ID : 9275242
استاد برجسته حوزه در تفت:

بشکند دهانی که بگوید امام خمینی(ره) دنبال ولایت فقیه نبود/ امام(ره) کتاب ولایت فقیه را سال 42 نوشتند


حجت الاسلام صمدی یزدی شب گذشته در جمع عزاداران تفتی گفت: بشکند دهانی که بعد از گذشت 35 سال از انقلاب، مطرح کند که امام از اول دنبال جمهوری و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نبود؛ مگر شما تاریخ را فراموش کرده اید که امام(ره) در سال 1342 کتاب ولایت فقیه را نوشت؛ چطور امام دنبال جمهوری اسلامی نبود؟!

به گزارش  یزد رسا به نقل از صبح تفت، حجت الاسلام صمدی یزدی شب گذشته در جمع عزاداران تفتی با تاکید بر اینکه در عالم بالاتر از خشنودی خدا وجود ندارد، تصریح کرد: هدف قیام امام حسین (ع) خشنودی و رضایت خدا بود که اهل‌بیت و یاران ایشان به آن دست پیدا کردند زيرا آن حضرت(ع) بر اين باور بود كه نمي‌توان براي رضايت مخلوق خشم و غضب خداوند را به جان خريد.

 

وی با بیان مواردی از عدم ولایت پذیری در تاریخ، اظهار داشت: اگر کسی از ولایت حق سرپیچی کرد؛ ذلت و خواری، خواه یا ناخواه به سراغش می آید و او را به فلاکت خواهند انداخت.

 

این واعظ افزود: ولایت الهی زمانی در ائمه معصومین و زمانی در ولایت فقیه متجلی خواهد شد لذا ولایت پذیری امروز یعنی پیروی از ولایت فقیه.

 

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال منافقینی که از تبعیت امام خمینی(ره) سر باز زدند به چه ذلتی افتادند؛ یک روز نوکر صدام بودند و یکروز نوکر آمریکا و فرانسه؛ بنی صدر را ببنید که از فرمان امام(ره) سرپیچی کرد و سرانجام مثل خود را آرایش و از کشور فرار کرد و این نتیجه مخالفت با ولی ای است که به حق قیام می کند و از طرف خداوند است.

 

صمدی یزدی تصریح کرد: بشکند دهانی که بعد از گذشت 35 سال از انقلاب که دنیا در مقابل عظمت امام خمینی(ره) و خطی که امام(ره) ترسیم کرد و ولایت فقیه ای که امام(ره) بوجود آورد سر تعظیم فرود آورده است، مطرح کند که امام از اول دنبال جمهوری و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نبود؛ مگر شما تاریخ را فراموش کرده اید که امام(ره) در سال 1342 کتاب ولایت فقیه را نوشت؛ چطور امام دنبال جمهوری اسلامی نبود؟!

 

وی ادامه داد: شما که با یاوه سرایی می گویید امام دنبال جمهوری اسلامی نبود، اولین سخنرانی امام خمینی(ره) در بهشت زهرا یادتان رفته است؟! که امام فرمود: من به پشتوانه این مردم دولت تعیین می کنم و در دهن این دولت می زنم!

 

این سخنران برجسته با بیان اینکه مردم و مسئولان نباید در برابر سخنان چنین افرادی ساکت بنشینند، گفت: وقتی دنیا در برابر عظمت امام خمینی(ره) خاضع شده است، این یاوه گویان از چه حرف می زنند؟

 

گفتنی چند روز پیش یکی از عناصر اصلاح‌طلب یزدی که سابقه نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه خود دارد، در سخنان بی سابقه و ساختارشکنانه‌ای با حمله به اصل ولایت فقیه ضمن اشاعه اکاذیب صریح به توهین به ساحت امام خمینی(ره) پرداخت

 

این فرد در یکی از مساجد شهرستان مهریز به ایراد سخت پرداخت با اشاره به پیروزی انقلاب و بازگشت امام(ره) ازپاریس گفت: وقتی که امام از پاریس آمد، رفت قم و اصلاً دنبال ولایت فقیه نبود.

 

وی در ادامه با توهین به شخصیت رهبر فقید انقلاب اسلامی با ترسیم شخصیتی منفعل و تحت تاثیر خاطرنشان ساخت: بعدا ولایت فقیه تصویب شد و به امام خمینی(ره) گفتند ولی فقیه شمایید و آوردندش تهران و گرفتارش کردند!

 

این عنصر دوم خردادی افزود: در قانون اساسی که دست آقای حبیبی بود، مسئله ولایت فقیه اصلاً پیش بینی نشده بود و بعد در مجلس خبرگان تصویب شد.

 

این عنصر دوم خردادی در حالی با تفسیر به رای علت سفر امام(ره) به قم در صدد سکولار نشان دادن امام خمینی(ره) است که امام در مدت اقامت خود در شهر قم، نه تنها از عرصه‌ی سیاست کنار نکشیدند، بلکه بسیاری از اقدامات و تصمیمات سیاسی مهم کشور در این دوره توسط ایشان گرفته شد.

مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های حضرت امام در این ایام بسترسازی برای تأسیس نظام جمهوری اسلامی توسط رفراندوم ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، حکم تشکیل مجلس، بررسی و تصویب قانون اساسی کشور، فرمان تأسیس کمیته‌ی امداد و افتتاح حساب صد امام (بنیاد مسکن)، تشکیل جهاد سازندگی، قطع رابطه با مصر، حمایت از تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ایران و… می‌باشد که در یازده ماه اقامت در قم انجام گرفته است.

 

با مروری بر این گفته‌های این چهره شاخص دوم خردادی و نیزتاملی بر سوابق سیاسی وی به این نتیجه می‌رسیم که این اظهارات از روی جهل و کم‌سوادی نبوده و فرد گوینده با ایراد چنین سخنان ساختارشکنانه‌ای سعی در مخدوش جلوه دادن چهره تابناک امام خمینی(ره) و بدعت قلمداد کردن ولایت فقیه در جهت تضعیف این اصل مترقی دارد و این سخنان در حالی در شهر دارالولایه مهریز ایراد شده که مردم این شهر به تازگی میزبان دو فرزند گمنام امام خمینی(ره) شده‌اند.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.