Navigation Navigation

محتوا محتوا


واگذاری پرچم اجلاس پیرغلامان حسینی به استاندار اصفهان


پرچم برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به استاندار اصفهان واگذار شد.

به گزارش یزدامروز به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ جاسم جادری در مراسم اختتامییه اجلاس پیرغلامان حسینی که به مدت دو روز در بندرعباس برگزار شد، ضمن تقدیر و خوشامدگویی به میهمانان این اجلاس اظهار داشت: در این اجلاس صدها خادم حسینی از داخل و 35 نفر از 17 کشور زیر پرچم حسینی در این مراسم گرد هم آمده‌اند.

وی به فلسفه و تفسیر قیام حسینی اشاره و اضافه کرد: هر پروژهشگری که بخواهد در مورد این قیام مطالعه کند در گام نخست باید با زندگی امام حسین (ع) شناخت و سپس با جستجو در دوره‌های مخلتف زندگی این امام همام به بررسی دلایل و لایه‌های هدف بزرگ وی که اسلام را زنده نگه داشت بپردازد.

استاندار هرمزگان به وجوه شخصیتی امام حسین (ع) و دیگر بزرگان حاضر در قیام عاشورا اشاره و گفت: آن حضرت چهار هدف اصلی برای قیام خود از جمله احیای مظاهر و نشانه‌های اسلام اصیل، اصلاح و بهبود وضع مردم، مبارزه با سمتگران اموی و فراهم ساختن بستری مناسب برای عمل به احکام اسلامی مشخص کرده است.

وی افزود: محتوانی نامه‌‌ای که امام حسین به محمد حنفی نوشت و ضمن آن از بزرگان بصره نیز دعوت کرد هدف خود را اینگونه هدف از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و برخورداری از یک مجری قوانین واقعی اسلام برای مدیریت جامعه مسلمانان و رفع مشکلات و ناعدالتی هاست.

اکرمی با بیان اینکه سال گذشته استاندار هرمزگان، به نمایندگی از مردم این استان پرچم میزبانی از اجلاس پیرغلامان حسینی را بر عهده گرفت، این دو در تاریخ هرمزگان برای همیشه ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شش ماه برای هماهنگی این امر زمان گذاشتیم، اضافه کرد:‌بیش از 650 نفر از سایر استان‌ها و 35 نفر از 17 کشور دنیا در این اجلاس حضور یافته‌اند.

دبیر استانی اجلاس پیرغلامان حسینی در هرمزگان، ضمن تقدیر از صدا و سیما یادآور شد: تمامی سعی و تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاس به کار بردیم و اگر کمی و کاستی و نواقصی در کار بوده است از میهمانان پوزش می‌خواهیم.

در این مراسم از غلامرضا صنعتگر که کار آخرش ، سازنده فیلم ناسور، فرزند حمید سبزه‌واری شاعر اهل بیت، فرزند شهید آیت‌الله مصطفوی ذاکر اهل بیت با لوح سپاس اجلاس پیرغلامان به پاس تلاش در راستای فرهنگ حسینی تجلیل شد.

همچنین در بخشی از این مراسم اختتامیه، پرچم بارگاه و آستان مقدس امام حسین (ع)، که توسط خادمان امامزاده سید مظفر (ع) (واقع در بندرعباس) و سید عبدالعزیر به نمایندگی از حرم امام حسین (ع) حمل می‌شد، به استاندار اصفهان که استانش میزبان دور بعدی این اجلاس است واگذار شد.






آخرین اخبار آخرین اخبار