ID : 10297933
آیت الله ناصری در جمع مردم یزد:

باید از حوادث روزگار عبرت بگیریم و خود را اصلاح کنیم/شهدا راه صد ساله را یک شبه طی کردند


امام جمعه یزد در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام با بیان اینکه شهدا راه صد ساله را یک شبه طی کرده اند گفت: مردم باید از حوادث روزگار عبرت بکیرند و خودشان را اصلاح کنند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، امام جمعه یزد در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در امام زاد جعفر یزد با بیان اینکه شهدا راه صد ساله را یک شبه طی کرده اند گفت: مردم باید از حوادث روزگار عبرت بگیرند و خودشان را اصلاح کنند.

 

آیت الله ناصری عنوان کرد: انسان بایستی  در روند و گذرای زندگی خویش از ائمه اطهار و بزرگان دین  درس بیاموزد و در سیر حرکتی به سوی خدا جایگاهش را به نحوی تنظیم کند تا در مسیر حق قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: عبرت گیری از شهدا و رفتاری صالح می تواند ما را در  مسائل و حوادثروزگار را  از سقوط  در پله های عروج الهی  جلوگیری کند.

 

نماینده ولی فقیه در یزد شهدا را به مثابه قطره ای غلتان در رسیدن به دریایی بیکران دانست و گفت:شهیدان در دفاع از قران ودین هماننده قطره ای با عشق و تصمیم و اراده تعلق به خدا غلت غلتان به دریای عروج رسیدند و در این راه خشک نشدند.

 

امام جمعه یزد با بیان خاطره ای به عروج شهدا اشاره کرد و گفت: جوانی در عملیات و الفجر با زمزمه ای در سجده و با عرفانش عشق به خدا را زمزمه کرد به گونه ای که آرمان عرفان و عشقی بی همتا نیز در چهره ی جوان میدرخشید.

 

وی  با اشاره به اینکه  باید مراقب و مواظب باشیم تا شهدا عقب نمانیم بیان کرد: برای اینکه در مسیر آرمان شهدا قرار گیریم بایستی زبان خود را کنترل و به اوج عظمت برسیم.

 

امام جمعه دارالعباده در پایان تصریح کرد: این شهدا مهمان شما مردم هستند و امیدوارم میزبانی خوبتان مورد قبول خداوند متعال قرار بگیرد.




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.