Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت دستش را از جيب بانك مركزي بيرون بياورد


کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اين تصميم دولت تاثير زيادي بر اقتصاد ملي نخواهد گذاشت و بهتر است دولت برقراری انضباط مالی و مالياتي را در اوليوت خود قرار دهد.

مهدی رعنایی در گفتگو با خبرنگار يزدامروز در خصوص تصويب لايحه حذف چهار صفر پولي ملي گفت: اين تصميم دولت  تاثير زيادي بر اقتصاد ملي نخواهد گذاشت و بهتر است دولت برقراری انضباط مالی و مالياتي را در اوليوت خود قرار دهد.

وي با تاكيد بر اين كه حذف صفرهاي پول ملي اولویت امروز اقتصاد کشور نیست عنوان كرد: در شرايط فعلي حذف صفرهاي پول ملي كار مهم و تاثيرگذاري نيست و بهتر است دولت انضباط مالي، جلوگيري از فرار مالياتي و حركت به سمت اداره دولت با ماليات را در دستور كار و اولويت خود قرار دهد.

اين كارشناس اقتصادي تصريح كرد: دولت بايد ماليات‌ها را توسعه دهد، جلو فرارهاي مالياتي را بگيرد و از همه مهمتر دستش را از جيب بانك مركزي بيرون بياورد زيرا بيشترين تاثير را در مهار تورم خواهد داشت.

رعنایی با بيان اين كه حذف صفرهای پول ملی  هيچ تاثيري بر سطح قيمت ها و تورم ندارد افزود: انضباط مالي و كنترل نقدينيگي از عوامل موثر بر تورم است و با افزايش و حذف صفرهاي پول ملي هيچ تأثیر مثبتی در اقتصاد ملی نخواهد داشت.

وي اظهار داشت: بزرگ شدن عدد هاي پولي، شايعه كاهش ارزش پول ملي، دشوار شدن كار با سيستم هاي حسابداري و ... از جمله دلايل وتوجيحات حذف صفرهاي پول ملي است و اغلب كشورهايي كه تورم بالايي دارند دست به اين اقدام مي زنند اما هيچ دردي را دوا نمي كند.

انتهاي پيام/ق

 






آخرین اخبار آخرین اخبار