Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد:

برای ۸۰۰ هیات مذهبی مجوز برگزاری عزاداری صادر شده است


معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: تاکنون ۸۰۰ هیات مذهبی با نام نویسی در سامانه بیرق، مجوز برگزاری مراسم عزاداری در محرم را دریافت کرده اند.

به گزارش یزدامروز؛ حجت‌الاسلام سید ناصر حیدری افزد: طبق مقررات هر هیات برای برگزاری مراسم عزاداری محرم باید ابتدا در سامانه بیرق نام‌نویسی کند.

وی ادامه داد: همکاری تشکل‌های دینی و هیات‌های عزاداری برای ثبت‌نام در سامانه یادشده و رعایت نکات بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در سوگواری ها ضروری است.

این مسوول ادامه داد: مسوولان هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی با مراجعه و ثبت‌نام در سامانه کشوری بیرق بر رعایت تمامی نکات بهداشتی در ماه محرم متعهد می‌شوند، امیدواریم هرچه زودتر  سایر هیات‌ها در این مورد اقدام کنند.

حیدری اظهار کرد: بعد از انجام تعهد بر اساس مقررات ستاد ملی کرونا، کد رهگیری فعالیت برای آنها صادر می‌شود که در قبال آن می‌توانند به خاطر شرایط خاص کرونایی در چارچوب مقررات مجالس و برنامه‌های خود را انجام دهند.

وی در مورد علت ثبت نام نکردن بقیه هیات های مذهبی استان مطلبی اظهار نکرد ولی از مسوولان آنها خواست در سامانه بیرق ثبت نام کنند.  

آیین های عزاداری ماه محرم در استان یزد همزمان با سراسر کشور از ۳۱ مردادماه ۹۹ شروع شد و تا ۱۳ محرم ادامه دارد  و در  آخرین روز تمامی هیات ها بر اساس برنامه پیش بیش بینی شده در یک محل جمع و عزاداری می کنند و در این روز اداره ها و مراکز صنفی با حداقل نیرو فعالیت دارد.

در شهر یزد تمامی هیات ها  و هیات برخی شهرها و روستاهای استان در ۱۳ محرم در مسجد ملااسماعیل حاضر و عزاداری می کنند، با توجه به شیوع ویروس کرونا تا کنون اطلاعاتی  در مورد نحوه برگزاری مراسم این روز اعلام نشده است.

عزاداری ماه محرم به مناسبت شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری که در کربلا رخ داد، برگزار می شود. 

استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت  یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( یکشنبه )اعلام کرد که  از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری  بیان کرد: ️از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر دوم شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۸۸۲ نفر آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰۹ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۸۴۱ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۳۶ هزار و ۷۱۱ آزمایش تشخیص کووید -۱۹ در کشور انجام شده است.






آخرین اخبار آخرین اخبار