Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان یزد عنوان کرد

تولید روزانه 80 تا 100 تن تخم‌مرغ در استان یزد


مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان یزد گفت: روزانه 80 الی 100 تن تخم‌مرغ در یزد تولید می‌شود.

به گزارش یزدامروز، حسین کارکن گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در بازار یزد برای مرغدار 6 هزار و 500 تومان و برای مصرف‌کننده 7 هزار و 300 تومان است.

وی علت گران شدن تخم‌مرغ را، بالا رفتن قیمت مواد اولیه، نهاده‌ها و کمبود تولید تخم‌مرغ دانست و افزود: قیمت نهاده‌ها بین 30 الی 50 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان یزد تصریح کرد: با توجه به قیمت نهاده‌ها، قیمت تمام‌شده برای مرغدار 5 هزار و 500 الی 5 هزار و 800 تومان است و روزانه در یزد 80 الی 100 تن تخم‌مرغ تولید می‌شود.

کارکن بابیان اینکه کمبود تخم‌مرغ در حال حاضر در استان نداریم، اضافه کرد: توزیع تخم‌مرغ به مقدار ناچیز از استان‌های قم و اصفهان وارد می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا است و به لحاظ اینکه در تابستان تقاضا کم و در زمستان تقاضا بیشتر و تخم‌مرغ بیشتری مصرف می‌شود، به همین دلیل قیمت تخم‌مرغ افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در شرایط فعلی دولت، نهاده‌ها را ارزان‌تر در اختیار مرغداران قرار دهد و تخم‌مرغ را به تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارزان‌تر عرضه کند، قیمت تخم‌مرغ کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار