Navigation Navigation

محتوا محتوا

دخیل عباس زارع زاده:

پایمال کردن حقوق مردم استان یزد با بهره مندی از رانت و رابطه/قضاوت ناعادلانه درباره مسئولان قبلی نظام،خلاف وجدان است


نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در مجلس شورای اسلامی گفت:برخی با بهره مندی از رانت و رابطه یا از پرداخت مالیات طفره رفته و یا با پرداخت مبالغی ناچیز حق مردم را پایمال کرده اند.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشوردر مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با یزد امـــــــــــروز؛ در خصوص فرمایشات شب گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای هیئت دولت و بیان 4 وظیفه و مأموریت اصلی مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر گفت: مولای متقیان در این نامه یکی از این 4ماموریت مسئولان را اخذ مالیات از ثروتمندان جهت تقسیم ثروت بین افراد جامعه می دانند.

دخیل عباس زارع زاده ادامه داد: اخذ مالیات از ملزومات و ضروریات  جامعه و حکومت بوده و ضمن افزایش  توان مالی وقدرت اقتصادی کشور منجربه قطع وابستگی اقتصاد به  کشورهای دیگر خواهد شد.

زارع زاده موضوع مالیات را یکی از موضوعات مهم صدر اسلام عنوان کرد و گفت: مالیات در این عصرتحت  عنوان خراج گرفته و ازضروریات حکومت اسلامی به حساب می آمد

زارع زاده با انتقاد از رفتار دوگانه اداره امور مالیاتی گفت: یکی  از انتقادات این است که مالیات ها بر اساس در آمد واقعی افراد و سازمان ها اخذ نشده و بعضاً در دریافت مالیات سلیقه ای عمل شده و این رفتار نارضایتی مردم را در پی دارد.

نماینده مردم مهریز،خاتم ،ابرکوه ،بافق و بهاباد در مجلس اضافه کرد: متاسفانه در برخی اوقات برای کسبه و مردم مالیات های وضع می شود که با در آمد آن ها مطابقت نداشته و از سویی دیگر برخی هم با بهره مندی از رانت و رابطه یا از پرداخت مالیات طفره رفته و یا با پرداخت مبالغی ناچیز حق مردم را پایمال کرده اند.

وی تاکید کرد :متولیان مالیاتی باید با اخذ مالیات از دانه درشت ها ی با نفوذ، تبعیض و بی عدالتی را از بین ببرند.

زارع زاده قضاوت منصفانه در باره مسئولان قبلی نظام را شرط عقل وقضاوت ناعادلانه را خلاف وجدان بیان کرد وگفت:قضاوت در هر دوره و شرایطی باید منصفانه باشد وتمامی دولت هایی که در دوران انقلاب بر سر کار آمده اند همگی در عصر خود مورد تائید نظام و ملت بوده اند و بنابراین اگر قضاوتی هم در این خصوص صورت می گیرد باید منصفانه و به دور از غرض ورری یاشد و همه بدی ها و خوبی ها را با هم نگاه کرد.

نماینده بزرگترین حوزه اتخابیه کشوردر مجلس درادامه اظهار داشت: کسانی که امروز در مسند قدرت به بدگوئی و قضاوت ناعادلانه و غرض ورزبپردازد یقیناً پس ازآن ها نیزعده ای همین روش را دنبال کرده و از آنان بدگویی خواهند کرد و به نظر من دولتی زرنگ  ومدبر است که نقاط ضعف و قوت دولت های گدشته را شناسایی و با برطرف کردن نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت اهداف خود را پیش برده و موفقیت ها را به نام خود رقم بزند و تخریب و بدگویی حاصلی جز القای بی برنامگی و بهانه تراشی دولت و عقب ماندگی از اهداف ندارد.

وی درادامه با ابراز تاسف از بدهی دو معدن بزرگ استان و تلاش برای فراراز پرداخت حقوق قانونی و قطعی این معادن خاطر نشان کرد: در حالی که برداشت از این معادن که جزو سرمایه های استان محسوب می شود جبران ناپذیز وعواقب تخریب جاده ها و بیماری های ناشی از این برداشت ها گریبانگیر مردم استان و به خصوص شهرستان های اطراف این معادن بوده و باید در پروژه های عمرانی استان هرینه شود برخی در سدد پرداخت نکردن حقوق مسلم مردم استان و پایمال کردن این حق هستند. 

وی با انتقاد شدید از اداره مالیات استان گفت: چگونه است که اداره مالیات برای اخذ مالیات از مردم ضعیف،  از ابزارهای فشار نظیر ممنوع الخروج کردن مردم  استفاده می کند اما در مقابل دانه درشت ها کرنش نشان داده وسر تسلیم فرود می آورد؟آیا این اداره قدرت ایستادگی در مقابل آن ها را ندارد؟

وی در پایان اظهارات نوربخش در خصوص اینکه  این بدهی مالیاتی نیست گفت: این بدهی هم حنبه مالیاتی داشته  وباید برای عمران استان صرف می شده و هم جنبه مطالبه دولت بوده است و سوالی که  این جا باید از مدیران مالیاتی استان پرسید این است که چگونه  بدهی معدن چادرملو با این همه درآمد تقسیط می شود اما مالیات مردم استان با مبالغی کمتر اقساطی نمی شود؟

وی در پایان به مسئولین استان توصیه کرد به فرمایشات امیرمومنان خطاب به فرماندارن خود توجه کرده و در برابر ضعفا نرمش کرده و در برابر قدرتمندان با صلابت ایستاده و مدافع حقوق حقه مردم جامعه باشند.





آخرین اخبار آخرین اخبار