Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی:

بدهی هزار میلیاردی سنگ‌ آهن، مانع حضور در مزایده‌ها شده است


مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق گفت: بحث اصلی که شرکت سنگ‌آهن درگیر آن شده تأمین خوراک است و معادن و ذخایر فسیلی هر کشور روزی به اتمام می‌رسد و شرکت سنگ‌آهن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش یزدامروز به نقل از صبح بافق، رضا فلاح در نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بافق بابیان اینکه مبحث اصلی که شرکت سنگ‌آهن درگیر آن شده تأمین خوراک است اظهار داشت: معادن و ذخایر فسیلی هر کشور روزی به اتمام می‌رسد و شرکت سنگ‌آهن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه معدن چغارت هم رو به اتمام است عنوان کرد: باید همه بدانند و از پایان پذیرفتن معدن اطلاعات کامل داشته باشند.

فلاح افزود: در این ۶ ماه مکاتبات و جلسات بسیار زیادی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار، شورای اسلامی شهر و همچنین در تهران با مسئولین ایمیدرو برگزار و برای رایزنی تأمین خوراک پیگیری‌های مجدانه‌ای انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی اشاره به بحث خرید سنگ برای اولین بار و با قرارداد ۲۰۰ هزار تن سنگ از معدن میشدوان کر د و گفت: حدود ۸۰ هزار تن سنگ خریداری‌شده وارد مجموعه شرکت سنگ‌آهن شده و خرید سنگ از معدنی در میبد با میزان ۵۶ هزار تن صورت گرفته است.

فلاح به خریداری سنگ از چشمه فیروزی آنومالی‌های کوچک و معادن اطراف شهرستان اشاره و یادآور شد: باید همانند چادرملو و گل گهر که به سمت خرید معدنی در استرالیا رفته‌اند عمل کرد گرچه دیر وارد این مقوله شده‌ایم.

وی بابیان اینکه کمیته پی‌جویی سنگ در شرکت سنگ‌آهن تشکیل‌شده تصریح کرد: از دو معاون معدنی و تولید خواسته شد تا در کنار هم بنشینند و باخرد جمعی تصمیم‌گیری شود.

این مقام مسئول به احداث شرکت کویر یوز دره انجیر اشاره و خاطرنشان کرد: با مشارکت ۵۰ به ۵۰ با چادرملو برای معدن دی نوزده مقدمات آسفالت ۶۰ کیلومتر از جاده دی نوزده به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی بابیان اینکه ۱۸ کیلومتر از این مسیر در منطقه دره انجیر و حفاظت‌شده واقع‌شده عنوان کرد: پیگیری‌ها انجام و در این خصوص در چند ماه گذشته جلساتی با محیط‌زیست بافق، استان و همچنین سازمان محیط‌زیست کشوری برگزار تا توانستیم مجوز مابقی جاده‌سازی را اخذ کنیم.

 وی با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده جاده دی نوزده به اتمام می‌رسد افزود: با توجه به اخذ مجوز اکتشاف، شرکت کارهای اکتشاف و شناسایی را شروع کرده است.

فلاح پیش‌بینی اولیه ۱۰۰ میلیون تن در حالت سنگ ۵۰ به ۵۰ از معدن دی نوزده را کرد و اظهار داشت: آبرفتی به ضخامت ۱۳۰ تا ۱۵۰ متر روی این سنگ باید برداشته شود و این کار چند سال طول می‌کشد تا بتوان به ماده معدنی رسید.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی به تشکیل شرکت نوظهور اشاره و افزود: ۴۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت سنگ‌آهن، ۴۰ درصد به فولاد غدیر ایرانیان و ۲۰ درصد آریا جنوب ایرانیان است که این شرکت کنسرسیوم کار بهره‌برداری از معدن میشدوان و آنومالی شمالی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت نوظهور توسط شرکت سنگ‌آهن و رئیس هیئت‌مدیره توسط فولاد غدیر ایرانیان انتخاب و سالی یک‌بار جابجایی با توافق همدیگر انجام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به ذخیره ۷ الی ۸ میلیون تن معدن چغارت عنوان کرد: مطالعه و بررسی اینکه آیا اصلاح هندسی مجدد انجام شود یا کار اکتشاف به‌صورت زیرزمینی انجام شود آغازشده است.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌نظام مند کردن جذب نیرو در شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق گفت: آزمون جذب نیرو با هماهنگی اداره کار به‌عنوان متولی به همه همشهریان و هم‌وطنان فرصت داده شد تا اشتغال ایجادشده در شرکت سنگ‌آهن استفاده کنند.

فلاح همچنین اشاره‌ای به پرداخت تسهیلات کم درصد به بخش کارگری اشاره و گفت: سهمیه‌هایی در کمیته خدمات رفاهی مصوب شد تا در اختیار کارکنان پیمانکار وامانی قرار گیرد و گوشه‌ای از مشکلات در بحران اقتصادی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین نیروی انسانی از افراد تحصیل‌کرده، جوان و باانگیزه از نگاه اول شرکت است افزود: فرصت دهیم تا نیروهای جوان قابلیت‌های خود را نشان دهند.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن به مقوله نگاه شرکت به شهر و شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: سعی کردیم تا جایی که اعتبارات اجازه می‌دهد عوارض شهر به‌موقع و به‌صورت ماهیانه و منظم پرداخت شود تا شهرداری و شهر بتواند روی پول حساب باز کند فکر می‌کنم رضایت نسبی وجود دارد.

وی به وضعیت بدهی شرکت اشاره کرد و گفت: هزار میلیارد بدهی به حقوق دولتی و خزانه مالیات از طرح توسعه چغارت و از زمان مرحوم دهستانی باقی‌مانده که باید پرداخت شود و با داشتن این بدهی متأسفانه اجازه ثبت آگهی تغییرات داده نمی‌شود آخرین آگهی نیز تغییرات مربوط به سال ۹۲ است و نمی‌توان در هیچ مزایده‌ای شرکت کرد.

وی افزود: برای خرید سنگ، با همکاری شرکت‌های اقماری کالا وارد و صادر می‌شود حدود دو ماه قبل با خواهش و تمنا پذیرفتند که از بخشی از بدهی سیصد و سی میلیارد تومان پرداخت شود تا به سازمان خصوصی‌سازی نامه ارسال شود که این کار محقق شد.

فلاح ادامه داد: چنانچه ثبت آگهی انجام نشود نمی‌توان مانند چادرملو و گل گهر وارد بورس شد.

وی به مزیت وارد شدن در بورس اشاره کرد و گفت: با ورود به بورس قادر خواهیم بود به سهام‌دار پاسخ دهیم.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن بافق ضمن تشکر از همراهی نماینده، استاندار، فرماندار، شورای اسلامی شهر و امام‌جمعه خطاب به اصحاب رسانه عنوان کرد: انتقادات و نقطه نظرات را به بنده منتقل کنید قول می‌دهم ضمن بررسی پاسخگو باشم.

فلاح افزود: مدیر روابط عمومی مسئولیت این کار را بر عهده دارد چنانچه رسانه چشم‌هایش را روی‌هم بگذارد ممکن است من نیز متوجه اشتباهاتم نشوم و رضا فلاح و رضاهای فلاح‌ها در مسیر اشتباه قدم بردارند. چشمان خود را بازکنید و نقد را بنویسید.

وی در پایان به لزوم سرمایه‌گذاری در بافق اشاره کرد و تصریح کرد: در منطقه کویری واقع شدیم شرایطمان با قبل تفاوت دارد در حال حاضر با تمام وجود از سرمایه‌گذار دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار