ID : 31074890
مداح و رزمنده یزدی:

دلدادگی رزمندگان به سیدالشهدا(ع) مثال زدنی بود/ حال و هوای جبهه ها دیگر برایم تکرار نشد


مداح یزدی تاکید کرد: در یک کلام و بدون شک حال و هوای عزاداری‌ها و سوگواری‌ها به ویژه در ماه محرم به هیچ وجه با وضعیت کنونی قابل مقایسه نیست. حقیقتاً معنویت و دلدادگی رزمندگان به مولایشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مثال زدنی و شاید غیر قابل تکرار باشد.

به گزارش یزدرسا؛ مردم یزد از نوحه خوانی های او در «هیأت رزمندگان»، «هیأت امام زاده جعفر یزد» و «هیأت خلف‌خانعلی» خاطرات بسیاری دارند. رزمنده های یزدی اما او را به نام «بلبل الغدیر» می شناختند، چرا که علی رغم سن کم با نوای خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل شور، شعور و حماسه را در دل رزمندگان تیپ الغدیر یزد زنده می کرد. و اکنون که 50 بهار از عمر او می گذرد باز هم با عنایت اهل بیت افتخار خدمت به ایشان را دارد.



مداحی محمد ابراهیمی در جبهه های نبرد حق علیه باطل

 

تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم بهانه ای برای گفتگو با «محمد ابراهیمی صدرآبادی» مداح اهل بیت در مورد حال و هوای عزاداری سرور و سالار شهیدان در کربلای جبهه های بود.

ابراهیمی در مصاحبه با  یزدرسا با اشاره به نحوه آغاز مداحی برای اباعبدالله الحسین(ع) گفت: از کودکی به صورت جسته و گریخته در مجالس مختلف نوحه خوانی می کردم اما مداحی را به صورت رسمی از سن 16 سالگی یعنی در سال 62 همان زمان که برای اولین بار به جبهه اعزام شدم شروع کردم.

 

 

وی ادامه داد: علت اینکه پا به عرصه ذاکری اهل بیت (علیهم السلام)  گذاشتم تنها توفیق و سعادتی بود که نصیبم شد و الا هیچ لیاقتی در بنده نبوده و نیست. در این عرصه حال با نگاه مثبت یا منفی دیده شود توفیق استفاده از استادی نداشتم و تمامی مداحی من به صورت تجربی بوده ضمن آنکه عرصه مداحی و ستایشگری اهل‌بیت در گذشته مانند امروز با این همه وسعت همراه نبوده است. هرچند که معتقدم تا پایان این راه نیاز به کسب تجربه و شاگردی در نزد اساتید وجود دارد و بر همین اساس هم بعد از سال‌ها خودم نیز به دنبال فراگیری مواردی هستم که در گذشته از کسب آنها محروم بودم.

وی با اشاره به حال و هوای خاص عزاداری رزمندگان در جبهه بیان داشت: در یک کلام و بدون شک حال و هوای عزاداری‌ها و سوگواری‌ها به ویژه در ماه محرم به هیچ وجه با وضعیت کنونی قابل مقایسه نیست. حقیقتاً معنویت و دلدادگی رزمندگان به مولایشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مثال زدنی و شاید غیر قابل تکرار باشد.

ابراهیمی عنوان کرد: عزاداری‌های طولانی و با معنویت، زیارت عاشورای هر روز صبح که متصل به نماز جماعت صبح و نماز شب داخل قبرها بود از جلوه‌هایی که است کمی دور از ذهن است که تکرار شود.

وی با اشاره به رویش های انقلاب اسلامی تاکید کرد: هرچند شهدایی چون محسن حججی ثابت کردند که نسل جدید نیز اگر در زمینه ایمان و ایثار در راه اعتقاد پیشتازی نکنند دست کمی از گذشتگان خلف خود نداشته و ندارند.

این ذاکر اهل بیت بیان داشت: لحظه لحظه حضور و مداحی بین دوستان رزمنده خاطره است و خاطره‌ای شاید غیر قابل تکرار، غیر قابل تکرار از آن جهت که به نظر می‌رسید نسل زمان دفاع مقدس تکرار ناپذیر باشند ولی حضور جوانان نسل حاضر در دفاع از حرم اهل‌بیت و در آخرین نمونه یعنی شهید حججی ثابت کرد که این دیدگاه به نظر قابل تغییر است. ولی انصاف این است که شور، حال و معنویت آن دوران در زمان حال حاضر بسیار کمیاب است. شاید در قالب یک عبارت که در مجالس بعضاً اشاره کردم حق مطلب زیباتر ادا شود: «دست جوانان و نوجوانان ما از گوشه سنگر و چادر در بیابان‌های جنوب و کوه‌های غرب زودتر از دست پیرمردهای امروز ما از گوشه مسجد و حسینیه و حرم به دامن امام زمان عج‌الله تعالی فرجه الشریف می‌رسید.»

مداحی  در هیات انصار ولایت یزد

 

وی با اشاره به آثار و برکات خدمت به اهل بیت عنوان کرد: شاید این پاسخ قدری کلیشه‌ای و کلی باشد ولی انصاف و واقعیت این است که تمامی اعتبار و آبروی امروز و دیروز و ان‌شاءالله فردای من به برکت این نسبتی است که با همه بی لیاقتی به لطف و بزرگواری‌اشان نصیبم کردند.

ابراهیمی در پایان خطاب به جوانان عنوان کرد: بنده نه به عنوان تعارفات معمول در گفتگوها که به عنوان واقعیتی از سر صدق و راستی باید بگویم که خودم را در جایگاه توصیه کردن به جوانان نمی بینم ولی توصیه بزرگانی چون آیت‌الله بهجت را مطرح می‌کنم که: تلاش کنند و تلاش کنیم برای انجام واجبات و ترک محرمات.

انتهای پیام/


summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.