Navigation Navigation

محتوا محتوا

استاندار یزد:

فرمانداران و بخشداران و تمامی عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان، باید بی طرفی کامل خود را رعایت کنند


استاندار یزد گفت: فرمانداران و بخشداران و تمامی عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان، باید بی طرفی کامل خود را رعایت کنند و از هر گونه عملی که از هم اکنون شائبه جانبداری از فرد خاصی را مطرح نماید، پرهیز کنند.

به گزارش یزد امــــروز، نشست مشترك فرمانداران و بخشداران سراسر استان، شب گذشته در استانداري يزد به رياست استاندار برگزار شد.


اين نشست با هدف" توجيه و تشريح نقشه راه توسعه فرهنگي استان با تكيه بر مشاركت مردمي " و " برگزاري انتخابات و ضرورت انسجام و آمادگي فرمانداران و بخشداران و كليه عوامل اجرايي استان " برگزار شد.


استاندار يزد در اين نشست با اشاره به طرح تشكيل اتاق فكر توسعه فرهنگي استان، هدف از آن را ايجاد يك شبكه پودماني فرهنگي گسترده در سراسر استان ذكر كرد و با پر اهميت دانستن حوزه فرهنگ در استان خاطرنشان نمود: اگر بتوان حوزه فرهنگي را به نحو شايسته مديريت نمود، بسياري از مشكلات موجود، حل و فصل خواهد شد چرا كه پايه فرهنگي قوي كه منجر به رواج فرهنگ انساني و اخلاقي در جامعه مي شود و نظم و قانون مداري و رعايت حقوق شهروندان و بسياري از هنجارهاي ديگر را تقويت مي كند، مي تواند موجبات توسعه و بالندگي يك جامعه را فراهم آورد و مهرباني و نوع دوستي و مشاركت جمعي را رواج بخشد.


"ميرمحمدي"خاطرنشان نمود: در اين خصوص با دو مجموعه روبرو هستيم، اول كساني كه مي خواهند فرهنگ مناسب را اشاعه دهند و دوم كساني كه مي خواهند از روند فرهنگي مناسب تغذيه كنند.
وي آنگاه به برخي از خصوصيات مورد نياز براي افرادي كه مي خواهند الگوي مناسب جهت توسعه و ترويج امر فرهنگ در جامعه باشند اشاره نمود و خاطرنشان كرد: كساني كه مي خواهند در اين حوزه الگو باشند بايد از صفات وخصايصي چون دينداري، قانون مداري، مثبت انديشي، عدالت خواهي،انديشه ورزي، منطقي بودن، برخوردار از روحيه احسان و نيكوكاري، برخوردار از سبك زندگي سالم، ارزش آفريني ، كوشا در جهت برقراري امنيت رواني در جامعه و خودسازي برخوردار باشند.


عالي ترين مقام اجرايي استان سپس ادامه داد: فرمانداران و بخشداران بايد متوجه باشند، كه در قبال هر آنچه در حوزه مديريت ايشان رخ مي دهد، مسئولند و بايد در راستاي مسئوليت خود پاسخگو باشند.
استاندار يزد با اشاره به تركيب تشكيل دهنده اتاق فكر و توسعه فرهنگي استان، خاطرنشان نمود: در تشكيل اين اتاق فكر سعي بر آن شد تا از همه طيف هاي فكري و فرهنگي استان بهره گرفته شود، منتهي دبيرخانه آن به دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري واگذار شد كه در اين خصوص وظيفه سنگيني به عهده دارند.


"ميرمحمدي" افزود : تمامي دستگاههاي متولي امر فرهنگ در استان به علاوه 8 نفر از نخبگان،پيشكسوتان و صاحبنظران امر فرهنگ در استان اعضاء اين اتاق فكر را تشكيل مي دهند و در شهرستانها و بخشها نيز به رياست فرمانداران و بخشداران اين اتاق فكر تشكيل جلسه خواهد داد.


وي تأكيد كرد: ما بايد شبكه گسترده اي را به عنوان بستر فرهنگي در استان، شهرستان و بخش داشته باشيم تا اين شبكه فرهنگي بتواند از خود توليد محتوي كند و به تناسب شرايط، مروج امر فرهنگ در جامعه باشد.

 

فضاي شاداب و مناسبي را براي حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم كنيم


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در سالجاري در كشور خاطرنشان نمود: در موضوع برگزاري انتخابات همه بايد دقت كنند كه مهمترين امر، ايجاد فضايي مناسب براي حضور پرشور و با طراوت مردم در انتخابات است و همه فرمانداران و بخشداران سراسر استان، بايد تمامي تمهيدات لازم را براي اين امر به كار گيرند.


وي افزود: دومين موضوع بحث سلامت انتخابات است كه بايد با همه توان و به كارگيري تمامي امكانات، اين امر همچون گذشته محقق شود و به همين منظور لازم است تا در انتخاب اعضاي هيأت اجرايي، افرادي برگزيده شوند كه به امانتداري، بي طرفي، تدين و مردمداري شهره باشند.


عالي ترين مقام اجرايي استان در پايان با تأكيد مجدد بر لزوم بي طرفي فرمانداران و بخشداران و عوامل اجرايي برگزاري انتخابات در استان گفت : هر كس طبق قانون، امكان ثبت نام در انتخابات را داشته و آنگاه صلاحيتش توسط هيأت هاي اجرايي و ناظرين شوراي نگهبان تأييد شود، براي ما محترم است و در نهايت هر كسي كه با رأي مردم براي حضور در مجلس شوراي اسلامي برگزيده شود، مورد تأييد، احترام و قبول ما نيز خواهد بود چرا كه ما بايد پاسدار رأي مردم كه در حقيقت حق الناس است باشيم.

 

منبع:خبر آنلاین






آخرین اخبار آخرین اخبار