ID : 33649186
پیشنهاد امام جمعه ابرکوه به منابع طبیعی استان؛

در روز درختکاری درختان کم آبخواه بین مردم توزیع شود


امام جمعه ابرکوه به منابع طبیعی استان یزد، پیشنهاد کرد؛ در شرایط خشکسالی به جای توزیع و کشت درختان پرآبخواه بی محصول، از درختان کم آبخواه و میوه دار مثل زیتون استفاده شود.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز، ضمن گرامیداشت سالروز وفات اُم البنین(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: امروز با توجه به تلاش دشمن جهت پرورش طلبه تحت سیطره افکار سلفی تکفیری، لازم است برادران و خواهران علاقه مند برای فراگیری علوم دینی نسبت به ثبت نام در حوزه های علمیه ابرکوه، اقدام کنند.

آتش جهنم نتیجه جلوگیری از ورود افراد علاقه مند به حوزه های علمیه
حجت الاسلام حسینی گفت: حوزه های علمیه محل رویش جبهه علوی، سرباز امام زمان (عج) و پرچمداران آرمان های مقدس آن حضرت است، که علیرغم فشار تکفیری ها در جهان، اقتدار معنوی پیروان مکتب حضرت علی (ع) را به رخ همگان کشیده است.

خطیب جمعه ابرکوه بیان کرد: جامعه امروز و فردا برای نجات خواهران و جلوگیری افراد جامعه از افتادن در ورطه فساد و معصیت و همچنین ترویج فرهنگ ناب مکتب علوی، نیاز به طلبه های خواهر و برادر دارد.

حسینی با صراحت عنوان کرد: والدین و کسانی که با وسوسه های شیطانی علیرغم میلی باطنی فرزندان، مانع طلبه شدن افراد می شوند؛ مصداق وَ صَدّوا عَن سَبیل الله هستند و فردای قیامت در قعر جهنم گرفتار خواهند شد.

وی ادامه داد: مردم باید دین خدا را یاری کنند و خطای افراد را به پای اسلام نگذارند. چرا که اگر خانواده های صالح و مومن حرکت نکنند و جوانان با صلاحیت طلبه نشوند، قرار نیست افراد خاطی و مشکل دار بیکار بنشینند.

شکست استعمار در نقشه متهم کردن ایران در ارسال موشک به یمن
حسینی با اشاره به طرح شرورانه انگلیس روباه پیر استعمار مبنی بر اینکه ایران متهم ارسال موشک به یمن است و باید محکوم شود، که دیکته آمریکا به آنها بود، گفت: به لطف خدا این نقشه هم شکست خورد.

امام جمعه ابرکوه عنوان کرد: امریکا، انگلیس و اسرائیل مثلث شوم و محور شرارت می دانند که فاجعه یمن توسط خودشان و به دست غلام حلقه به گوششان یعنی حکام ریاض تبدیل به فاجعه انسانی شده است، اما منطق آنها بر تشویق ظالم و تنبیه مظلوم استوار شده است.

وی همچنین با اشاره به آتش بس یک ماهه در منطقه شرقی حومه دمشق که قطعاً با هدف نجات دادن تروریست ها از هلاکت است، اذعان کرد: این آتش بس زماندار و برای مکان خاص، راهکار خدمت به مردم سوریه نیست. اگر امریکا و متحدانش حتی چند روز دست از حمایت تروریست ها بردارند، خواهند دید که نظام وحشیانه آنها از هم می پاشد و صلح به سوریه باز می گردد.

حسینی یادآور شد: چنانچه مقام معظم رهبری نیز روز گذشته مطرح کردند؛ سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت و رئیس جمهور آن نیز یک چهره مبارز است که همچنان مورد حمایت ایران اسلامی قرار دارند.

ضرورت حمایت از خانواده های نیازمند با کمک مردم و دستگاه ها
وی ضمن گرامیداشت 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری گفت: مردم ابرکوه با فرهنگ احسان و کمک به همنوع خو گرفته اند و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تلاش رضایتبخشی داشته است. اما در این خصوص نباید به وضع موجود قانع باشیم، زیرا احسان عاطفی ترین اقدام بشر دوستانه است که موجب رضایت خداوند و خرسندی مددجویان و خانواده های نیازمند می شود.

امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: هزار و 408 خانوار تحت پوشش کمیته امداد و حدود 2 هزار نفر مددجوی بهزیستی، تنها با یاری شما مردم است که حمایت می شوند.

حسینی در آستانه فرارسیدن 15 اسفند روز درختکاری تصریح کرد: درخت نمادی از آیات الهی و مظهر حیات نعمت های خدا در محیط زیست است. چه خوب است منابع طبیعی استان یزد، با توجه به شرایط بی آبی و خشکسالی در استان، به جای توزیع درختان پرآبخواه بی میوه و بدون محصول کاج، سرو و... از درختان کم آبخواه و میوه دار مثل زیتون استفاده کند.

نصب دوربین های سطح شهر ابرکوه
وی گفت: سرانجام پس از مدتی چشم انتظاری هفته گذشته، با پیگیری فرماندهی نیروی انتظامی و تلاش شهرداری، شاهد نصب 5 دوربین چند منظوره جهت رصدکردن امنیت، رعایت مقرارت راهنمایی رانندگی و نظارت ترافیکی از 6 دوربین تهیه شده در سطح شهر بودیم.

امام جمعه در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران، گفت: انتظار داریم دوربین دیگر نیز سریعتر در محدوده میدان شهدا جهت کنترل ورودی و خروجی بخش بهمن نصب شود و فاز دوم کار یعنی نصب 6 پایه دیگر را در سال 97 شاهد باشیم.

انتهای پیام/ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.