Navigation Navigation

محتوا محتوا

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

نارضایتی مردم از عملکرد دولت؛علت واکنش به اظهارات معاون رئیس‌جمهور/ مسئولان استان برای حل مشکلات مردم،کمیته تحقیق و تفحص تشکیل دهند


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم گفت: مسئولان استان به‌جای تشکیل کمیته تحقیق و تفحص برای تهمت زدن به برخی افراد، کمیته‌ای را برای ریشه‌یابی چنین اعتراضات مردمی و حل مشکلات آنان در حوزه اشتغال و معیشت تشکیل دهند و با حضور در جمع مردم با دغدغه‌های آنان از نزدیک آشنا شوند.

مسئول تولیت آستان  قدس رضوی در یزد در مصاحبه با یزدامروز؛ با ابراز گلایه از برخی رسانه‌ها در حذف و تحریف بخشی از مصاحبه‌اش در خصوص اتفاقات نماز جمعه یزد گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها با تحریف مطالب و اعمال سلیقه خود تیتر می‌زنند و با این کار تلاش دارند تا مردم را با حاشیه‌سازی سرگرم کنند که این نمونه بارز بداخلاقی رسانه‌ای بوده و با این نیت به دنبال تأمین اغراض سیاسی خود برای  انتخابات هستند.

محمد صالح جوکار در خصوص حوادث اخیر نماز جمعه یزد و اظهارنظرهای برخی افراد مبنی بر سازمان‌یافته بودن اعتراض نمازگزاران اظهار داشت: تریبون نماز جمعه و افرادی که در آن شرکت می‌کنند دارای حرمت هستند بنابراین افرادی که از این میز خطابه استفاده می‌کنند باید مخاطب شناس بوده و مطالب خود را بر اساس زمان،مکان و جامعه هدف ارائه دهند.

جوکار با اشاره به اینکه مردم یزد مردمی صبور بوده اما در مقابل حرفی که با واقعیت منطبق نباشد سکوت نمی‌کنند ابراز داشت: عملکرد دولتمردان در کشور، مردم را به واکنش نسبت به سخنان خلاف واقعیت معاون رئیس‌جمهور وا‌داشت و متأسفانه رسانه‌های حامی دولت نیز چشم را روی دغدغه‌های مردم بسته و در یک اقدام غیراخلاقی  به آنان لقب« اراذل‌واوباش» دادند.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : نباید از انتقادات و اعتراضات به‌حق مردم گذشت کما اینکه در دوران نمایندگی بنده نیز وقتی با مسئولان در میان مردم حضور پیدا می‌کردیم برخی اعتراض می‌کردند، که  پس از گوش دادن به اعتراضات آنان سعی می‌کردیم به دنبال راه‌حل برای مشکلاتشان باشیم.

وی واکنش مردم نسبت به اظهارات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص عملکرد دولت را ناشی از نارضایتی آنان عنوان کرد و اظهار داشت: در سابق نیز نمایندگان و وزاری دولت در همین نماز جمعه صحبت کردند و کوچک‌ترین مشکلی به وجود نیامد بنابراین از حادثه اخیر می‌توان نتیجه گرفت که مردم از دست وعده وعیدهای مسئولین به تنگ آمده و چون آنان را در کنار خود نمی‌بینند دست به اعتراض و واکنش می‌زنند.

جوکار ادامه داد: بنده در هفته گذشته در یزد حضور نداشتم اما با تماشای فیلم این اعتراضات در سایت‌های مختلف مشاهده می‌شود که اعتراض‌کنندگان عموم مردم هستند و تا لحظه‌ای که آقای امیری از عملکرد دولت دفاع نمی‌کند؛ کسی اعتراض نکرده و زمانی که جناب معاون شروع به ارائه آمارها و قول و قرارها می‌کند صدای مردم بلند می‌شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم؛خطاب به مسئولان استان گفت: مسئولان استان به‌جای تشکیل کمیته  تحقیق و تفحص برای تهمت زدن به برخی افراد، کمیته‌ای را برای ریشه‌یابی چنین اعتراضات مردمی  و حل مشکلات آنان در حوزه اشتغال و معیشت تشکیل دهند و با حضور در جمع مردم با دغدغه‌های آنان از نزدیک آشنا شوند.

وی وجود رانت و رابطه ،فسادهای اقتصادی،تبعیض و فاصله طبقاتی برخی مسئولان با مردم و دریافت حقوق‌های نجومی را از علل و عوامل اعتراضات مردم برشمرد و گفت: به فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند و نمی‌توان باروحیه اشرافی گری  و دست‌درازی به بیت‌المال  مردم را دعوت به صبر کرد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به مسئولان توصیه کرد که اطلاعات صحیحی را از حال مخاطبین  و شرایط زمان و مکان  سخنرانی؛ در اختیار نمایندگان دولت قرار دهند تا دیگر شاهد لبریز شدن صبر مردم و تکرار چنین حوادثی نباشیم و با واکاوی اتفاق اخیر تمام تلاش خود را برای رضایتمندی مردم از عملکرد دولت به کاربندند.

رئیس سابق مجمع نمایندگان استان تأکید کرد: برخورد با مردمی که به خاطر شرایط حاکم بر کشور به تنگ آمده‌اند دردی را دوا نخواهد کرد و راهکار این است که مسئولان به‌جای نشستن در اتاق‌های درب بسته در کنار مردم قرار بگیرند و مشکلات آن‌ها را از نزدیک لمس کنند و هرگاه مردم احساس کنند دولتمردان به فکر آنان هستند و برای رفاه و آرامششان تلاش می‌کنند آنان نیز تمام‌قد از دولت خود حمایت می‌کنند و ما این همدلی و حمایت را در دوران دفاع مقدس دیدیم و امنیت امروز خود را نیز مدیون فداکاری و همدلی شهدا و شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آنان که از بطن مردم قرار دارندهستیم.

جوکار تصریح کرد: مسئولان خود را خادم مردم بدانند و با مردم روراست بوده و واقعیت‌ها را به آن‌ها بگویند ما تنگ‌های اقتصادی و مشکلات داریم اما اگر شفاف به مردم اعلام کنیم و هرکجا کاستی  وجود داشته از مردم عذرخواهی کنیم این اعتراضات شکل نمی‌گیرد و اگر بخواهیم همه‌چیز را باقدرت در اختیار خود بگیریم قطعاً مردم واکنش نشان می‌دهند.

وی افزود:  نظام اسلامی همواره از حمایت و اعتماد مردم برخوردار بوده؛  بنابراین وقتی با حقوق‌های نجومی حتی باوجود تأکیدات مکرر رهبری معظم  برخورد نمی‌شود و ارائه آمارها در زندگی مردم ملموس نیست؛ حس اعتماد مردم خدشه‌دار می‌شود ضمن اینکه  برخی  افراطی‌گری‌هایی که درگذشته یک طیف و جریان سیاسی به آن دامن زده و به دنبال القای برخی عناوین به استان دارالعباده بوده و امروز نیز برخی افراد را درگیراین مسائل حاشیه‌ای و غیرواقعی کرده است، مردم یزد را آزرده‌خاطر نموده و همه این عوامل باعث شد تا چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد.

 






آخرین اخبار آخرین اخبار