نمایش نمایش

ID : 13595611
امام جمعه اشکذر:

به اسم دین گناه نکنیم!


امام جمعه اشکذر در تاکیدی مجدد بر حفظ آرامش و آسایش مردم در برگزاری مراسمات مذهبی گفت: تاکید می کنم که برگزار کنندگان مجالس مذهبی آسایش را از مردم سلب نکنند که در غیر این صورت نه تنها ثوابی از این جهت نصیب برگزار کنندگان آن نمی شود بلکه باعث گناه و نارضایتی پرورگار خواهد شد.

به گزارش عصر فرهنگ به نقل از نسیم صادق، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به خطبه ای از پیامبر اکرم (ص) به رعایت مواردی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: معرفت به ماه رمضان، اقامه نماز در این ماه پرفیض، صله رحم، رعایت حق همسایه و پاک کردن مال مردم از دارایی خود از جمله مواردی است که باید در این ماه از سوی روزه داران رعایت شود.

 

"حجت الاسلام والمسلمین طالبیان" امام جمعه اشکذر در ادامه به دهه تکریم مساجد در دهه سوم ماه شعبان اشاره کرد و گفت: لزوم نام گذاری این دهه به این نام از این رو است که مسجد از هر موردی  پاک نگاه داشته شده و تمیزی و پاکیزگی آن حفظ شود.

 

وی در تاکیدی مجدد بر حفظ آرامش و آسایش مردم در برگزاری مراسمات مذهبی تاکید و گفت: پیرو صحبت های گفته شده در هفته های قبل تاکید می کنم که برگزار کنندگان مجالس مذهبی آسایش را از مردم سلب نکنند که در غیر این صورت نه تنها ثوابی از این جهت نصیب برگزار کنندگان آن نمی شود بلکه باعث گناه و نارضایتی پرورگار خواهد شد.

 

امام جمعه اشکذر با تاکید بر این جمله که "به اسم دین گناه نکنیم" افزود: باید جوری رفتار کنیم که اگر شخص غیر مسلمانی شاهد برگزاری مراسمات ما بود، از نحوه برگزاری آن به دین اسلام خرده نگیرد.

 

وی آزار دادن مردم با صدای بلندگویی که به منظور جشن یا برگزاری مراسم دعا در ماه رمضان شکل می گیرد را چیزی جز انجام فعل گناه توصیف نکرد.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها