ID : 40374677
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد:

تشکیل جلسات هم‌اندیشی در مدارس جریانات دانش‌آموزی را مدیریت می‌کند


رحیمی‌نژاد مدیر کل آموزش و پرورش یزد گفت: باید با تشکیل جلسات هم اندیشی رو در رو و پرسش‌ و پاسخ در مدارس جریانات اجتماعی بین دانش‌آموزان را مدیریت کرد.

به گزارش یزدرسا، محمد کاظم رحیمی‌نژاد در ديدار با امام جمعه شهرستان مروست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس گفت: شورای آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تصمیم گیرنده در امور کلان آموزش و پرورش است که با حضور اکثر مسئولین ارشد شهرستان تشکیل می‌شود و بازوی توانمند نهاد تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: امروز تهديد ها را می‌بینیم و واقعیتی است که شاهد آن هستیم ولی آن را فرصت می‌دانیم و این لازمه جوامع رو به رشد است.

رحیمی‌نژاد اظهار داشت: در جوامع رو به رشد جریان‌های اجتماعی شکل می‌گیرد و موجب توسعه می‌شود ولی باید مراقب بود این جریانات تبدیل به هیجانات زودگذر نشود که معمولا در جوامعی که دارای نیروی جوان است این هیجانات شکل می گیرد و با توجه به این که هدف ندارد، زودگذر و احساسی است، با محرک های خاصی شکل می‌گیرد و دنبال نمی‌شود.

وی تاکید کرد: باید با بصیرت، ایجاد تفکر عقلانی و انقلابی و کار مضاعف و تفکر بیشتر راه را دنبال کنیم ،رویکرد ما ریشه ای است نه مقطعی و سطحی.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: باید فرصت‌‌هایی در سطح مدارس ایجاد شود و با تشکیل جلسات هم اندیشی رو در رو و پرسش‌ و پاسخ و حرکت هایی که از دل دانش‌آموزان بر می‌خیزد این جریانات اجتماعی را مدیریت کرد.

این مقام مسئول ضرورت ورود جدی به عرصه فضای مجازی را یادآور شد و اذعان داشت: در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در مباحث آموزشی فعالیت های خوبی در فضای مجازی صورت گرفت ولی این کاستی همچنان در مباحث تربیتی وجود دارد. 

رحیمی نژاد گفت: در دوره ها و اعصار مختلف پایداری فرهنگی در ایران وجود داشته و قطعا در این برهه زمانی هم پایدار خواهیم بود و آینده روشنی را رقم خواهیم زد. 

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه مروست نیز در این دیدار وجود استعدادهای خوب را از نقاط قوت شهرستان مروست برشمرد و بر ضرورت رسیدگی بیشتر به دانش آموزان این منطقه به ویژه دانش آموزان عشایر را خواستار شد.

ابراهیمی اظهار داشت: در حوزه امور تربیتی و پرورشی به صورت برنامه‌ریزی شده آماده هستیم تا به کمک افراد تاثیر گذار به کمک آموزش و پرورش بیاییم تا برنامه های فرهنگی در سطح مدارس اجرا شود.

رسیدگی به حوزه آسیب‌های اجتماعی، رفتاری با توجه به شرایط موجود کشور و بروز حوادث اخیر از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره و اعلام کرد آماده ایم به گونه ای مدیریت کنیم تا شاهد این گونه موارد نباشیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.