Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد:

امسال 15 درصد اعتبارات زندان های استان یزد کاهش یافته است


مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد با اشاره به کمبود شدید اعتبارات جاری زندان‌ها گفت: اعتبارات زندان‌های استان یزد در سال جاری کاهش 15 درصدی داشته است.

به گزارش یزد امـــــروز، موسی احمدی پیش از ظهر امروز در بازدید استاندار یزد از بندهای مختلف زندان مرکزی یزد با بیان اینکه زندان، کانون اصلاح و تربیت است، اظهار داشت: زندان حافظ دستاوردهای دستگاه‌های قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی کشور است.


وی بیان کرد: در زندان‌های استان یزد شرایط و امکاناتی فراهم شده تا زندانیان ضمن تحمل دوره کیفری خود، سلامت و بهره‌مند از مهارت‌های مختلف وارد جامعه شوند و به این ترتیب راه بر تکرار جرم آنها بسته شود.

 

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار زندانیان استان یزد، عنوان کرد: 95 درصد از جمعیت زندانیان استان یزد را مردان و بقیه آنها را زنان تشکیل می‌دهند و 13 درصد از کل آمار زندانیان نیز مربوط به اتباع بیگانه و خارجی است.

 

این مسئول در مورد فراوانی جرائم در زندان‌های یزد نیز خاطرنشان کرد: قاچاق موادمخدر و سرقت از جرم‌های پرشمار در زندان‌های یزد است.

 

وی همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در حوزه زندان‌ها در سراسر استان یزد اظهار داشت: برخی از شهرستان‌های استان فاقد بازداشتگاه است و این امر سبب بروز مشکلاتی در نقل و انتقال زندانیان و بازداشت‌شدگان شده است.

 

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد همچنین کمبود فضای فیزیکی برای نگهداری زندانیان و تراکم جمعیت در زندان مرکزی یزد را نیز از دیگر مشکلاتی برشمرد که در صورت ایجاد فضاهای جدید، برطرف خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به کمبود شدید اعتبارات جاری زندان‌ها یادآور شد: اعتبارات زندان‌های استان یزد در سال جاری کاهش 15 درصدی داشته است.

 

احمدی با بیان اینکه شرایط برای حضور اغلب زندانیان یزد در دوره‌های حرفه‌آموزی فراهم شده است، کافی نبودن کارگاه‌های حرفه‌آموزی برای مددجویان را نیز از مهم‌ترین مشکلات و مسائل اداره کل زندان‌های استان یزد برشمرد.

 

منبع:فارس






آخرین اخبار آخرین اخبار