یزد امروز از زارچ ، امام جمعه زارچ در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت : اگر کسی می خواهد دنیا و اخرت داشته باشد باید تقوای الهی پیشه کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود دهقان نیری در ادامه به موضوع اصل ولایت فقیه اشاره و خاطر نشان کرد : امروزه دشمنان  قدرت مقام ولایت را درک کرده و می دانند که با وجود  ولایت در این کشور کاری نمی توانند انجام دهند.

دهقان به جایگاه اصلی مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود : مجلس خبرگان رهبری یک مجلس مهم بوده و باید جایگاه عالمان باشد و مهم ترین وظیفه عالمان و نخبگان در این مجلس، معرفی رهبری است و آنها می توانند تشخیص دهند چه کسی رهبری را بر عهده بگیرد .

وی ادامه داد: جایگاه خبرگان رهبری جایگاه الهی است و امروز دشمن جایگاه خبرگان را هدف قرار داده و ما باید در مقابل دشمن ایستادگی کرده و اجازه ندهیم این جایگاه تضعیف شود.

امام جمعه زارچ در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به 17 دی سالروز توطئه کشف حجاب توسط رضاخان گفت : حجاب نمادی ترین مصداق اسلامیت بوده و حفظ حجاب همواره مورد تاکید اولیای الهی قرار داشته است

حجت الاسلام دهقان اضافه کرد: لازم است مردم و مسئولان برای حل معضل اجتماعی و وضعیت نابسامان حجاب در جامعه چاره ای بیندیشند.

خطیب جمعه زارچ با اشاره به آیه اخر سوره ال عمران رستگاری را در گروی تقوای الهی عنوان کرد و گفت : اگر ما بخواهیم در جامعه ارتباط  سالم با جنس مخالف داشته باشیم باید در چارچوب شاخص های اسلام باشد.

وی شاخص های پوشش در اسلام را حیا،عفاف،حجاب و پوشش عنوان کرد و گفت : در اسلام شش نوع لباس در جامعه منع شده که شامل لباس شهرت ، لباس مهیج ، لباس مخصوص جنس مخالف ، لباس مخصوص کفار ، لباس غصبی و لباس از جنس ابریشم برای مردان می باشد.

امام جمعه زارچ در پایان با اشاره به تحریم جدید علیه ایران بیان کرد: رهبری معظم  نیز بارها غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را گوشزد کرده بودند و آمریکا با این تحریم ها ثابت کرده است که هیچ وقت قابل اعتماد نیست .
 






آخرین اخبار آخرین اخبار