Navigation Navigation

محتوا محتوا

حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم نهم دی یزد:

تحمیل تحریم ها؛درخواست عوامل فتنه در سال 88 از دشمنان ملت بود


پناهیان گفت: کسانی که پدیدآورنده فتنه شوم و مهلک 88 بودند، همین‌ها بودند که بعد از حماسه نه دی وقتی سیلی محکم از اراده و ایمان مردم خوردند به تکاپو افتادند و حتی نامه نوشتند و دست‌جمع در یکی از کشورهای اروپایی جلسه برگزار کردند و از دشمنان مردم خواستند که باید سخت‌ترین تحریم‌ها را به ایران تحمیل کنید.

به گزارش یزدامروز، حجت‌الاسلام احمد پناهیان در مراسم یوم‌الله نهم دی ماه در یزد گفت: نکته اساسی در نه دی که باید نه دی را همیشه پاس داشت و تعظیم کرد عنایت خاص و ویژه خدای متعال توسط سیدالشهدا علیه‌السلام است.

وی افزود: اگر باور به سالار شهیدان و ایمان به حرکت حسینی و عاشورایی نبود فتنه شوم و سیاه 88 پرونده این انقلاب را می‌بست و اگر ایمان عمیق دل‌های عاشورایی نبود آنچه که دشمنان بیرون و داخل نقشه کشیده بودند و طراحی کرده بودند به نتیجه می‌نشست.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ما مدیون ایمان عمیق و انقلابی و عاشورایی مردم هستیم، البته در این میان باید به صلابیت ایمان و این نعمت الهی در خلق حماسه نه دی یعنی اتصال این امت به ولایت اشاره کرد.

پناهیان خاطرنشان کرد: خطی که منافقین و به همراه آن‌ها دشمن بیرون و قسم خورده یعنی استکبار جهانی در فتنه 88 دنبال کردند، هنوز هم گوشه و کنار دارد دنبال می‌شود، اما چمشان این مردم باز است و اگر با نجابت و ادب و کرامت و بزرگواری صبر می‌کنند این نشان از همان خوی عمیق ایمانی آن‌هاست وگرنه 9 دی ثابت کرد چشمان قلب و دل مردم باز است.

وی عنوان کرد: کسانی که پدیدآورنده فتنه شوم و مهلک 88 بودند، همین‌ها بودند که بعد از حماسه نه دی وقتی سیلی محکم از اراده و ایمان مردم خوردند به تکاپو افتادند و حتی نامه نوشتند و دست‌جمع در یکی از کشورهای اروپایی جلسه برگزار کردند و از دشمنان مردم خواستند که حالا بعد از اینکه فتنه88 ناکام مانده شما باید سخت‌ترین تحریم‌ها را به ایران تحمیل کنید.

پناهیان ادامه داد: دشمن اصلی ما آمریکا است اما آمریکا با وجود همه دنائت و خباثتش بعد از فتنه 88 دریوزه همین انسان‌های پست و خودفروخته شد و مک کین صریحا اعلام کرد که ما با رهبران -به اصطلاح خودشان- جنبش سبز ارتباط داشتیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از شکست فتنه از عوامل فتنه مشاوره گرفتند که حال باید چه کنیم و فتنه‌گران به بیگانگان برای ضربه زدن به کشور و مردم مشورت می‌دادند، بیان کرد: اگر می‌بینید بعد از فتنه 88 تحریم‌های فلج‌کننده، ملت و کشور را به زحمت انداخته این به خاطر گرایی بود که فتنه‌گران به دشمن دادند.

پناهیان یادآور شد: وقتی فتنه‌گران با شهوت‌رانی و جاه‌طلبی موجب شدند تا کشور به زحمت بیفتد و بین مردم انشقاق ایجاد شود و جامعه دوقطبی شود دشمن امیدوار و ذوق‌زده شد و فهمید که برای نابودی این نظام باید متوسل عناصر خودفروخته خائن داخل نظام شود؛ همه این‌ها که می‌گویم اسنادش موجود است و اینها تحلیل نیست بلکه خبر است.

وی اضافه کرد: جبهه نفاق روزی پیکر مطهر سالار شهیدان را مقابل خاندان عصمت و طهارت قطعه قطعه کرد و در دوره ما هم دیدیم که جوانان مومن را در خیابان‌های تهران و برخی شهرهای دیگر با گلوله و یا قمه به شهادت رساندند وقتی اسلاف آن‌ها در کربلا چنین جنایتی کردند چرا اینها اینجا اینچنین نکنند!

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: حماسه نه دی یک حماسه عاشورایی است و در رگ این ملت این خون حسین بن علی است که می‌جوشد؛ منافقین چه آن‌ها که هنوز پنهانند و مردم آن‌ها را خوب نمی‌شناسند و نتیجه فتنه‌انگیزی‌شان را در بیرون بر معیشت خود و در سیاست خود و در استقلال و امنیت خود و در فضای فرهنگی کشور می‌بیینند بدانند این خون حسین‌ابن‌علی است که در رگ این مردم جاری است و این در حالی است که خداوند متعال بصیرتی عمیق به این مردم به واسطه قدرشناسی از نعمت ولایت و امامت داده است.

پناهیان تصریح کرد: مردم به واسطه بصیرتی که دارند دارند خود را برای درک حضور بقیه‌الله الاعظم آماده می‌کنند و این لازمه‌اش این است که با جریان نفاق به خوبی آشنا شویم و در موقعش ریشه نفاق را از این کشور بکنیم.

وی عنوان کرد: پیامبر فرمود من برای جهاد مبعوث شده‌ام و امروز باید به اشداء علی الکفار پیامبر اقتدا کرد؛ چطور امام مجتبی علیه‌السلام امام صلح است در حالی که همان  روز اول امامت خود، فرمود همین الان به اردوگاه جنگ بروید!

پناهیان با تأکید بر اینکه صلح بر حسن‌بن‌علی(ع) تحمیل شد، بیان کرد: مطمئن باشید این آرزو را که شما بتوانید روزی صلح را بر امام مسلمین تحمیل کنید، به گور خواهید برد.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی پرچم سیدالشهدا را همچنان در اهتزاز نگه داشت، یادآور شد: این اجتماع بزرگ مردم یزد به همه نشان داد که بر سر عهد خود خواهیم ماند و تا طلوع خورشید ولایت عظمی(عج) دست از مبارزه برنخواهیم داشت و نه دی اثبات کرد که این مردم کوفی نیستند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار