Navigation Navigation

محتوا محتوا

گام به گام تا استحاله ارزش‌ها؛

رقص و پایکوبی در کنسرت «ریاحی» در یزد/افسردگی؛ دستاویز دهن‌کجی به ارزش‌ها


در احوالات این روزهای دارالعباده همین بس که عده ای مغرضانه یا از روی جهالت با برگزاری کنسرت ها به بهانه افسرگی مردم ارزش ها را زیر پا می گذارند.

به گزارش یزدامــــروزبه نقل از یزد ندا، پنج شنبه 26 شهریور ماه 94 کنسرت «مهدی ریاحی» خواننده پاپ در سالن هلال احمر یزد برگزار شد.

در دو سال گذشته علی رغم مخالفت شدید علما و نخبگان و حتی عامه مردم با برگزاری کنسرت ها در حسینیه ایران شاهد برگزاری کنسرت های متعددی در یزد بودیم.


صرف برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت موسیقی که به عنوان یک هنر شناخته می شود و حتی ما از هنر موسیقی در نشر ارزهای انقلابی نیز زیاد استفاده می کنیم مقوله دیگری است اما حاشیه های پر رنگ تر از متن در کنار اجراهای زنده موسیقی خیلی بیشتر مورد توجه است تا خود کنسرت.


زمان برگزاری کنسرت که عموما هم مخاطبان خاصی دارد به دلیل اجرای زنده و نوع موسیقی نوعی هیجان آنی مخاطبان را فرا می گیرد و به اصطلاح جو گیر می شوند تا اندازه ای که با این موسیقی های به اصطلاح مجاز نیز در همین سالن هلال احمر یزد به رقص و پایکوبی می پردازند.


اما در ادامه تمسخر ارزش ها مسئولین برگزاری کنسرت ها در یزد روی بلیط ها درج می کنند رعایت حجاب الزامی است اما ...


شاهد بودیم بانوان حاضر در کنسرت مهدی یراحی و دیگر کنسرت ها بلیط 30 تا 70 هزار تومانی را تهیه می کنند اما اینکه پشت بلیط ها نوشته شده رعایت حجاب الزامی است را یک امر کلیشه ای می پندارند که در واقع پندارشان درست است و این تذکر فقط در حد نوشتن در پشت بلیط است.

در حالی که مسئول حراست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این کنسرت حضور داشت حضور خانم های کاملا بی حجاب با مانتوهای جلو باز و رقص و پایکوبی نکته مبهم و همان دلیل دلواپسی دلسوزان در اجرای کنسرت ها است.

ایرج نوزری بازیگر مطرح سینما و تلوزیون نیز در این کنسرت حضور داشت.

و اما تو خود حدیث مفصل بخوان از این اندرز :

چندی پیش قبل رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند:  بعضی از مراکز مغرض آماری و غالباً با منشأ خارجی یا اساساً خارجی اعلام میکنند. میگویند جوان ایرانی افسرده است؛ یک طبقه‌بندی هم میکنند و میگویند جوان ایرانی در فلان درجه‌ی از افسردگی -یک درجه‌ی خیلی بالایی- قرار دارد. این یک دروغ محض و خباثت‌آمیزی است که دارد امروز انجام میگیرد و بهانه‌ی یک سلسله کارهای خلاف دیگر است؛ جوان ایرانی افسرده است، پس بایستی برایش محیط نشاط درست کنیم؛ چه‌جوری؟ با کنسرت موسیقی، با جلسات و اردوهای مختلط جنسی، و آزادی‌هایی از این قبیل؛ این دنباله‌ی آن حرف است.

 






آخرین اخبار آخرین اخبار