Navigation Navigation

محتوا محتوا

خطیب جمعه زارچ :

توجه به عناوین سال یک تکلیف شرعی است/اقتصاد مقاومتی یعنی اتکاء به نیرو و تولیدات داخلی


خطیب نماز جمعه زارچ در خطبه های این هفته گفت:کسب اعتماد به نفس ملی و تقویت روحیه خود باوری، مهمترین دستاورد موفقیت های علمی دربحث بومی سازی فناوری هسته ای در ایران است .

به گزارش یزد امروز از زارچ ، حجت السلام والمسلمین دهقان در خطبه های نماز جمعه این هفته زارچ با اشاره به نام گذاری شعار سال به عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل  از سوی مقام معظم رهبری افزود: توجه به عناوین شعار سال یک تکلیف شرعی است.

وی عنوان کرد : شعار امسال بر اساس ضروریتهای کنونی کشور ترسیم شده و نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان است.

دهقان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و لزوم اقتصاد مقاومتی گفت : برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به نیروهای داخل و تولیدات داخلی اتکا کنیم .

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تکیه گاهمان مردم ، نیروهای جوان داخل کشور و تولیدات داخلی باشد.

امام جمعه زارچ در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای اظهار داشت : بی تردید 20 فروردین یاد آور روز ملی فناوری هسته ای و اعلام بومی شدن دانش هسته ای در ایران است.

وی بیان کرد : رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره اقتصادی از سوی غرب نماینگر همت و تلاش و تقوای الهی در دانشمندان و ملت و دولت است .

دهقان با اشاره به رمز موفقیت انرژی هسته ای گفت : اعتماد به نفس و تقویت روحیه خودباوری مهمترین دستاورد موفقیت های علمی دربحث بومی سازی فناوری هسته ای در ایران است .

دهقان با اشاره به فرمایشی از امام (ره)در رابطه با قطع روابط با آمریکا گفت : اگر امریکا یه کارخوب در دنیا انجام داده است همین قطع رابطه با ایران اسلامی است.

وی درادامه یاد و خاطره شهید آوینی و سپهبد صیاد شیرازی را گرامی داشت .

امام جمعه زارچ در ادامه با توجه به فرارسیدن ماه رجب گفت : ماه رجب ماه حرام ، ماهی که زمینه اصلاح نفس و تقرب به ذات اقدس الهی برای همه فراهم است و همگان باید در این زمینه تلاش کنند

 






آخرین اخبار آخرین اخبار