Navigation Navigation

محتوا محتوا

در راستای خیزش عظیم مردمی امروز دارالعباده؛

نظرمسئولین استان درخصوص خلق حماسه روز جهانی قدس امسال چه بود؟(بخش دوم)


خبرنگار یزد امـــــــــــروز درحاشیه حماسه عظیم مردمی روز جهانی قدس به سراغ مسئولین حاضر در این مراسم رفته ونظرات آنان را درخصوص خلق این حماسه عظیم جویا شده است.

خبرنگار یزد امـــــــــــروز درحاشیه حماسه عظیم مردمی روز جهانی قدس به سراغ مسئولین حاضر در این مراسم رفته ونظرات آنان را درخصوص خلق این حماسه عظیم جویا شده است.

بخش دوم این گزارش را در اینجا بخوانید؛

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد روز قدس را متعلق به همه مسلمانان جهان دانست وگفت:  حضور مردم ایران در کنار مسلمانان جهان بار دیگرحماسه ای جاودان خلق کرد واین حضور تنها یک پیام را به جهانیان مخابره کرد و آن این است که ملت ایران هرگز زیر بار ظلم نرفته و تسلیم زیاده خواهی مستکبران نخواهد شد و اسرائیل،آمریکا وعربستان کودک کش بداند این ملت تا آخر در کنار مظلومان جهان ایستاده است.


سردار اکبر فتوحی تاثیر این راهپیمایی را دربالابردن روحیه تیم مذاکره و دلگرمی آنان برای پایداری بر روی اصول اصلی ملت و نظام بسیار بالا دانست و گفت: قطعاَ تیم مذاکره کننده با این حمایت وبا تابعیت ازامر ولایت از خطوط قزمز عبور نخواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم بزرگترین پیام حضور امروز مردم را تبعیت از فرمایش رسول گرامی اسلام مبنی بر اینکه    اگر مسلمانی مسلمان دیگر را به یاری بطلبد و او اعتنا نکند مسلمان نیست عنوان کرد و اظهار داشت: دنیا بداند و ببیند  خواستگاه واقعی اسلام کجاست ؟ایران است یا برخی کشورهای مدعی اسلام؟

حجت الاسلام عباس زارع با اشاره به تجاوزات عربستان به مردم مظلوم یمن گفت: وای به حال کشورهایی مانند عربستان که دم از اسلام می زنند اما بویی از اسلام به مشامشان نرسیده  و خون زنان و مردان روزه دارو کودکان بی پناه  را می ریزند وننگ بر مفتی های این کشور که نه تنها نسبت به این تجاوزات واکنش نشان نمی دهند بلکه حمایت هم می کنند.


وی ادامه داد: این حضور دو پیام دارد اول برای دولتمردان آمریکا، که بدانید هرچه شما بیشتر سخت گیری کنید ملت بیشتر وارد صحنه خواهد شد و دوم به مسئولان و تیم مذاکره کننده که خیالتان راحت ملت مثل کوه پشت سر شما ایستاده اند وشما هم در مقابل زیاده خواهی ها و قلدری های  آنان کوتاه نیایید.

شهردار یزد گفت: حضور امروز نشان دهنده این است  که مردم هنوز حامی مستضعفان عالم بوده و مقاومت را از اصول اصلی پیروزی بر استکبار می دانند و این پیام را به ملت های مظلوم عالم مخابره می کند که تنها راه پیروزی مبارزه و مقاومت بوده و مانند ملت ایران هرگز از ایستادگی خسته نشوید
محمد رضا عظیمی زاده گفت: پیام این حماسه بزرگ را برای اسرائیل غاصب این است که با این جنایات نمی تواند حق مردم مظلوم وآزاده فلسطین را پایمال کرده وانشاالله  به زودی ریشه شما در منطقه کنده خواهد شد.


عظیمی زاده همچنین افزود: تیم مذاکره کننده با پشتوانه مردم پای میز مذاکرات نشسته  و هرچه  ملت محکم تر بایستند آنان هم قدرتمندانه عمل می کنند و امیدواریم مذاکرات با حفظ عزت مردم به نتیحه برسد.

عضو شورای شهر یزد گفت: با توجه به اینکه همه فتنه ها زیر سر اسرائیل است این حضور با عث وحشت این رژیم شده و متوجه خواهد شد که با همه توطئه های صورت گرفته هنوز هم برای مسلمانان جهان نسئله فلسطین اولویت اول را دارد.


حمید رضا مطهریان اضافه کرد: این حضور مشت محکمی در دهان آمریکاست تا گاه و بی گاه ملت ما را با گرینه تهدید نکند و بداند گزینه ملت ایران این است که  آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.


مطهریان در خصوص تاثیر این حضور بر روحیه تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: قطعاً تیم مذاکره کننده  با دیدن این حضور برای پافشاری براصول نظام مصمم تر خواهند شد.

محسن ابوترابی فرزند مرحوم آیت الله ابوترابی نیز حضور پرشور مردم را مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و هم پیمانان داخلی و خارجی استکبار دانست و گفت:این حضور نشان داد که مردم مطیع فرمان رهبر خویش هستند و هر کجا احساس کنند باید در صحنه حضور پیدا کنند مردانه حضور میابند واین زنگ خطری است برای اسرائیل غاصب که اگر بخواهد پایش را از گلیم خود بیشتر دراز کند زودتر از آن چه تصور می کند ازصفحه دنیا محو خواهد شد.


ابوترابی پیام این حضور را به مذاکره کنندگان ، انسجام و استحکام مردم در برابر غرب عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: مردم پای آرمان های خود به ویژه موضوع هسته ای محکم ایستاده اند و  تیم مذاکره کنده بداند ملت ایران جانانه پشت سر آن ها قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مهمترین پبام مردم به اسرائیل این است که فکرنکنند با راه انداری گروهک ها ی تکفیری و داعش، مردم جهان اسلام موضوع فلسطین را از یاد می برند بلکه مسئله فلسطین هنوز هم در صدرمسائل جهان اسلام قرار دهد.

محمد رضا حبیبی ادامه داد: بهترین پیام این روز به تیم مذاکره کننده هسته ای  این است که روی خط قرمزها یایستند و بدانند مردم پشتیبان آن ها هستند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد حضور مردم در این راهپیمایی را حمایت از مظلومان عالم مخصوصا مظلومان فلسطین برشمرد و ادامه داد: دهه هاست که مظلومین فلسطینی با رژیم غاصب اسرائیل در حال مبارزه هستند وتدارم این حمایت هاست که تا امروز باعث ایستادگی مردم فلسطین شده و ادامه این حمایت ها باعث می شود حقوق حقه فلسطین در آینده نه چندان دور به آنان بازگردد.

محمد علی طالبی درادامه بیان داشت: حضور مردم همیشه برای مناسبت های مختلف پیام وحدت وانسجام را دربرداشته  ومخابره  این وحدت و انسجام به جهانیان می تواند سبب دلگرمی برای دولتمردان و تیم مذاکره کننده باشد و کشورهای دنیا وقتی ببینند با ملتی مقاوم و متحد مواجه هستند قطعا در تصمیم گیری ها وبیان زیاده خواهی هاشان محتاطانه تر عمل کرده و درتعدیل مواضع آن ها و احقاق حقوق هسته ای کشود تاثیرگذار خواهد بود.

مسئول روابط عمومی استانداری یزد گفت: علی رغم اینکه شب گذشته مردم تا صبح بیدار بوده اند اما امروز می بینیم با چه صلابتی در این همایش بزرگ حضور به هم رسانده اند و این حضور مفهوم بزرگی را برای استکبار جهانی دارد وآن اینکه ملت ایران هرگز از مقاومت خسته نخواهد شد و همیشه در صحنه  های مختلف حضور دارد.


داوود پاک طینت اضافه کرد: هرکس که از هر کشوری و برای هر امری  برسر میز مذاکره می نشیند طرف مقابل به پشتوانه های مردمی آن کشور نگاه می کند وهر قدر حمایت مردم بیشتر باشد مذاکره کنندگان توانایی و قدرت مانور بیشتری داشته و روی مواضع اصولی نظام و ملت خود پافشاری بیشتری دارند.






آخرین اخبار آخرین اخبار