Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان یزد خبر داد

کشف فرار مالیاتی یکی تبعه بیگانه در یزد


سرهنگ محمد حسن کارگر از کشف 150میلیارد ریالی یک تبعه بیگانه در یزد خبر داد.

سرهنگ محمد حسن کارگر در گفتگو با خبرنگار یزدامروز؛ با اشاره به این مطلب که پلیس امنیت اقتصادی تنها به دنبال مبارزه با جرایم اقتصادی نیست گفت:  پلیس امنیت اقتصادی قبل از اینکه فضای جرم هم  به وجود بیاید، در همان ابتدا با هشدارهای لازم وارد عمل می شود واصولا با توجه به اینکه حوزه اقتصادی دارای پیچیدگی و گستردگی بوده و مفاسد اقتصادی در آن رو به افزایش است، این پلیس تخصصی تشکیل شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان یزد افزود: وظیفه ما در این حوزه این است که با کنترل، نظارت و شناسایی، از ورود مفسدان اقتصادی که سبب از بین بردن کسب و کار و درآمد حلال می شوند، جلوگیری کنیم.

وی در ادامه به ارائه آمار و ارقام در این زمینه در استان  پرداخت و اظهار داشت: در تازه ترین اقدام انبار حاوی یک هزار تن فولاد به ارزش 130 میلیارد ریال کشف و در حال طی مراحل قانونی است.

کارگر اضافه کرد: کشف انبار احتکار جو که از کالاهای اساسی به شمار می رود به میزان 1600 تن، کشف انبار احتکاری برنج در مهریز به ارزش 11تن، کشف انبار احتکار گندم در خاتم به میزان 280 تن و کشف احتکار لوازم خانگی به ارزش 90 میلیارد ریال از مهمترین کشفیات اخیر پلیس امنیت اقتصادی یزد به حساب می آیند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در بخش دیگری از سخنانش به مسئله ورود این پلیس به مقوله زمین خواری اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرا یک مورد زمین خواری در بلوار جمهوری به ارزش 42 میلیارد تومان کشف شد و فرد متخلف به مقامات قضائی تحویل شده است.

کارگر همچنین از کشف 15 مورد فرار مالیاتی در استان خبر داد و اظهار داشت: در یکی از این موارد که مربوط به یکی از اتباع بیگانه بوده 15 میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شده است.

وی در پایان در خصوص وجود اخلالگران ارزی در استان هم گفت: تاکنون در این زمینه موردی نداشتیم و یکی دو مورد تذکر دریافت کردند.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار