ID : 36978125
پیرغلام امام حسین (ع) در یزد:

بیش از ۵۰ سال افتخار نوکری امام حسین (ع) را دارم


زارع از پیرغلامان امام حسین (ع) در یزد گفت: بیش از ۵۰ سال افتخار نوکری امام حسین (ع) را دارم.

حاج محمدعلی زارع از پیرغلامان امام حسین (ع) در یزد در گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه 70 سال سن دارم و از همان دوران نوجوانی به نوحه‌خوانی و عزاداری برای اباعبدالله (ع) علاقه‌مند بودم، گفت: بیش از 50 سال است که در دستگاه امام حسین (ع) خدمت‌ می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در هیئت حضرت ابوالفضل علیه‌السلام آزادشهر خدمت می‌کنم اضافه کرد: در روستای قدیمی‌مان یعنی حیدرآباد هم هیئت داریم که آن هم هیئت حضرت ابوالفضل علیه‌السلام است و تاسوعا و عاشورا به آنجا می‌روم و در آن هیئت شرکت و با حضور در هیئت‌های مختلف شرکت و پامنبری، چاوشی‌خوانی، مرثیه‌سرایی می‌کنم.

زارع علاقه به روضه‌خوانی را از دوران کودکی عنوان کرد و اذعان کرد: در دوران قدیم پدر و مادرها نسبت به تربیت فرزندانشان توجه بسیار زیادی داشتند و خانواده ما نیز در خصوص مسائل اعتقادی توجه خاصی داشتند، به‌ویژه آنکه پدربزرگم روحانی بود و این مسائل برایش مهم بود.

این پیرغلام امام حسین (ع) در یزد با اشاره به اینکه من همیشه در مراسم باشکوه روز 13 محرم امام حسین (ع) حضورداشته‌ام، اذعان داشت: همواره تأکید داشته‌ام که در این مراسم حضور داشته باشم و سالی نشده که من در این مراسم شرکت نکنم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این من در هیئت‌های مختلف حضور پیدا می‌کنم به‌طوری‌که از طریق صداوسیما برای چاوشی‌خوانی به حسینیه حاج یوسف رفته‌ام، همچنین به حسینیه قلعه کهنه رفته‌ام، به حسینیه ندوشن و حسینیه مهریز نیز رفته‌ام که در این مراسم‌ها بیشتر به‌عنوان چاوشی‌خوانی و پامنبری شرکت کرده‌ام.

پیرغلام امام حسین علیه‌السلام اظهار داشت: حضورم در این مراسم‌ها و خدمت در دستگاه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) آثار و برکات فروانی برایم داشته است، به‌طوری‌که خطرها و ضررهای زیادی بوده که من خودم متوجه شده‌ام که از همین طریق رفع شده است.

زارع همچنین با اشاره به برکات مراسم عزای امام حسین (ع) تصریح کرد: ما برنامه‌مان این است که در منزل خودمان نیز مراسم دعاخوانی و عزاداری داشته باشیم به طوری که به صورت مستمر در منزل‌مان این مراسم‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: توصیه من این است که تلاش کنیم سنت‌‌های قدیمی را زنده نگه داریم، سینه‌زنی و مداحی قدیم سوزناک و با محتوا بود و خوب است که ما به آن‌ها توجه داشته باشیم.

زارع تأکید کرد: در ایام قدیم سینه‌زنی تک‌ضربه و هفت‌ضربه داشتیم. همچنین جوش دوره و جوش حسن و حسین داشتیم و این سنت‌ها خوب بود. البته کسانی که سنت‌های قدیمی را اجرا می‌کردند خیلی‌شان مرده‌اند و امروزی‌ها هم خیلی آن سنت‌ها را بلد نیستند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.