ID : 38821213
وضعیت بازار روغن و مرغ در یزد:

توزیع مرغ فراتر از نیاز بازار/حل شدن مشکل روغن نباتی به زودی


علی افشار پور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت یزد استان یزد گفت: توزیع مرغ با قیمت مصوب فراتر از نیاز استان بوده و بازار در زمینه توزیع مرغ به حالت اشباع رسیده است .

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا اظهار داشت: توزیع مرغ به قیمت 20400تومان به صورت روزانه و با حجم بالا در حال انجام بوده وهیچ واحد صنفی حق فروش به قیمتی بالاتر از قیمت مصوب را ندارد.

وی ادامه داد: مصرف روزانه مرغ استان در حدود 70تن بوده که بسیار فراتر از این نیاز روزانه در حال توزیع بوده و بازار هیچ گونه کمبودی در زمینه مرغ گرم با قیمت مصوب ندارد.

افشار پور تصریح کرد: مرغ با قیمت14400تومان از مرغدار خریدار و کشتارگاه با قیمت19800تومان تحویل واحدهای صنفی داده و این واحدها نیز با قیمت20400تومان به فروش می رسانند و حق هیچ گونه افزایش قیمتی ندارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت یزد در مورد وضعیت روغن نباتی نیز تصریح کرد: روغن نباتی طبق سهمیه تخصیص یافته شده به استان در حال توزیع در بازار بوده و مشکلات مربوط به کمبود آن تا حدود بسیار زیادی برطرف شده است.

علی افشار پور با اشاره به اینکه متاسفانه  در زمینه  بازار روغن نباتی یک جو روانی در بین خانواده ها ایجاد گردیده که باعث شده آنها فراتر از نیاز، روغن نباتی خریداری  نمایند اظهار داشت: به علت وقفه ای که در برهه خاص زمانی برای توزیع روغن نباتی در سطح استان ایجاد شد خانواده ها همچنان در این زمینه دچار دل نگرانی هایی می باشند و همین موضوع عاملی شده تا خانواده ها فراتر از نیاز خریداری نمایند.

علی افشار پور  معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت یزد با تایید کمبود نسبی بعضی از انواع روغن نباتی در سطح بازار یزد گفت: در زمینه روغن جامد، نیمه جامد همچنان در سطح بازار یزد مشکلاتی وجود دارد که این کمبود نیز تا چند روز آینده برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.