Navigation Navigation

محتوا محتوا


دستور محرمانه روحانی برای فیلترینگ تلگرام و مقابله با فیلترشکن‌ها+ سند


بر اساس نامه محرمانه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده است، اسناد حکایت از دستور مستقیم روحانی به آذری جهرمی برای فیلترینگ تلگرام و مقابله با فیلترشکن‌ها دارد.

به گزارش یزدامروز، در پی دستور برای فیلتر شدن تلگرام به دلایل امنیتی و اقتصادی، موجی از رضایت و نارضایتی در جامعه بوجود آمد که در این بین، حسن روحانی بر خلاف تصمیم نهادهای قانونی درباره این اقدام، به نوعی نشان داد که در ماجرای تلگرام، با فیلترینگ مخالف است.

وی در صفحه اینستاگرامش، نسبت به فیلتر تلگرام واکنش نشان داد و اعلام کرد دولت هیچ نقشی در این مسئله ندارد و مسدودسازی تلگرام با مورد تأیید دولت نیست.

البته بعد از پیغام روحانی، واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی به وجود آمد و در یکی از این واکنش‌ها، حسن خجسته در توییتر خود نوشت: شنیده ها حاکی از آن است، آقای رئیس جمهور در جلسات ۲-۳ هفته اخیر با فیلتر تلگرام موافقت دارند ولی زمان اجرا را مناسب نمی‌دانند، علی الظاهر شورای عالی اطلاع رسانی و ادمین اینستاگرام (رئیس جمهور) از این موضوع بی اطلاع بودند.

اما در کنار همه واکنش‌ها، صبح امروز، نامه محرمانه‌ای به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از دستور روحانی برای انجام طیف وسیعی از اقدامات به منظور رفع آفات و اشکالات فضای مجازی دارد که برخورد - سلبی و ایجابی - با تلگرام و برخی سایت‌ها و همچنین مسدودسازی فیلترشکن‌ها، از جمله آن است.

به گزارش وبسایت نماینده، حجتالاسلام حسن روحانی" رئیسجمهور" در نامهای - که حاوی ۶ بند است - به آذری جهرمی "وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات" دستور برخورد با فیلترشکنها را داده است. در این نامه آمده است:

۱- تکمیل بخش زیرساختی شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی و همکاری مستمر با مرکز فضای مجازی برای بهره برداری همه جانبه از این شبکه.

۲- ساماندهی VPN ها، برخورد مؤثر با فیلترشکن‌ها و مدیریت کارا برای بهره برداری مشروع از این ابزارها توسط کاربران فضای مجازی و سازمان‌هاف به گونه ای که در زمان ضرورت برای اقدامات لازم، ظرفیت کافی موجود باشد.

۳- تقویت شبکه‌های پیام رسان داخلی مطابق با سند مصوب شورای عالی فضای مجازی... ترغیب مردم و الزام دستگاه‌های حکومتی برای استفاده از آن در امور اداره کشور.

۴- برخورد جدی با سایت ها و کانال های خلاف عفت عمومی و مصون نمودن کودکان، نوجوانان و جوانان در مواجهه با این فضا با اقدامات سلبی و ایجابی لازم.

حال باید به این سؤال پاسخ داده شود که اگر این نامه صحت دارد، بنابر گفته حسن روحانی مبنی بر اینکه محرمانه نداریم، چرا مهر خیلی محرمانه بر این نامه خورده است؟ چرا روحانی در ماجرای فیلترینگ تلگرام، مردم را نامحرم می‌داند؟

چرا روحانی بر خلاف این نامه، می‌گوید که هیچ نقشی در فیلتر تلگرام ندارد؟

روحانی چرا دستور داده است که با فیلترشکن‌ها مقابله و برخورد شود؟ مگر فیلترشکن‌ها به جز مقابله با فیلتر تلگرام در آشوب‌ها دی ماه سال ۹۶، استفاده دیگری داشتند؟

دستور روحانی مبنی بر اقدام سلبی با سایت‌ها و کانال های خلاف عفت عمومی چه معنایی به جز فیلتر تلگرام داد؟

مشرق






آخرین اخبار آخرین اخبار