Navigation Navigation

محتوا محتوا

انتقاد امام‌جمعه ابرکوه از سینماگران غربزده:

سینمای ما با سینمای مطلوب فاصله دارد


امام‌جمعه ابرکوه ضمن انتقاد به فیلم‌نامه نویسان که چرا به دنبال سوژه‌های غربی بوده و به ارزش‌های دینی کمتر توجه می‌کنند، افزود: بسیاری از فیلم‌های سینمائی که در کشور ما ساخته می‌شود، هنوز با سینمای مطلوب فاصله دارد و عمق معارف دینی و ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی در آن منعکس نشده است.

به گزارش یزد امـــــروز به نقل از سرو ابرکوه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه امروز (20 شهریور) ضمن اشاره به سالروز برخورد هواپیمای مسافربری به برج‌های دوقلوی آمریکا اظهار کرد: آمریکا با اجرای این سناریو دستاویزی برای خود درست کرد تا بتواند تمام کشورهای اسلامی از عراق، افغانستان، پاکستان تا مصر، لیبی، سوریه و لبنان را به هم بریزد و با ایجاد جنگ داخلی و نیابتی عناصر دست‌پرورده خود از تکفیری‌ها و القاعده و داعش را به جان امت اسلامی بیندازد و فاجعه‌آفرینی کند.

امام‌جمعه ابرکوه هدف آمریکا از حادثه 11 سپتامبر را ایجاد خاورمیانه‌ای به محوریت اسرائیل و تهدید و محاصره ایران بیان کرد و گفت: حادثه 11سپتامبر عمق کینه یهود و نصارا را علیه امت اسلام آشکارتر کرد و یادآور جنگ‌های صلیبی بود.

سینمای ما با سینمای مطلوب فاصله دارد

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از خطبه‌ها به روز سینما اشاره و هنر سینمای ایران را غیرقابل‌انکار عنوان کرد و گفت: به اعتقاد ما سینما یک ابزار است و مثل چاقو می‌ماند؛ هم می‌تواند کاربَر در خانه باشد و هم نابودکننده، حضرت امام(ره) فرمودند: ما با سینما مخالف نیستیم ما با مظاهر  فساد مخالفیم؛ یعنی ما با چاقو مخالف نیستیم  با آدم کشی توسط چاقو مخالفیم.

وی ضمن انتقاد به فیلم‌نامه نویسان که چرا به دنبال سوژه‌های غربی بوده و به ارزش‌های دینی کمتر توجه می‌کنند، افزود: بسیاری از  فیلم‌های سینمائی که در کشور ما ساخته می‌شود، هنوز با سینمای مطلوب فاصله دارد و عمق معارف دینی و ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی در آن منعکس نشده است.

وی ضمن تأکید به توجه عوامل سینما به مخاطب ایرانی در ایجاد جاذبه‌های تهیه فیلم، تأکید کرد: اگر فیلم با محتوا و ارزش‌های اخلاقی و فیلم‌نامه‌هایی با مضمون والا تهیه شود، این سینما همان هنر برتر و متعالی می‌شود، شما می‌خواهید فیلم را پرجاذبه کنید، ببینید مخاطب شما جوان فرنگی است یا جوان ایرانی؟!

پایین آوردن سطح توقعات، مبنای ازدواج جوانان شود

حسینی به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی و فاطمه(ع) در سال دوم  هجری اشاره کرد و گفت: اسلام اساس ازدواج را بر سادگی گذاشته، اما امروزه باوجود سخت‌گیری‌ها و صرف هزینه‌های بیهوده، جوانان از تشکیل زندگی زده‌شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه  آمار ازدواج  همچنان سیر  نزولی  دارد و بالعکس آمار طلاق در کشور  سیر صعودی  دارد! گفته می‌شود ازدواج، اولویت 5/3 درصد جوانان است و آنان متأسفانه در بحث  ازدواج بی‌انگیزه شده‌اند! این گناه بزرگ را چه کسی باید بپذیرد؟!

امام‌جمعه ابرکوه پایین آوردن سطح توقعات و سازگاری را مبنای ازدواج جوانان اعلام کرد و گفت: در بحث ازدواج مبنای دختر و پسر  بر سازگاری باشد نه ناسازگاری، که به کوچک‌ترین بهانه باهم  قهر و بحث  و مجادله داشته باشند.

فریاد «مرگ بر آمریکا» مخرب‌تر از بمب اتم

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگر از سخنان خود بر مواضع صریح مقام معظم رهبری بر مقاومت در برابر مستکبرین در دیدار هفته گذشته ایشان با مردم تأکید کرده و گفت: در برابر  شیطنت‌ها و دشمنی‌های آمریکا باید قوی‌تر شد و با تقویت اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روحیه  انقلابی می‌توان در برابر مستکبرین مقاومت کرد.

وی به سخنان جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه در خصوص دشمنی ایران با آمریکا اشاره کرد و گفت: آنچه برای آمریکایی‌ها گران تمام‌شده و از بمب اتم مخرب‌تر است، فریاد رسای ملت ایران در «مرگ بر آمریکا» است.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار