Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه اردکان:

مجلس امام حسین(ع) تعطیل بردار نیست


حجت السلام شاکر گفت: مجلس امام حسین(ع) سرمایه گرانبهایی است که شاید به دلیل شرایط فعلی نتوان به طور کامل از آن بهره برد اما تعطیلی آن از نظر عقلی و شرعی پذیرفته نیست.

به گزارش یزدامروز؛ حجت السلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: عزاداری امام حسین علیه السلام و زنده نگهداشتن حماسه کربلا از شعائر دینی است که علما و بزرگان از گذشته تاکنون بر اهمیت آن تاکید داشتند و بسیاری از مراجع عظام تقلید نیز فتوایی دارند مبنی بر اینکه اگر در شرایطی مجلس و نام و یاد امام حسین بخواهد تضعیف شود واجب است که مردم برای احیای شعائر حسینی تلاش کنند.

وی ادامه داد: زمانی که رضاخان در کنار حجاب و لباس روحانیت با مجالس روضه خوانی مخالفت کرد مرحوم شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم بسیار ناراحت شدند و در جلسه‌ای برای اینکه با این کار رضاخان مبارزه شود مشورت می‌گرفتند یکی از علما به ایشان گفت روضه خوانی که مستحب است جلوی واجبی که گرفته نشده است ایشان در پاسخ فرمودند روضه خوانی مستحب است اما مستحبی است که هزار واجب در آن جمع شده است.

امام جمعه شهرستان اردکان عنوان کرد: بسیاری از معارف دینی از طریق مجالس امام حسینی تبلیغ و تببین می‌شود و خود این مجالس احیا کننده امر اهل بیت هستند، روایتی داریم از امام صادق علیه السلام  که به فضیل فرمودند «تجلسون و تحدثون؟» آیا جلسه می گیرید و از ما سخن می‌گویید، فضیل جواب داد بله، حضرت فرمودند:«انی احب تلک المجالس و فأحیوا امرنا» ما این مجالس را دوست داریم با این مجالس امر ما اهل بیت را زنده نگه می دارید.

شاکر ادامه داد: با توجه به تبلیغ و ترویج معارف دین در مجالس حسینی، سیره علما و معصومین و عملکردی که خود اهل بیت علیهم السلام در برپایی مجالس برای امام حسین علیه السلام داشتند و تاکید و اهمیتی که برای آن قائل شدند مشخص می‌شود که اهل بیت به تعطیل شدن هیچ مجلسی راضی نیستند.

وی تصریح کرد: مجلس امام حسین علیه السلام سرمایه گرانبهایی است که شاید به دلیل شرایط مریضی و کرونا نتوان به طور کامل از آن بهره برد اما این عاقلانه نیست که به دلیل اینکه از 100 درصد این سرمایه نمی‌توان استفاده کرد به طور کلی آن را کنار بگذاریم و تعطیلی کامل مجالس و محافل حسینی نه تنها از نظر عقلی پذیرفته نیست بلکه از نظر شرعی نیز با توجه به تاکیدات ائمه معصومین و علما صحیح نیست.

امام جمعه اردکان تاکید کرد: باید تلاش شود که هیچ مراسم روضه خوانی و عزاداری امام حسین در هیچ کجا تعطیل نشود، و با وجود محدودیت‌هایی که برای برگزاری این مراسم وجود دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و چراغ هیچ محفل روضه‌ای که به نام امام حسین (ع) در مساجد، منازل، هیئت‌ها برگزار میشده است خاموش نماند.

شاکر تصریح کرد: افکار عمومی خودشان می‌تونند قضاوت کنند و کسانی که چشم حقیقت بین دارند خودشان متوجه می‌شوند که در مجالس عزاداری امام حسین(ع) بسیار بیشتر از جاهایی که باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد عزاداران حسینی به رعایت این پروتکل‌ها پایبند هستند و به برکت امام حسین(ع) امیدواریم هر چه زودتر این ویروس از جامعه رخت بربندد و مجالس به طور کامل از سر گرفته شود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار