ID : 31518297
آیت الله اعرافی در دیدار با طلاب حوزه علمیه میبد:

تحصیل، تهذیب و خودسازی لازمه زندگی طلبگی است


آیت الله اعرافی در دیدار با طلاب حوزه علمیه میبد تحصیل، تهذیب و خودسازی لازمه زندگی طلبگی دانست.

به گزارش یزدرسا به نقل از میبد خبر، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار با طلاب حوزه علمیه شهرستان میبد بیان داشت: طلاب بایستی در تهذیب نفس، حرکت در مسیر مکارم اخلاق و جدیدت در تحصیل اهتمام ویژه داشته باشند و از تک تک لحظات حضور در حوزه برای تعالی فکری و معرفتی خود بهره جویند.

وی با اشاره به لزوم تحصیل همراه با تهذیب و خودسازی برای طلاب گفت: درس و بحث را فدای امور جنبی نکنید، بهتر است سیره علما، عرفا و فقهای بزرگ را الگوی خود قرار دهید تا در آینده جامعه شاهد علمایی فاضل باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: نگهبانی از اخلاق، ایمان، معنویت جامعه وظیفه دیگر طلاب و حوزویان است که باعث شده تا دو بال تربیت، تهذیب، اخلاق و پاکسازی درون نفس همراه با بال علم و اندیشه و کارشناسی دین باید به حرکت دربیاید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به این موضوع که طلبه ها نباید خود را دست کم بگیرند، افزود: ما و شما به حوزه آمده ایم تا با خدا معامله کنیم و در کوره سختی این راه ساخته و پرداخته شویم.

آیت الله اعرافی با اشاره به زندگی علمای بزرگی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری اذعان داشت: حاج شیخ عبدالکریم حائری و بزرگان دیگر در حالیکه  در سخت ترین شرایط زندگی می کردند بواسطه شخصیت، اخلاق و روح معنوی والایی که داشتند امروز شاهد آن هستیم که افکار و عقاید با ارزش آنها بر عالم سایه افکنده است.

وی در مورد حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه‌های علمیه باید پایگاه اخلاقی و فرهنگی جامعه باشند زیرا فرهنگ حوزه، فرهنگ معامله نیست و پایه‌های اخلاقی و اعتقادی باید بیش از هر چیز دیگری تقویت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در مورد مهمترین ویژگی حوزه های علمیه اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی حوزه‌های علمیه در طول تاریخ اتصال سلسله علما به معصومین بوده و این اتصال هیچ گاه قطع نشده است و هویت حوزه را شکل می‌دهد. مردمی بودن، در کنار محرومین و مستضعفان بودن، سیاسی و انقلابی بودن و فرامرزی و بین المللی بودن از دیگر ویژگی‌های حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بوده است.

وی تصریح کرد: از دیگر شاخص‌های مهم حوزه‌های علمیه می‌توان به عمق، ژرفای علمی و علمیت آن اشاره کرد که باید حفظ و تقویت شود زیرا حوزه‌های علمیه قرن‌ها در پرتو نگاه الهی، علوم بشری را حفظ کرده و توسعه داده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در پایان از طلاب خواست با جدیت تحصیل و تهذیب را دنبال کنند و گفت: دوره بسیار کوتاه نوجوانی و جوانی را به شوخی نگیریم، زیرا همه آینده ما در همین چند سال رقم می خورد و باید مدیریت جدی و خوبی روی خودمان و اعمالمان داشته باشیم. طلاب باید در حفظ و تقویت سنت‌های حوزه نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/اد

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.