ID : 10957375
گپ و گفت

باز هم انتخابات و بازهم پیشگویی!


نمیدونم چرا هروقت مدعیان اصلاح طلبی از انتخابات سالم و قانون دم می‌‌زنند، ناخودآگاه یاد خیانت به نظام، جفا در حق ملت، خون دل‌ خوردن‌های بزرگان، قهقهه دشمنان، و ... می‌افتم!

* محمود میرلوحی،معاون پارلمانی وزارت کشور در دوره اصلاحات، در جمع حامیان دولت در استان یزد با تحلیل انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: مردم در آن مقطع رای خود را در جیبشان گذاشتند و نه ما و نه رقیب از آن خبر نداشتیم.

 

گفتم: عجب! مگه مردم در غیر «آن مقطع» رأیشون رو کجا می‌گذاشتند؟! آهان! احتمالا در مثل انتخابات 88 رأیشون رو رو پیشونی‌شون چسبونده بودند و همفکران شما با شمارش آرای اون‌ها فهمیدند که موسوی رأی آورده! به همین خاطر وقتی اعلام شد کس دیگری رئیس جمهور شده، گفتند «تقلب» شده!!

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

 * میرلوحی با اشاره به برخی شایعات در خصوص بررسی مجدد صلاحیت روحانی پس از انصراف عارف گفت: اگر هم آقای روحانی را رد می‌کردند، همه پشت سر آقای ولایتی جمع می‌شدیم.

 

گفتم: خب! پس معلوم می‌شه برنامه‌ریزی‌های پشت صحنه قوی بوده! حالا می‌شه فهمید که چرا بعضی‌ها به پیمان خودشون پایبند نبودند؛ چرا در مناظره‌ها اون‌جوری با دکتر جلیلی مخالفت می‌کردند و  چیزهایی رو نسبت دادند که بعدا تکذیب شد! چرا به تماس‌های مکرّر آيت الله مهدوی کنی پاسخ داده نمی‌شد؛ چرا...

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

* معاون پارلمانی وزارت کشور در دوره اصلاحات ادامه داد: آقای خاتمی هیاتی را با ماموریت انسجام اصلاح‌طلبان تعیین کرده تا در استان‌ها مجمعی ۳۰۰ نفره برگزار کنند و درخصوص انتخابات مجلس دهم تصمیم‌گیری کنند.

 

گفتم: احیانا هم‌اندیشی برای ادعای تقلب و اردوکشی خیابانی و ....، بعد از انتخابات مجس آتی هم در دستور کار قرار داره یا نه؟!

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

* میرلوحی تصریح کرد: اگر مردم در صحنه باشند و بیش از ۵۰ درصد مشارکت کنند، ترکیب مجلس تغییر خواهد کرد و جریان اصلاح‌طلب پیروز خواهد بود.

 

گفتم: باز هم پیشگویی؟! موسوی هم همین توهمات رو داشت! یعنی شما مطمئنی اگر بالای 50درصد مشارکت کنند، «جریان اصلاح‌طلب» پیروز خواهد بود؟! و لابد اگر جریان دیگری رای آورد، تقلب شده و ایران قیامت می‌شه و ...!!

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

* معاون وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: مطالبه اصلاحات از دولت، برگزاری انتخابات سالم مبتنی بر قانون است .

 

گفتم: نمیدونم چرا هروقت این مدعیان اصلاح طلبی از انتخابات سالم و قانون دم می‌‌زنند، ناخودآگاه یاد خیانت به نظام، جفا در حق ملت، خون دل‌های بزرگان، قهقهه دشمنان، و ... می‌افتم!

 

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

* میرلوحی گفت: خوشبختانه بسیاری از مسائل موجب آگاهی بیشتر مردم شده و امروز مردم مسائل را با حساسیت رصد می‌کنند.

 

گفتم: احسنت که گُل گفتی! مردم در این مدت یکسال و نیم اخیر خیلی آگاه‌تر شده اند و توانسته اند ادعاها و وعده‌ها را در محک تجربه ارزیابی کنند. مردم یادشون نرفته که بعضی ها می گفتند 70درصد مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه حاصل بی تدبیری در داخل است و ما با تدبیر و عقلانیت حل می‌کنیم. خوشبختانه فرصتی فراهم شد تا جلوه‌هایی از تدبیر کذایی رو در ماجرای توزیع سبد کالا و انصراف از یارانه ها و شیب ملایم(!) افزایش قیمت‌ها با گوشت و پوستشون لمس کنند.

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

* وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد آقای روحانی گفت: باید از خدمات و مواضع صریح ایشان قدردانی کرد.

 

گفتم: کاش به چند نمونه از «خدمات و مواضع صریح» هم اشاره می‌کردید! معطل ماندن پروژه های مسکن مهر و سردرگمی صدهاهزار نفر از قشرهای کم‌درآمد جامعه؟ بی‌انگیزگی برای کنارگذاشتن پردرآمدها و میلیاردرها از سفره یارانه‌ها، به قیمت تشدید فشار اقتصادی به قشرهای کم‌درآمد جامعه؟ کم‌توجهی به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید دلسوزان نظام؟ استفاده از ادبیات دور از شأن در برخی موضع‌گیری‌ها و ...؟

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

* وی با تشریح ضرورت اتحاد و همدلی مانند انتخابات گذشته، در اسفندماه ۹۴، گفت: ثمره تداوم این حرکت که از خرداد ۹۲ آغاز شده، به لطف خداوند به تشکیل مجلسی مردمی، مسئول، سالم و شجاع خواهد انجامید.

 

گفتم: جوجه رو آخر پاییز می‌شمرند. کاش همین الان می‌رفتید بین همون کسانی که به امید بهترشدن اوضاع معیشتی و اقتصادی به روحانی رای داده بودند و نظرشون رو جویا می شدید.

 

می رفتید نظرات کارگرهای بیکارشده که دلشون به وعده‌های روحانی خوش شده بود! می رفتید بین متقاضیان مسکن مهر که به وعده‌های تکمیل مسکن‌هاشون اعتماد کرده بودند؛ می‌رفتید بین اون‌هایی که با اعتماد به وعده‌های روحانی بهش رای دادند؛ وعده‌هایی از جنس چرخش همزمان سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم!

 

حالا این‌ها به کنار! منظورتون از مجلس« مردمی، مسئول، سالم و شجاع» دقیقا چه مجلسیه؟!

 

آیا مجلس ششم با اکثریت موسوم به «اصلاح‌طلب» با آن همه افتضاح از قبیل تحصن و ارسال نامه جام زهر به رهبری و حاشیه‌سازی‌های دشمن شاد کن به جای پرداختن به مشکلات معیشتی جامعه، از دید شما مصداق همون مجلس شجاع به شمار میاد؟!

 




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.