Navigation Navigation

محتوا محتوا

سفر رهبر معظم انقلاب به یزد و خاطرات فراموش نشدنی بانوان؛

سفره‌های نذری بانوان یزدی برای سلامتی رهبر/پیرزنی با دیدن امامش آرزو به دل نماند


مسئول هماهنگی کمیته بانوان سفر رهبر انقلاب به یزد با بیان خاطراتی، از سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به یزد گفت.

به گزارش یزدامروز؛ رقیه کفیل الناس در گفتگو با خبرنگار یزد رسا با بیان اینکه پیش از سفر مقام معظم رهبری به یزد تک تک همشهریان عزیز با شور و شوق خاصی به کاری برای مقدمه چینی سفر مشغول بودند، اذعان کرد: بنده در آن زمان مسئولیت هماهنگی شهرستان‌های یزد را در کمیته بانوان سفر بر عهده داشتم و از نزدیک شاهد فعالیت بانوان با عشقی وصف ناشدنی برای ورود مقام معظم رهبری بودم.

وی با بیان اینکه محل تجمع بانوان در حسینیه‌ام الائمه یزد بود خاطر نشان کرد: بانوان پیر و جوان، شاغل و خانه دار همه به نوعی سعی داشتند تا هرچه بهتر مقدمات سفر را فراهم کنند؛ واقعا یک همدلی زیبایی بین تشکل‌های بانوان ایجاد شده بود که هنوز هم ادامه دارد. پیرزنی عطر افشانی می کرد، دیگری بسته های نذری پخش می‌کرد که درون آن برگه هایی که ذکر صلوات برای سلامتی رهبر معظم انقلاب روی آن نوشته بود، قرار داده بودند.

کفیل الناس برگزاری جلسات متعدد کمیته بانوان سفر با سازمان‌های مردم نهاد و هیئت‌های مختلف مذهبی را یادآور شد و گفت: این جلسات نیز با شور خاصی برپا می‌شد و نسبت به دیگر جلساتی که در طول سال داشتیم با حضور اعضای بیشتری برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: دو هفته مانده به سفر رهبر انقلاب کمیته بانوان در حسینیه ام الائمه شروع به کار کرد و زنان هنرمند یزدی برای انجام فعالیت فرهنگی اعلام آمادگی کرده بودند و عده‌ای بانوی طراح، طرح‌های تبلیغاتی خود را با ظرافتی جدای از دیگر کارهایشان ارائه داده بودند.

کفیل‌الناس با اشاره به اینکه هرکسی در صدد بود تا به بهترین نحو برای ورود محبوب به یزد فعالیت کند، خاطر نشان کرد: در طرحی فرهنگی، روی برگ‌هایی که بین بانوان توزیع می‌شد نوشته شده بود برای ظهور مولا، آمدن آقا و سلامتی رهبر تا آمدنش هر روز ۱۰۰ صلوات هدیه به اجداد بزرگوارش بفرست.

وی با بیان اینکه بانوان در هر کوی و برزن به ویژه تشکل‌های مردم نهاد در محلات جلسات دعا برای تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج)، سلامتی و طول عمر ایشان برگزار می کردند، افزود: ختم دسته جمعی صلوات، قرائت زیارت عاشورا و پهن کردن سفره‌های نذری از دیگر اقداماتی بود که بانوان در آن دوران انجام می‌دادند.

مسئول هماهنگی کمیته بانوان سفر رهبر انقلاب به یزد در ادامه خاطرات خود را از آن ایام شیرین اینگونه بیان می‌کند: از تمام شهرستان‌ها نیروهای مردمی به ویژه بانوان به یزد آمده بودند و در محل کمیته بانوان صبحانه برای آنها آماده می‌کردند؛ هیچ کس فرصت خوابیدن نداشت و همه عاشقانه تا اذان صبح برای پذیرایی مهمانان فعالیت می‌کردند.

وی با بیان خاطره‌ای از نوزادی که هنوز به دنیا نیامده بود، ادامه داد: زن پا به ماهی که به گفته خودش شاید تا چند ساعت دیگر و یا یک روز دیگر فرزندش به دنیا می‌آمد ولی با این وجود به مراسم امده بود؛ از او خواهش کردیم در شلوغی جمعیت حرکت نکند ولی فایده ای نداشت. می‌گفت: «من و فرزندم به عشق رهبر و به امید دیدار آمده ایم».

کفیل‌الناس افزود: زن ۸۰ ساله‌ای با آن قد خمیده‌اش در آن روز به ما مراجعه کرد و می‌گفت: «بسیار بیمار هستم ولی با اصرار فرزندانم را مجبور کردم که من را به مراسم برسانند تا بتوانم آقا را ببینم. اگر آقا را ببینم دیگر هیچ آرزویی ندارم. خیلی سال است که انتظارش را کشیده‌ام و امروز احساس بیعت با مولایم علی(ع) را دارم.خدایا آقا و رهبرمان را حفظ کن».

وی ادامه داد: بانوان بسیاری فرزندان کوچک خود را به آغوش کشیده بودند و بدون احساس خستگی برای دیدن محبوب آمده بودند. برق خوشحالی در چشمان بچه‌ها که می‌توانستند رهبر خود را ببینند نیز هویدا بود. لحظه لحظه سفر رهبر معظم انقلاب به یزد خاطره بود؛ کاش آن روزهای پرخاطره و شیرین دوباره تکرار شود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار