Navigation Navigation

محتوا محتوا

اخبار پلیسی یزد؛

رصد جاده های یزد توسط 40 تیم محسوس و نامحسوس/ اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اردکان/اعتراف متهم به 24 فقره سرقت خودرو در یزد


رئیس پلیس راه استان، ضمن اشاره به افزایش حجم تردد سفرهای تابستانی گفت: 40 تیم محسوس و نامحسوس پلیس، تردد در جاده های یزد را رصد می کنند.

به گزارش یزدامروز؛


كشف بيش از 61 كيلوگرم ترياك در خاتم
فرمانده انتظامي شهرستان خاتم از كشف بيش از 61 كيلوگرم ترياك توسط ماموران پليس این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حسین منصوری" اظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان خاتم با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي از حمل و جابجايي موادمخدر توسط قاچاقچيان مطلع شده و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وي تصريح كرد: در همين رابطه مأموران انتظامي اين شهرستان حين گشت زني هاي هدفمند و نامحسوس در حوزه استحفاظي به يك دستگاه کامیون اینتر ناش مشکوک و دستور توقيف آن را صادر كردند.
سرهنگ منصوری ادامه داد: مأموران در بازرسي از اين خودرو موفق شدند 61 كيلو و 800 گرم ترياك را که بطرز ماهرانه ای در داخل کابین جاساز شده بود را کشف و راننده خودرو را نيز دستگير كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان خاتم با اشاره به اينكه متهم دستگير شده پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به همراه مواد كشف شده تحويل مراجع قضائي شد، اظهار داشت: پليس با تمام توان در راستاي تامين نظم و امنيت و ارتقاء احساس امنيت شهروندان تلاش مي كند.
 
دستگیری سوداگر مرگ در ابرکوه
فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان، یک فروشنده موادمخدر را شناسایی و دستگير و در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیری هروئین و شیشه را کشف کردند.
سرهنگ "علیرضاصالحی" فرمانده انتظامي شهرستان ابرکوه اظهار داشت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر اين شهرستان با کسب اطلاع از فعاليت یک سوداگرمرگ در خصوص توزيع موادمخدر صنعتی وی را شناسايي کردند.
وي اضافه کرد: ماموران پليس در يک عمليات برنامه ريزي شده، متهم را دستگير و در بازرسي از مخفیگاه وی مقادیری هروئین و شیشه را کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان ابرکوه افزود: متهم که از افراد سابقه دار بود که پس از تکمیل پرونده تحویل مقامات قضائی شد.

طرح امنيت پارك ها و تفرجگاه
رئيس پليس پيشگيري استان با اشاره به همکاري و مشارکت مردم با پليس گفت: طرح امنيت پارك ها و تفرجگاه با جديت بيشتر اجرا مي شود.
سرهنگ "حسن سلطاني" از شهروندان خواست تا ضمن همکاري و مشارکت با پليس، مجرمان را در اهداف شوم خود ناکام گذارند.
اين مقام انتظامي گفت: با توجه گرم شدن هوا و تعطيلات تابستان و حضور مردم  در پارك ها و تهرجگاه ها، ممکن است منازل شهروندان خالي از سكنه باشد که مجرمان و سارقان از اين فرصت براي انجام اقدامات مجرمانه خود استفاده مي کنند.
سلطانی افزود: در این راستا مي طلبد مردم با پليس مشارکت داشته باشند و ضمن توجه به حفظ اموال و اشياء خود، اين فرصت را از بين برده و مجرمان را در اعمال شومشان ناكام گذارند.
سرهنگ سلطاني تصريح کرد: طرح امنيت پارك ها و تفرجگاه نيز در تابستان با جديت بيشتر اجرا مي¬شود که علاوه بر حضور عوامل پليس در ساعت شلوغي پارك، مردم مي توانند هرگونه موارد ايجاد مزاحمت، موارد سوء اخلاقي، آلودگي صوتي و هنجار شكني و جرائم مشهود را به ماموران حاضر اطلاع و يا با شماره 110 تماس و موضوع را گزارش دهند.
رئيس پليس پيشگيري استان يزد خاطرنشان کرد: توجه شهروندان به نكات و هشدارهاي پليس در راستاي پيشگيري از جرم موثر مي باشد و شهروندان مي توانند با رعايت دقيق اين نکات ضمن کاهش جرايم با پليس همکاري داشته باشند.

توقيف 39 دستگاه موتور سیکلت متخلف در یزد
فرمانده انتظامي شهرستان یزد از توقيف 39 دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجراي طرح یک هفته ای ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "منوچهرنصیری" گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برخورد با وسايل نقليه متخلف در سطح حوزه استحفاظي اين فرماندهي با بكارگيري تمامي امكانات طي یک هفته به اجرا در آمد.
نصیری گفت: در نتيجه اين طرح 39 دستگاه موتورسيکلت متخلف توقيف و روانه پارکينگ شد که نداشتن پلاك، حرکات نمايشي، تغيير در صداي وسيله نقليه، ايجاد مزاحمت براي شهروندان، از دلايل عمده توقيف اين وسايل نقليه بوده است.
فرماندهي انتظامي شهرستان یزد هدف پليس از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را افزايش امنيت، آسايش و آرامش شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد: نيروهاي پليس با بکارگيري تمام توان عملياتي و انتظامي خود در تامين نظم و امنيت شهروندان تلاش مي‌کنند و لازم است شهروندان نيز ضمن رعايت نکات ايمني در پيشگيري از سرقت و غيره هرگونه موارد مشکوک را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

40 تیم محسوس و نامحسوس تردد در جاده های یزد را رصد می کنند
رئیس پلیس راه استان، ضمن اشاره به افزایش حجم تردد سفرهای تابستانی گفت: 40 تیم محسوس و نامحسوس پلیس، تردد در جاده های یزد را رصد می کنند.
سرهنگ "احمدمظفری" ضمن اشاره به آغاز سفرهای تابستانی از ابتدای تیرماه و افزایش حجم سفرها، خاطرنشان کرد: طرح نظارت بر جاده های استان یزد که از روزهای ابتدایی تیرماه آغاز شده تا اول مهرماه سالجاری ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح، 40 اکیپ پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در جاده های استان یزد مستقر شده و تردد در محورهای مواصلاتی را رصد می کنند.
رئیس پلیس راه استان یزد ضمن اشاره به راه اندازی دوربین های کنترل سرعت در سطح جاده های استان افزود: 49 دوربین، سرعت لحظه ای و میانگین سرعت خودروها را در طول مسیر ثبت می کنند.
سرهنگ مظفری تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس در جاده های استان بوده و با متخلفان بدون هیچ چشم داشتی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی مهمترین تهدیدها در حوزه راهنمایی و رانندگی در محورهای ارتباطی زیرپوشش استان یزد را خستگی و خواب آلودگی به خاطر شرایط اقلیمی و همچنین صحبت با تلفن همراه ذکر کرد.
رئیس پلیس راه استان یزد خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی برای کاهش حوادث در کنار اعمال قانون امر مهمی است که به همکاری همه افراد، خانواده ها و دستگاه های فرهنگی نیاز مبرم دارد.
مظفری در پایان اظهارکرد: امیدواریم با همراهی مردم و رانندگان، سفرهای تابستانی بدون حادثه ای در محورهای مواصلاتی استان یزد شاهد باشیم.   

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اردکان
فرمانده انتظامي شهرستان اردکان از دستگيري 16 نفر خرده فروش موادمخدر و کشف بيش ازيک کيلوگرم انواع موادمخدر و يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي توسط ماموران موادمخدر و يگان امداد شهرستان خبر داد.
سرهنگ "سيدرضا صادقيان" در تشريح اين خبر گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف مقابله با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنيت جامعه در شهرستان اردکان به مدت يک هفته توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و يگان امداد به مرحله اجرا درآمد.
سرهنگ "صادقيان" در خصوص اين طرح گفت: دستگيري 16 نفر خرده فروش موادمخدر و 12 نفر معتاد متجاهر به همراه کشف يک کيلو 100 گرم انواع مواد مخدر و کشف يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي از ديگر نتايج اين طرح بود.

كشف بيش از 400 كيلوگرم مواد مخدر در خاتم
فرمانده انتظامي شهرستان خاتم از كشف بيش از 400 كيلوگرم انواع مواد مخدر در هفته مبارزه با مواد مخدر توسط ماموران پليس این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حسین منصوری" اظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان خاتم در هفته مبارزه با موادمخدر با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي و کنترل محورهای مواصلاتی موفق به کشف بیش از 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند 0
وي تصريح كرد: در این خصوص تعداد سه دستگاه خودرو  و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف و 4 نفر متهم نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد0
فرمانده انتظامي شهرستان خاتم در پايان گفت: شهروندان در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك در زمينه خريد، فروش و حمل مواد مخدر سريعأ مراتب را جهت شناسايي و دستگيري سوداگران مرگ به نيروهاي پليس اعلام كنند تا جامعه اي به دور از هر گونه آسيب و معضلات سوء مصرف مواد مخدر داشته باشيم.

اعتراف متهم به 24 فقره سرقت خودرو در یزد
فرمانده انتظامی شهرستان یزد از دستگیری متهم سابقه دار و اعتراف وی به 24 فقره سرقت خودروی سواری پراید در شهر یزد خبر داد.
سرهنگ "منوچهرنصیری" گفت: با توجه به وقوع سرقت های متعدد خودرو در سطح شهر یزد، بررسی موضوع و دستگیری سارق و یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
نصیری ادامه داد: ماموران کلانتری "17رزمندگان" با تلاش شبانه روزی و کنترل محل های وقوع جرم، موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای و سابقه دار شدند و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان یزد افزود: با انتقال سارق به کلانتری و انجام بازجویی های فنی و اطلاعاتی وی به 24 فقره سرقت خودروی پراید در سطح شهر یزد اعتراف کرد.
سرهنگ نصیری اضافه کرد: ماموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهم؛ سه دستگاه خودرو، یک دستگاه موتورسیکلت و تعداد 70 دستگاه گوشی موبایل و مقادیری اموال مسروقه دیگر نیز کشف کردند.
وی با بیان اینکه پیگیری های پلیس برای کشف دیگر اموال مسروقه و شناسایی مالباختگان ادامه دارد افزود: با دستور مقام قضائی، متهم روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی شهرستان یزد در پایان توصیه کرد: شهروندان ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیسی، خودروهای خود را بدون دزدگیر و تجهیزات ایمنی در سطح کوچه و خیابان رها نکنند.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار