Navigation Navigation

محتوا محتوا


نتیجه فیلترینگ ناقص تلگرام


نگاهی به رتبه الکسای سایت پیوندها نشان از افت شدید آن می دهد و بیانگر این واقعیت است که استفاده از انواع فیلترشکنها در چند ماهه اخیر رشد سرسام آوری داشته است.

به گزارش یزدامروز، فیلتر تلگرام پس از کش و قوس های فراوان نهایتاً در اردیبهشت ماه اجرایی شد. اما این اقدام دیرهنگام به علت نداشتن پشتوانه چندان موفق نبود. اولاً نرم افزارهایی واسطه ای تلگرام هم اکنون در کشور بدون هیچ گونه محدودیتی فعالیت می کنند. شایعاتی نیز در مورد تعداد و علت در اختیار داشتن سرور برای این نرم افزارها در داخل کشور بر زبان ها افتاده که باید در جای خود بررسی شود. اما فیلتر یک نرم افزار و رها کردن نرم افزارهای واسطه ای آن بیشتر از اینکه خنده دار باشد شبیه به رفع تکلیف است.
ثانیاً فیلتر تلگرام به تنهایی کارساز نیست باید فکری هم به حال فیلتر شکنها، وی پی ان ها و فروشگاه های اینترنتی که آزادانه اشتراکشان را به فروش می رسانند کرد.  متاسفانه عدم برنامه ریزی مناسب برای این مورد موجب فراگیر شدن استفاده از فیلتر شکن ها شده که علاوه بر اینکه امکن دسترسی همه افراد جامعه به هر گونه محتوای نابه هنجاری را میسر می کند، اثرات مخرب و ضد امنیت کاربران را نیز در بر دارد.
نگاهی به رتبه الکسای سایت پیوندها(صفحه فیلترینگ) نشان از افت شدید آن می دهد و بیانگر این واقعیت است که استفاده از انواع فیلترشکنها در چند ماهه اخیر رشد سرسام آوری داشته است.

 


این مساله البته نگرانی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات را نیز در پی داشت و وی با اشاره به اثرات مخرب این نرم افزارها گفت: درست است که بسیاری از فیلترشکن‌ها خدمات ظاهری خوبی به کاربر ارایه می‌دهند و به همین دلیل کاربران به استفاده از آن‌ها علاقه‌مندند اما بنا به گزارش‌هایی که مراکز معتبر منتشر می‌کنند، این نوع نرم‌افزارها استفاده ضدامنیتی دارند و نوعی باج‌افزارند که به جمع‌آوری اطلاعات مشترکین اقدام می‌کنند و فراگیری و استفاده از فیلترشکن‌ها تبعات بسیار زیادی دارد.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار