ID : 847297
به همت حوزه هنری استان یزد؛

از آفرینده ی بال های زخمی تقدیر شد


مدیر آفرینش های ادبی اداره کل مجلس و امور استان های حوزه هنری وسرپرست حوزه هنری استان یزد با حضور در منزل جلال توکلی از خدمات این نویسنده برجسته قدردانی کردند.

به گزارش یزد رسا، مدیر آفرینش های ادبی اداره کل مجلس و امور استان های حوزه هنری در این دیدار برارتقای جریان داستان نویسی درکشور تأکید کرد و افزود: داستان مظلومیت های انقلاب اسلامی و افتخارآفرینی این مردم در دفاع از آرمان های امام راحل(ره) و شهدا باید به شکلی هنرمندانه نوشته و به نسل های آینده منتقل شود و این مهم از دست هنرمندان و نویسندگان متعهد و دلسوز برمی آید.

 کمال شفیعی با اشاره به بیانات و رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه فرهنگ اظهارکرد: در زمینه فرهنگ وهنرباید بیشتر تلاش کنیم و رهنمودهای ایشان را به اجرا درآوریم تا فرهنگ و هنر ما به جایگاه واقعی خود برسد.

وی به نقش و تأثیر ادبیات درهنر اشاره کرد و گفت: باید زمینه بهره گیری از دانش و توانمندی هنرمندان و نویسندگان مطرح استان یزد فراهم شود.

 سرپرست حوزه هنری یزد نیز، از راه اندازی کارگاه های شعر و داستان نویسی و جلسات نقد و بررسی آثار ادبی درحوزه هنری استان خبرداد و خاطرنشان کرد : از استادان صاحب نظر و مطرح استان و کشور دراین کارگاه ها استفاده خواهد شد.

 امامی میبدی ضمن دعوت از جلال توکلی برای آموزش داستان نویسی ادامه داد: در استان یزد استعداد های بالقوه ای درحوزه ادبیات وجود دارند که سعی داریم با کشف، پرورش وحمایت از آنان داستان نویسان جوان و آینده داری را به جامعه ادبی استان و کشور معرفی کنیم.

 جلالی توکلی نیز با ابرازخرسندی از این دیدار گفت: در حوزه داستان نویسی هرچه دارم مدیون حوزه هنری هستم ، حوزه هنری مرا ترغیب و تشویق کرد تا به فعالیت درعرصه نویسندگی بپردازم و امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

 وی برگزاری کارگاه های آموزش هنردرحوزه هنری را ضروری دانست و برای برگزاری کارگاه داستان نویسی در این نهاد اعلام آمادگی کرد.

 وی افزود: در این برهه حساس که دشمن با جنگ نرم وارد صحنه شده وسعی دارد به فرهنگ و ادب و هنر ما لطمه بزند وظیفه ما نیز حساس تر از قبل است، باید با آموزش نسل جوان و آشنا ساختن آنان با فرهنگ و ادبیات اصیل وغنی ایرانی ، اسلامی به مقابله با توطئه های دشمنان بپردازیم و جواب محکمی به تبلیغات سوء آنان بدهیم.

 جلال توکلی متولد 1348 کارشناس مرمت آثار تاریخی است. وی داستان نویسی را از سال 1363 زیر نظر استاد محمد رضا سرشار (رهگذر) آغاز کرد و سپس در واحد ادبیات حوزه هنری زیر نظر سایر اساتید نیز به کسب تجربه پرداخت.

 این نویسنده یزدی مدتی برای برنامه رادیویی قصه ظهر جمعه ، قصه و داستان هایی می نوشت که در مجموعه ای با عنوان " گوهر عمر" منتشر شده است.

 مجموعه داستان های " آن خال" ، "چشم ها، آن چشم ها " ، و " ریاح" ( داستان بلند) تاکنون از وی منتشر شده و رمان" پایان یک نقش " و مجموعه داستان " بال های زخمی" نیز در دست چاپ دارد.

منبع:روابط عمومی حوزه هنری استان یزد

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.