Navigation Navigation

محتوا محتوا

عضو شورای شهر یزد:

تعریف پروژه ساختمان پزشکان در بلوار طالقانی از اساس اشتباه است


عباسی هرفته با اشاره به پروژه بلوارطالقانی گفت: اگر از منظر عمرانی نگاه کنیم، بارها گفته ام اساساً تعریف این پروژه در این نقطه شهر غلط است.

محسن عباسی هرفته رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدامروز عنوان کرد:  پروژه بلوار طالقانی یک پروژه سرمایه گذاری و مشارکتی است و علی القاعده در کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری پیگیری می شود.
وی اظهار داشت: اما اگر بخواهیم به موضوع از منظر عمرانی نگاه کنیم، بارها گفته ام اساساً تعریف این پروژه در این نقطه شهر غلط است.  این موضوع اظهر من الشمس است که در یک بلوار مثل بلوار طالقانی با این وضعیت ترافیک تعریف چنین پروژه ای هر چقدر هم که پارکینگ داشته باشد، اشتباه است. چرا که ساختمان پزشکان کانون سفر است و کانون سفر ترافیک ایجاد می کند و نیاز به دسترسی های خاص دارد.
عضو شورای  شهر یزد اظهار کرد: بنده قبل از اینکه به شورا بیایم از منتقدین این پروژه بودم. اما یک پروژه بحث های حقوقی جدی دارد. نمی شود بعد از اینکه عضو شورا شده ام تمام مناسبات، قراردادها و تعهدات شوراهای قبلی را نقض کرد. 
عباسی هرفته ادامه داد: رویکرد ما که به معاونت شهرسازی هم منتقل کردیم اصلاح تا حد ممکن طرح، تامین پارکینگ و جلوگیری از توسعه آن بود که معمولا در پروژه های اینچنینی در قالب افزایش تعداد طبقات و ... اتفاق می افتد. در هر حال اگر چه این پروژه به لحاظ اجرایی و عمرانی تخلفاتی دارد که در کمیسیون های ماده 5 و ماده 100 باید رسیدگی شود و در دست اقدام هم هست ولی بنده گمان می کنم دلیل توقف این پروژه صرفاً تخلفات فنی و عمرانی نبوده بلکه بحث های اقتصادی و حقوقی بوده است.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: وقتی به شورا آمدیم اعلام کردیم مخالف این پروژه هستیم و می‌توانستیم به شکلی این پروژه را متوقف کنیم، ولی از نظر من این  پروژه یک زخم باز در شهر است باید بر این زخم مرهم گذاشت و آن را به شکل مناسبی به پایان رساند. باید اگر تخلفی صورت گرفته برخورد شود، اگر حقوقی از شهرداری تضییع شده احقاق حق صورت بگیرد اما همه اینها منجر به این ‌شود که این پروژه نیمه تمام رها نشده و کانون عفونت کالبدی و اجتماعی در شهر نگردد.
وی ادامه داد: توقف دراز مدت این پروژه به ضرر مردم است، به ضرر شهرداری است، زیرا از پول شهروندان در آن هزینه شده است و باید این سرمایه گذاری به ثمر بنشیند. خواهش من از همه کسانی که در مورد این پروژه تصمیم گیری می کنند این است که به سمت این بروند که مشکلات آن رفع شده و  به سرانجام برسد و ای کاش از ابتدای تعریف چنین پروژه هایی دقت و کارشناسی لازم صورت می گرفت که اینچنین مدیران شهری درگیر چالش های حاشیه ای آن نشوند.
انتهای پیام/
 





آخرین اخبار آخرین اخبار