Navigation Navigation

محتوا محتوا

مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور دریزد:

فتنه 88 نتیجه تخلف از امر ولی فقیه جامعه بود/طراحی و اجرای 20 فتنه از ابتدای انقلاب تاکنون توسط دشمنان


حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به حوادث صدر اسلام و زمان حکومت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) اظهار داشت: همان گونه که تخلف از دستور امیرالمؤمنین علی (ع) خوارج را به وجود آورد در فتنه 88 نیز تخلف از امر ولی فقیه جامعه بود که متخلفان را به خیابان‌ها کشانده و با طرح یک ادعای واهی کشور را دچار آشوب و ناآرامی کرد.

مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی صبح امروز با حضور پرشکوه مردم ولایت مدار یزد و جمعی از مسئولان در مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ حجت‌الاسلام «محمدحسن زمانی» مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم حماسه 9 دی را رخداد حضور شکوهمند ملت ایران برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده نظام دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه ملت رشید ایران در شرایط کنونی حفظ انسجام و وحدت ملی در سایه رهبری حضرت امام خامنه‌ای است و عدم تبعیت از فرمان‌ها رهبری تخلف شرعی و قانونی است.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به حوادث صدر اسلام و زمان حکومت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) اظهار داشت: همان گونه  که تخلف از دستور امیرالمؤمنین علی (ع) خوارج را به وجود آورد در فتنه 88 نیز تخلف از امر ولی فقیه جامعه  بود که  متخلفان را به خیابان‌ها کشانده و با طرح یک ادعای واهی کشور را دچار آشوب و ناآرامی کرد.

وی بابیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان نظام 20 فتنه را طراحی و اجرا کرده‌اند اظهار داشت: ملت ایران بدانند فتنه‌های عظیمی در آینده درانتظار آنان است که به فضل خدا و حضور آگاهانه و هوشیارانه آنان و رهبری حضرت امام خامنه‌ای به‌مانند فتنه 88 ناکام خواهد ماند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای کشور پرداخت و ابراز داشت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب در داخل کشور کسب استقلال بود چراکه ما در دوران قبل از انقلاب وابستگی شدیدی به غرب داشتیم و بدون اجازه آنان آب نمی‌خوردیم.

زمانی؛ طنین فریاد «مرگ بر آمریکا» را حاصل استقلال کشور برشمرد و اظهار داشت: هیچ ملتی در هیچ کشور دنیا به‌غیراز ایران اسلامی اجازه اعتراض به سیاست‌های ددمنشانه آمریکائی‌ها ندارد و همین اعتراض‌ها و مخالفت‌های ملت رشید ایران بود که باعث شد تا در سازمان ملل و در خاک کشور آمریکا علیه تصمیم سردمداران آمریکائی مبنی بر انتقال سفارت به بیت‌المقدس رأی داده و سیلی محکمی به دولت آمریکا بزنند.

سخنران ویژه مراسم 9 دی در یزد حاکمیت دین بر کشور را دومین دستاورد انقلاب اسلامی عنوان و اذعان داشت: تنها کشور اسلامی که قانون اساسی آن برگرفته از روایات و آیات قرآنی است و دین در آن حاکمیت می‌کند ایران اسلامی است.

وی در ادامه به دیدگاه متعالی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ع) برای حفظ اسلامیت نظام اشاره کرد و گفت: امام راحل با دیدگاه الهی خود برای اجرای اسلامیت در نظام ولایت مطلقه فقیه و برای نظارت بر تصویب قوانین کاملاً اسلامی شورای نگهبان را در قانون اساسی گنجاند.

مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور مردم‌سالاری و حاکمیت مردم بر مردم را چهارمین دستاورد نظام دانست و تصریح کرد: مردمی که درگذشته هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند امروز رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس که اعضای تصمیم‌گیرنده قوانین کشور هستند را خود انتخاب می‌کنند و حتی درانتخاب عالی‌ترین مقام این کشور یعنی رهبری نیز نمایندگان خود را معرفی می‌کنند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور عدالت را پنجمین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: درحالی‌که در کشورهای دنیا مردم از فقر و گرسنگی می‌میرند و یکی از وظایف شهرداری‌ها جمع‌آوری اجساد فقرا است در نظام اسلامی به برکت دستور امام (ره) فقرا و نیازمندان ماتحت حمایت کمیته امداد بوده و حداقل‌های زندگی آنان تأمین می‌شود

زمانی همچنین از تولید و رشد علم در کشور به‌عنوان ششمین دستاورد انقلاب نام برد و ابراز کرد: درحالی‌که در رژیم پهلوی کشورهای غربی تلاش می‌کردند تا ما را عقب‌افتاده نگه‌دارند و اجازه عرض‌اندام درزمینهٔ های علمی به ایرانی‌ها داده نمی‌شد امروزه بر اساس آمارهای جهانی رشد علم در ایران شتاب گرفته و درزمینهٔ شتاب علمی رتبه برتر جهان را دارا هستیم.

مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور نجات فلسطین و گسترش تفکر شیعه در جهان را از برکات انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی دانست و بیان داشت: تمام کشورهای جهان دست‌به‌دست هم داده بودند تا فلسطین و قدس شریف را که قبله اول مسلمانان جهان است به ورطه نابودی بکشانند اما این انقلاب اسلامی بود که به داد این کشور رسید و در مقابل رژیم غاصب صهیونیست قد کشید.

زمانی در پایان بابیان این مطلب که در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی روزبه‌روز به علاقه‌مندان مکتب اهل‌بیت (ع) در جهان اضافه می‌شود اظهار داشت: امروز در دورترین نقاط دنیا شیعه گسترش پیداکرده به‌نحوی‌که در کشوری به‌مانند سنگال در جنوب آفریقا و بافاصله زیاد نسبت به ایران اسلامی 3 میلیون نفر شیعه وجود داردکه پیش‌ازاین شیعه‌ای در آن کشور وجود نداشته است.

انتهای پیام/ح

 






آخرین اخبار آخرین اخبار