ID : 27506121
امام جمعه ابرکوه:

برخی مسئولان ارشد کشور معنای اقتصاد مقاومتی را نمی فهمند/ باید از سرمایه راهیان نور برای تولیدات فرهنگی بهره برد


امام جمعه ابرکوه گفت: گرایش به اشرافی گری که در بعضی دولتمردان و مقامات ارشد کشوری است، باعث شده که نتوانند معنای اقتصاد مقاومتی را درک کنند.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این شهر بیستم اسفند و روز راهیان نور را گرامی داشت و اظهار کرد: بازدید از موقعیت های دوران دفاع مقدس توسط نسل های سوم و چهارم انقلاب کاری بسیار ارزشمند است؛ چرا که یاد شهدا یکی از راهکارهای اصلی صیانت بخشیدن به معنویت جوانان و موتور حرکت جامعه است.

حجت الاسلام حسینی بر بازدید از قتلگاه شهیدان توسط نوجوانان و آینده سازان میهن اسلامی تاکید و آن را سبب ایجاد شوق، عشق و انگیزه در جهت حفظ سیره شهادت عنوان کرد.

باید از سرمایه راهیان نور برای تولیدات فرهنگی بهره برد/ راهیان نور موتور حرکت فرهنگی در جامعه
امام جمعه ابرکوه بر طبق فرامین رهبر انقلاب، دفاع مقدس را معدن طلای فرهنگی ملت بیان کرد و افزود: این گنجینه نیازمند فن آوری استخراج است و راهیان نور همان فن آوری است و کار بسیار بزرگی است و خروجی آن این است که جوانان وملت ایران بدانند تا ابد مدیون شهدا و خانواده های آنان هستند.

وی با بیان اینکه سالیانه هفتصد نفر از ابرکوه در اردوی راهیان نور شرکت می کنند گفت: این افراد از یادمان های دوران دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور بهره می گیرند و از این  رهگذر که راهی برای تذّکر به ایام الله است به اندوختن ثروت فرهنگی می پردازند.

خطیب جمعه ابرکوه بر پیگیری های سرداران و دست اندرکاران راهیان نور بر حضور حداکثری جوانان تاکید کرد و گفت: رهبر انقلاب (مدظله) در دیدار اخیر خود با دست اندرکاران راهیان نور فرمودند که درس های دوران دفاع مقدس را نباید به فراموشی سپرد و تنها راه مقابله با طراّحی فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله) اساس تحمیل جنگ را توسط دشمن، احساس ضعف و ناتوانی ملت ایران توسط صدام و بعثیون کافر بیان کردند و فرمودند که احساس ضعف، موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به روز وفات ام البنین(ع) و سالروز تاسیس بنیاد شهید در سال 1358،  مادران و همسران فداکار شهدا را که تأسّی از این بانوی گرانقدر داشتند را رمز بقای نظام، استقلال، آزادی و امنیّت آن بیان کرد.

امام جمعه ابرکوه در بخش دیگر از سخنان خود به دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان با رهبری(مدظله)  پرداخته و اظهار کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری(مدظله) در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان در دوّمین اجلاسیه این مجلس، مجدداً بر همت و تلاش دولت بر اجرائی کردن اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

برخی مسئولان به دلیل داشتن خوی اشرافی گری، معنای اقتصاد مقاومتی را نمی فهمد
این مقام مسئول افزود: متاسفانه گرایش به اشرافی گری که در بعضی دولتمردان و مقامات ارشد کشوری است، باعث شده که نتوانند معنای اقتصاد مقاومتی را درک کنند؛ این دیدگاه، انگیزه آنان برای مبارزه با فرهنگ وارداتی غرب را سلب کرده و مبارزه را فقط رویاروئی نظامی می دانند و باور ندارند که کشور در حال جنگ اقتصادی و فرهنگی با متجاوزین غربی و آمریکائی است.

وی با بیان اینکه گرایش به اشرافی گری در بین مردم نیز از گذشته و به صورتی نرم رخنه کرده است افزود: خشت زیرین گرایش مردم به اشرافی گری چیده و امروزه این بنای غلط ساخته شده و اشرافی گری حتی در زندگی طبقات متوسط و پائین جامعه هم بر اثر عملکرد برخی مسئولین، محسوس است!
نباید روشنفکران غرب زده در مناصب کلیدی کشور باشند

خطیب جمعه ابرکوه اذعان کرد: این روشنفکر نمایانی که آموزه های غربی را منشأ و مروج زندگی مرفه بین مردم می دانند و خودشان از مرفهّین بی درد بوده و احساس مسئولیت در قبال خدا، مردم و آموزه های قرآنی ندارند، چرا باید در مناصب کلیدی کشور باشند؟                  

حسینی در قسمت دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به هفته احسان ونیکو کاری گفت: کمیته امداد درسال جاری حدود 3 میلیارد تومان به نیازمندان دربخش های مختلف احداث مسکن و کمک های مورد حمایت از دانش آموزان و دانشجویان، بهداشت ودرمان، ایجاد خودکفائی و دیگرطرح ها کمک کرده است.

وی در پایان توصیه کرد: درابرکوه 1500 خانوارمستمری بگیر ماهیانه تحت پوشش هستند و بیمه مکمل دارند که باید به آنان رسیدگی شود؛ سعی کنید برای تشویق و هدیه به نیازمندان درشب عید، به دانش آموزان و خانوار های نیازمندان کمک کنید.

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.